2008-12-03, 00:20
  #12721
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, man behöver inte. Men tappar man mycket hår, så kan man mycket väl göra det under en femminutersperiod.

Det intressanta är väl att man inte behöver som vissa påstår?
2008-12-03, 00:20
  #12722
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det konstaderades av analysen att det troligtvis var E:s hår.

SKL gav resultatet grad +1, dvs det talar i någon mån för att hårstråna kan ha kommit från EJ. Lite skillnad.
2008-12-03, 00:26
  #12723
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Det finns ett tidigare inlägg om att L hade 2 färgat vid den tiden.
Ja hon var ju inte glad att behöva flytta ut för att T skulle flytta in, sen såg jag att det skrivits i bloggen att hon försökt få sin hemresa betald pga psykisk sjukdom, men det gick inte för hon var sjuk redan då hon stack från landet. Vad var det för alibi hon hade, var det bara ett samtal till en mobil hon fick av polisen?
2008-12-03, 00:28
  #12724
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
SKL gav resultatet grad +1, dvs det talar i någon mån för att hårstråna kan ha kommit från EJ. Lite skillnad.

Kan man få bättre utan DNA?
Knappast.
Just därför har man sagt att det troligtvis är E:s hår.
2008-12-03, 00:29
  #12725
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Dina rop på "riktiga bevis" tycker jag iofs är amsagor..
Hur i hela vida världen tycker du att vi ska kunna prestera
"bevis" som inte ens polisens tekniker kunnat leta fram?
Jag vet...jag är bäst...men ändå...

Det är just det som gör att åklagaren har ett "svagt" fall - frånvaron av bevis.

Bäst? På vadå?
2008-12-03, 00:30
  #12726
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kan man få bättre utan DNA?
Knappast.
Just därför har man sagt att det troligtvis är E:s hår.

Vem är man? SKL har inte uttalat sig så.
2008-12-03, 00:38
  #12727
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är just det som gör att åklagaren har ett "svagt" fall - frånvaron av bevis.

Bäst? På vadå?

Håller med dig.
Kul det där med inte ens polisen tekniker kunde hitta... Nä om inte Rinklockspolisen vart i farten före dessa tekniker så hade åkis haft ett fingeravtryck. Så att Kling&Klang var på platsen före teknikerna var inte så bra kanske.
2008-12-03, 00:42
  #12728
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
You bet att det är!
Om det hade varit sant så hade det varit anmärkningsvärt. Men nu är det inte alltid som man ska lita på Tulpanpernillas sakuppgifter.
2008-12-03, 00:45
  #12729
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om det hade varit sant så hade det varit anmärkningsvärt. Men nu är det inte alltid som man ska lita på Tulpanpernillas sakuppgifter.

Varför skall man inte det?
Osökt kommer jag till om man skall lita på E eller T, om hur E tog sig hem den aktuella dagen. Bil eller till fots och vem ljuger.
2008-12-03, 00:45
  #12730
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Man kan tappa en hel del hår utan kamp också... Och du kanske inte hinner tappa hårstrån under fem minuter (om du anser att den tiden var för kort för att CS (?) ska ha hunnit tappa ett hårstrå), men andra kan - det kan jag garantera dig!
Mnja, nu handlade inte min lilla beräkning om hur mycket hår jag tappar, utan om hur mycket hår en kvinna med CS hårfärg och hårlängd kan förväntas tappa. Om du har synpunkter på den beräkningen mottar jag dem tacksamt.
2008-12-03, 00:48
  #12731
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om det hade varit sant så hade det varit anmärkningsvärt. Men nu är det inte alltid som man ska lita på Tulpanpernillas sakuppgifter.

Nej det kanske man inte skall, men jag är öppen för allt.

Men försvann min fråga ang. om man ifrågasatt hennes val av fornlämningar? Är det på något sätt något speciellt med just de i Arboga? Tänker mest på att det måste finnas betydligt fler och större i närheten av Stockholm..
2008-12-03, 00:48
  #12732
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Varför skall man inte det?
Därför att de påfallande ofta inte är tillförlitliga. Det kanske inte gör dig nåt, så länge de är otillförlitliga på sätt som passar dig, men mig gör det fullt klart nåt, och normala människor brukar rent generellt tycka bättre om tillöförlitliga uppgifter än om icke tillförlitliga.

Citat:
Osökt kommer jag till om man skall lita på E eller T, om hur E tog sig hem den aktuella dagen. Bil eller till fots och vem ljuger.
Det är fullkomligt ointressant för trådens topic.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in