2008-08-05, 17:25
Bannlyst
Vietnam.
Citera
2008-08-05, 21:29
Medlem
Lutar helt klart mot kambodja! Verkar helt underbart slappt!
Citera
2008-08-06, 09:06
Medlem
-Sixx-s avatar
Ja det går att få tag på i fattiga asiatiska länder som kambodja etc,mkt av smuggelrutterna går ju via dessa länder också,kanske 1/5 av svenskt pris och alltid bättre kvalitet,har du resvana/världsvana och förmågan/erfarenheten att kunna skaffa "kontakt med rätt folk" oavsett var,så löser det sig nog ganska fort...har du det inte så håll dig till att spela på hemmaplan.
Citera
2008-08-06, 12:20
Medlem
bustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack n' coke
Vad vet ni? Priser, hur lätt är det att hitta samt hur riskabelt är det att skaffa? Hur hårda är lagarna? Hur bör man bete sig för att skaffa?

Kambodja vet jag inte. Men i vietnam är det busenkelt. Iaf i Saigon. Gå till gatan "pham ngu lao" där kan du köpa vitt av riktigt bra kvalitet. 500:- för ett gram typ..kan säkert hitta billigare. Vad gäller lagar så ska du självklart undvika att åka fast men det är inte som thailand eller så att man måste muta sig fri etc etc. Värsta som kan hända är väl att du blir utkastad ur landet. Ta det lugnt när du handlar bara, småkillarna brukar vara lite nojiga (sjukt hårda straff om dom torskar) och det kan verka som om dom försöker blåsa dig, men det gör dom inte.
Senast redigerad av busta 2008-08-06 kl. 12:25.
Citera
2008-08-06, 13:07
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Sixx-
Ja det går att få tag på i fattiga asiatiska länder som kambodja etc,mkt av smuggelrutterna går ju via dessa länder också,kanske 1/5 av svenskt pris och alltid bättre kvalitet,har du resvana/världsvana och förmågan/erfarenheten att kunna skaffa "kontakt med rätt folk" oavsett var,så löser det sig nog ganska fort...har du det inte så håll dig till att spela på hemmaplan.
Ja, där håller jag med... Svenska straff och svenska kriminella är redan de tillräckligt onda! Och om man skall vinna på att göra en sån där resa så måste man säkert köpa en stor mängd, vilket i sin tur innebär att man måste smuggla för att ta hem det man köpt... Eller tja, man kan förstås knarka upp det innan man far hem också men då blir man ju beroende av heroinet och det vill man förhoppningsvis inte!

Om man nu skall knarka tunga opioider i främmande länder, varför inte bara skaffa sig ett recept från en läkare?? Det är nog ganska så billigt det med och dessutom inte olagligt... Har man recept får man ju t.o.m. ta med sig en viss mängd hem!
Citera
2008-08-06, 20:28
Medlem
Leon_24s avatar
Citat:
Vad vet ni? Priser, hur lätt är det att hitta samt hur riskabelt är det att skaffa? Hur hårda är lagarna? Hur bör man bete sig för att skaffa?

I Vietnam är det inga problem att skaffa.. Det är bara att gå en runda på stan där det finns mycket turister.. Jag va där för 6 månader sen så det borde va så fortfarande.. Kambodja är jag lite osäker, där köpte vi gräs utan problem men du får ta det försiktigt i det landet.. Många blir rånade
Citera
2008-08-08, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon_24
I Vietnam är det inga problem att skaffa.. Det är bara att gå en runda på stan där det finns mycket turister.. Jag va där för 6 månader sen så det borde va så fortfarande.. Kambodja är jag lite osäker, där köpte vi gräs utan problem men du får ta det försiktigt i det landet.. Många blir rånade

Är det alltså bättre på rånfronten i vietnam? Hur är det med lagarna osv, är det väldigt strikt, thai-igt och jobbigt i vietnam?

Vad ligger priserna på?
Citera
2008-08-08, 15:38
Medlem
bustas avatar
Citat:
Är det alltså bättre på rånfronten i vietnam? Hur är det med lagarna osv, är det väldigt strikt, thai-igt och jobbigt i vietnam?

Vad ligger priserna på?

Kolla längre upp så ser du att jag svarade dig på precis dessa frågor
Citera
2008-08-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busta
Kolla längre upp så ser du att jag svarade dig på precis dessa frågor

Ahh tackar! 500 kr/g verkar dyrt i sammanhanget, med tanke på att det i princip ligger i den gyllene triangeln, men det går kanske att fixa billigare?

Någon som har prisuppgifter på kambodja?
Citera
2008-08-08, 19:18
Medlem
i kambodja

i sihanoukville kostade det $30 för 1 g heroin... dom säger att det är "pure heroin" men vem vet.. enkelt att få tag i hursomhelst.. bäst är väl att snacka med några expats som har koll på läget. annars går ju mr t runt på stranden och erbjuder det mesta.
Citera
2008-08-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm penn
i sihanoukville kostade det $30 för 1 g heroin... dom säger att det är "pure heroin" men vem vet.. enkelt att få tag i hursomhelst.. bäst är väl att snacka med några expats som har koll på läget. annars går ju mr t runt på stranden och erbjuder det mesta.

Låter grymt! Men ursäkta, expats? Mr T? Förklara dig
Citera
2008-08-09, 00:51
Medlem
Husbögens avatar
Citat:
Låter grymt! Men ursäkta, expats? Mr T? Förklara dig

Expats betyder utlänningar som bor/jobbar i det landet. Invandrare från västvärlden liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in