2008-08-07, 14:28
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nåt som gått sönder hemma hos dej?

Ambulanspersonalens uppgifter om att de bedömer att E
var vid medvetande då de anlände till huset måste ha en viss betydelse
för det hon säjer sig minnas, eller hur?

Vid medvetade och klar i skallen är två skilda saker. Om man lyssnar på styvpappans SOS samtal så framgår det att han inte får någon djupare kontakt med mamman. Hon rör sig, ja. Hon mummlar, ja.
Men att sedan få nå sammanhängade ur henne med den typen av skador är långt kliv.
2008-08-07, 14:29
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Nej, det jag menade var att det är pga av sådana som dig som polisen måste slösa resurser på att höja säkerheten runt rättegången. Men även om jag ibland går till personangrepp så gör jag det aldrig utan andra argument bakom, vilket jag även hade i svaret till dig.

Det spelar ingen roll vad du tycker, det som spelar roll är vad rätten tycker. Jag råder dig att inte ha för höga förhoppningar bara för att E och T är starka.

Ha ha, jo för jag har ju uttalat mig hotfullt mot Tyskan

Jag har förbannat henne, det har jag gjort. Jag har svurit och haft mig, jag har önskat att saker ska hända henne men jag har aldrig uttalat hot om eller till henne. Är inte min riktigt min stil att pyssla med sånt, eftersom det skulle vara mycket prat och liten verkstad.

Det uttrycket borde du ju känna väl igen, eftersom det stämmer med din medverkan här i tråden!
2008-08-07, 14:32
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Javisst har det det. Så här sa han:
"Jag betecknar henne som djupt medvetslös."

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=796457

Känns ju som det varit bättre om du tagit med hela biten:
"14.02. Ambulanssjuksköterskan Kjell Pelenius från Örebro vittnar via telefon i samma fråga. Om när Emma Jangestig fördes med i ambulansen till Örebro.
Detta är alltså efter att hon burits ur huset, i ett senare skede än Patrik Karlsson beskrev.
- Hon reagerar inte på tilltal men på smärta. Jag betecknar henne som djupt medvetslös.
- Hon blev sämre när vi närmade oss sjukhuset.
Varken målsägandebiträdena eller försvaret har några frågor."

Från Magazin24:
"13.46 FG: Hörde du några ljud från AM?
ASS2: Jag är relativt säker på att hon grymtade, men jag hörde inga ord. Om man försökte röra henne så grymtade hon och viftade, lät jag henne vara ifred så var det nästan som att hon vilade.
ASS2 berättar om en skala som man använder sig av, där han bedömer AM som vaken men att hon när som helst kan bli medvetslös om hon inte får vård."
2008-08-07, 14:33
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag har större förtroende för vittnet som säger sig ha lånat ut pengarna till C, och till polisen som hört den personen,

Men herregud! Om vittnet köpt något av CS som är olagligt så berättar inte vittnet det till polisen. Otroligt många i tråden som verkar vara naiva.

Trovärdigheten hos flera vittnen kan vara mycket lägre om det t.ex. finns knarkaffärer i bakgrunden som de själva är inblandade i.

Hoppas i vilket fall att sanningen kommer fram under rättegången.

Om CS är skyldig ska hon bli dömd.

Om hon är oskyldig så måste man nog börja lyfta och kolla under en del andra stenar.
2008-08-07, 14:33
Medlem
Hunnypies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ja, men nu ligger till så här att E, hennes föräldrar och T kommer lyckas att få CS friad.

De kan bara skylla sig själva.

Jag är tyvärr benägen att hålla med dig kenny.

Nåt jag ångrar dock är att jag tittade på bilderna i FUP och det ångrar jag. Jag tycker mycket verkar väldigt märkligt med avsaknad av tek.bevisning, nåt känns fel i hela denna härva.
Senast redigerad av Hunnypie 2008-08-07 kl. 14:37.
2008-08-07, 14:34
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Vid medvetade och klar i skallen är två skilda saker. Om man lyssnar på styvpappans SOS samtal så framgår det att han inte får någon djupare kontakt med mamman. Hon rör sig, ja. Hon mummlar, ja.
Men att sedan få nå sammanhängade ur henne med den typen av skador är långt kliv.

Fast man behöver ju inte vara helt klar i skallen för att hjärnan ska registrera saker, det viktiga är ju att man är vid medvetande. Vilket E enligt ambulansmännen i huset var, men att medvetandegraden försämrades på väg in till Örebro.

Allstå var hon vid medvetande en bra stund efter attacken, och hjärnan har således haft en stund på sig att registrera de intryck som gjordes.
2008-08-07, 14:34
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Solklart att jag haft madonna hos mig i sängen en natt, japp för de sa jag när jag halvaket grymta till...ångra mig efter en örfil av dåvarade tös...

nä men allvarligt, förstår att man skall notera saker, som sägs. Men man får vara försktig med att tro på drömmens värld, har för mig att så gjorde de under häxjakten i sverige. Ja trodde på barns drömmar, åså dräpte de en massa oskyldiga kvinnor.

Låt de som är bäst lämpade tolka trovärdigheten typ forskarna, blir nog bäst så. De har ju inte heller tagit ställning åt något håll och då inte vinklar allt efter åsikt.

Jo visste är det så, att de som kan detta ska få tolka osv...men håll med om att det finns lite väl många lama lagar man måste ha i ryggen, de tycker nog något helt annat personligen än de som de KAN dömma till enligt svensk lag
2008-08-07, 14:35
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
tror inte det är menat som hot. Hans ord är frukten av medfödd oförstånd och dåligt dricksvatten.

Säger människan som fortfarade inte fattat vad jag svarade på för inlägg från början.
2008-08-07, 14:36
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men herregud! Om vittnet köpt något av CS som är olagligt så berättar inte vittnet det till polisen. Otroligt många i tråden som verkar vara naiva.

Trovärdigheten hos flera vittnen kan vara mycket lägre om det t.ex. finns knarkaffärer i bakgrunden som de själva är inblandade i.

Om hon är oskyldig så måste man nog börja lyfta och kolla under en del andra stenar.

Ja, speciellt den här personen som hon "lånade" pengar av är väl läkarstuderande eller liknande va? Då har han extra mycket att förlora på att berätta sanningen om han har något fuffens för sig.
2008-08-07, 14:38
Medlem
Honeybuns avatar
Lasse & Tina

När Emma yrade om Tina , bara nån dag efter uppvaket så tror jag hon var inne på Tine. Men att det var väldigt rörigt för henne just då. Hon pratade mycket om Tina & Lasse. Jag tycker det låter som att hon redan där visste.
2008-08-07, 14:40
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
du verkar mer hemsk tycker jag, innan CS är dömd önskar du henne massa olyckor mm slänger förbannelser runt dig. klart om du med utgång från dig själv kan tänka dig att hon är skyldig... såna som du kanske som begår grymma brott..

Nej, såna som jag sitter hemma och förfasas över såna som du som vill anklaga Nicklas, en papp, som förlorat sina barn i en tragedi och dessutom blivit friad från alla misstankar för att vara inblandad, för att ha nånting med morden att göra trots att ingenting pekar mot honom och så gott som allt pekar på den tyska kvinna som sitter i Köpings tingsrätt.
2008-08-07, 14:42
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Det här med att tyskan skulle sälja droger är ju svammel och då blir det ju svammel på sammel när man har en teori om att den hon lånade pengar av istället köpte droger av henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in