• 2
  • 3
2008-08-05, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nino Gaggi
Är ju bara att diskutera på. Att folk hängs ut, människor får veta om vilka som säljer med mera är sådant som man får ta. Annars ska det vara en bra naiv droghandlare. Nej de får ta det onda med det goda. De visste om det när de gav sig in i leken. Precis samma sak som gossarna som gnäller att de pissat positiv eller snuten tagit dom. Sånt man får räkna med ta och hålla käften om kort och gott.

När vi gav oss in i leken visste vi inte att folk skulle hänga ut oss, folk som dig borde avrättas gärna två bredvid varann så man sparar på kulor.

Tänk på att trots vår luktrativa verksamhet och nöjjet att få alla andra förmåner som en "kran" har så är det faktiskt VI som gör ER en tjänst inte tvärtom ....utan oss kan ni ju försöka få tag på ngt med era hemköp kontakter och halvdana hemmaodlingar.

Sånna som du pratar här men i själva verket är det sånna som du som slickar mest arsle när ni möter oss face2face.
Citera
2008-08-06, 09:23
Medlem
-Sixx-s avatar
Är det bra att gröna småhandlare på FB?

Ja,det är väldigt bra att dom sitter och disskuterar,outar och har sig när det gäller dessa,enligt mig - värdelösa källor,för då lämnas dom riktiga och dom bra "apoteken/handlarna" som är värda guld för många ifred,av både omyndiga och pappa staten.

Sen nåns tanke om att skapa nån form av "internt godkännande",för att slippa fjortisar och skitnödiga svenska journalister och kunna disskutera fritt,det finns redan på andra internationella forum,där allt sånt tas i PM mellan varandra,och är du rätt person så kommer du förr eller senare "automatiskt" få bra kontakter via forum om man säger så....
Citera
2008-08-07, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Ska jag bli arg för att dom tjänar stålar och extra arg för att det är "privatpersoner" ? Jag använder själv droger (har även hänt att jag har "langat") så det skulle vara jävligt hycklande av mig att vara sur på dom av någon anledning.

Med tanke på hur korkat desperata vissa kids är för att få "flumma" tycker jag det är bra att de får lite kunskap.

Anser du inte att det inte är ett problem att inte få tag på knark för folk som inte kan inte få tag på knark? Inte???

Det handlar ju inte om pengarna, tycker inte jag iallafall.. Det handlar om att folk åker dit i mycket större skala, och småungar kan få tag på tyngre och tyngre droger! Om man tillåter att man får outa adresser till folk som säljer droger så är ju FB just ett forum där drogförsäljning faktiskt är indirekt tillåtet. Enligt min mening.

Och ja, att dom får kunskap är ju asbra! Jag älskar att ungar kan få reda på doseringar och risker med mera här på FB, men knark ska dom fan inte få tag på härifrån!

Jo, men inte för minderåriga vilket det leder till!

Sammanfattningsvis så hade färre ungdommar råkat illa ut, färre ungdomar som kunnat få tag på droger, kanske tillochmed färre dödsfall! Och folk åker lättare dit osv osv..

Varför är du emot att få drogförsäljningen på nätet mera kontrollerad? Vill du att 14 åriga Lisa ska kunna köpa DXM från en hushmailadress?

Om du sålde, skulle du slänga ut din hushmail på FB?
Citera
2008-08-07, 12:23
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Det handlar ju inte om pengarna, tycker inte jag iallafall.. Det handlar om att folk åker dit i mycket större skala, och småungar kan få tag på tyngre och tyngre droger! Om man tillåter att man får outa adresser till folk som säljer droger så är ju FB just ett forum där drogförsäljning faktiskt är indirekt tillåtet. Enligt min mening.

Och ja, att dom får kunskap är ju asbra! Jag älskar att ungar kan få reda på doseringar och risker med mera här på FB, men knark ska dom fan inte få tag på härifrån!

Jo, men inte för minderåriga vilket det leder till!

Sammanfattningsvis så hade färre ungdommar råkat illa ut, färre ungdomar som kunnat få tag på droger, kanske tillochmed färre dödsfall! Och folk åker lättare dit osv osv..

Varför är du emot att få drogförsäljningen på nätet mera kontrollerad? Vill du att 14 åriga Lisa ska kunna köpa DXM från en hushmailadress?

Förstår mig inte alls på dig och får känslan av att du inte förstår mig. Du oroar dig både för att knarklangarna säljer knark och att fler knarklangare ska åka dit
Till att börja med, jag tycker det är idiotiskt att folk slänger upp illa censurerade hushmail-adresser på FB (hade du bemödat dig med att läsa mina inlägg noga och vilka inlägg jag har citerat borde du ha fattat det).
För det andra, nej jag vill inte att fjortonåringar ska knarka ihjäl sig på DXM. Antar att langarna heller inte vill det, även om de skulle vara helt skrupelfria så är det ren självbevarelsedrift att inte sälja till unga människor.
Citera
2008-08-07, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jadu,

Vad säger du om att privatpersoner som langar droger får en kundbas här?

För att inte tala om att det är massor med underåriga som läser här. Jag anser att det räcker med chockrubriker i kvällstidningarna angående tonåringar som dödsknarkat. ( Och i vissa fall faktiskt avlidit. )

Anser DU att det inte är ett problem?

Nej jag anser inte att det är något problem alls... Du börjar bli gammal och grinig. Köper köper tonåringar knark och dör så får dom skylla sig sjäva. End of discussion.
Citera
2008-08-07, 16:09
Medlem
Flashback är som en öppen port till en marknad för lagliga och olagliga droger. Fel personer kan lätt hitta in, t.ex. minderåriga, scammers och poliser. Kanske vore det bäst att förbjuda diskussioner om droghandel helt? Det skulle förbättra säkerheten avsevärt. Polisen har stenkoll på flashback och de har folk vars huvuduppgifter är att spana på internet.
Citera
2008-08-07, 18:49
Bannlyst
Citat:
Förstår mig inte alls på dig och får känslan av att du inte förstår mig. Du oroar dig både för att knarklangarna säljer knark och att fler knarklangare ska åka dit
Till att börja med, jag tycker det är idiotiskt att folk slänger upp illa censurerade hushmail-adresser på FB (hade du bemödat dig med att läsa mina inlägg noga och vilka inlägg jag har citerat borde du ha fattat det).
För det andra, nej jag vill inte att fjortonåringar ska knarka ihjäl sig på DXM. Antar att langarna heller inte vill det, även om de skulle vara helt skrupelfria så är det ren självbevarelsedrift att inte sälja till unga människor.

Det är möjligt att jag inte greppade dina åsikter riktigt, jag äter benso i ett par dagar nu och blir inte så smart. Men jag tänker så här, att här hänger det otvivelaktligen FULLT med minderåriga.. Och får en 16 åring kontakter med en kille som säljer tjack då så slutar det nog oftast dåligt! Ingen vill att en 16åring ska ta en massa tjack. Och därför vill inte jag att folk ska hjälpa till med det!
Ska man ta droger så ska man vara vuxen nog att kunna få sina kontakter på annat sätt än att läsa om nån grönad hushmailadress på internet!

Och det är verkligen inte alla som bryr sig om vad dom säljer för skit.. En kompis fick DXMtabletter som var sagda vara Ecstasy.

Dessutom dom flesta på hushmail (nästan alla) kollar inte ens hur gamla folk är! En jag känner väldigt väl kollar alltid personuppgifter på ratsit och liknande innan. Det är så det borde funka! Men teori och praktik går inte alltid hand i hand.

Och så ser jag att det är ett problem att folk åker dit med! Visseligen är man så dum att man slänger upp en hushmail på FB, eller har den kvar när man vet att den finns där.. Ja då är det lite "det naturliga urvalet" som bestämmer deras öde iuförsig.. Men det är ju alltid tråkigt när folk åker dit för sådanna saker där brotten endast drabbar de själva.

Och jo.. Jag har "bemödat" mig med att läsa allt.

Möts vi någonstans på vägen?
Citera
2008-08-07, 18:57
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89

Möts vi någonstans på vägen?

Nä du är en jävla fitta.
Skoja bara, mest det att du i två poster antog att jag tyckte det var en bra idè att outa adresser på FB utan att jag har uttryckt den åsikten
Nu tror jag fattar lite vad du menar. Du vill inte att man ska gröna adresser för att tonåringar inte ska få tag på dom???
Citera
2008-08-07, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
Nej jag anser inte att det är något problem alls... Du börjar bli gammal och grinig. Köper köper tonåringar knark och dör så får dom skylla sig sjäva. End of discussion.
Citat:
Du gör skäl för ditt namn... skitunge... Man får stå för det man gör punkt. Fattar du inte det är du helt enkelt jävligt efterbliven.

Du anser att om man dör av droger så får man skylla sig själv? Och du kallar mig skitunge? Du är helt enkelt för störd för att det ska gå att diskutera med dig! Så om man går ut på gatan och blir överkörd (läs olycka) så är det ens eget fel för att man gick ut och det är rätt åt en? Och små bäbisar som äter plastpåsar för att dom inte vet bättre och kvävs får skylla sig själva?

Idiot.

Citat:
Nä du är en jävla fitta.
Skoja bara, mest det att du i två poster antog att jag tyckte det var en bra idè att outa adresser på FB utan att jag har uttryckt den åsikten
Nu tror jag fattar lite vad du menar. Du vill inte att man ska gröna adresser för att tonåringar inte ska få tag på dom???

Får nog ursäkta mig, har alltid varit dålig på att skriva vad jag menar! Men jag tror vi är på samma sida!
Citera
2008-08-07, 21:35
Bannlyst
Citat:
Bra jämförelse, hahaha. Det är signaturmaterial på den jämförelsen

För att göra en bättre jämförelse så är det ens eget fel om man är ute och går på ett tågspår och blir överkörd av ett tåg, ja.

Man måsta vara klok nog för att kunna läsa mellan raderna vad som sägs för att förstå.. du verkar inte kunna göra det.

Så om du hade 10 gram heroin du skulle vilja bli av med och en 13 åring kommer fram till dig med pengar och vill köpa det så är det ingenting som hindrar dig från att sälja till denne? För att "det är dennes eget fel om någonting händer"?

Jag hoppas för guds skull att du inte planerar att skaffa barn på väldigt länge!
Citera
2008-08-09, 03:13
Medlem
Bör reglerna förändras?
https://www.flashback.org/showthread.php?t=722279
Citera
2008-08-09, 08:36
Medlem
Skrev ett längre inlägg för några dagar sen men orkade inte posta det då det blev lite väl långt. Jag tycker visserligen det är ok att numera outa www-adresser, särskilt sådana som säljer (än så länge) lagliga droger.

Samtidigt så finns det ju exempel på butiker som fått STORA problem med polisen efter feta outningar på FB. En idag känd nätbutik som tidigare hade en hemsida var helt anonym för 10 år sen, man var (ve och fasa) tvungen att googla sig fram för att hitta den. Ingen nämnde den på FB. Sen blev det nån sorts jätteoutning där folk först diskuterade butiken via pm och senare även helt öppet på forumet. Jag var troligen en del av denna idioti då jag spred länken till folk jag trodde jag kunde lita på (via pm givetvis). Sen hade folk mage att gnälla över att butiken slog igen en period pga problem med polisen.

För att inte tala om de som gnäller över att inte outningar sker för att "varför ska ni som varit här länge ha "rätt" till alla adresser och inte jaaaaaaaaag som bara har 10 inlägg??? Det är ORÄTTVIST! Skicka PM NU eller skriv ut adressen här!!!!!!!!!!!" (Det händer inte ofta att såna personer dyker upp men nog fan förekommer det.)

Jag tycker ABSOLUT inte man ska outa mailadresser, det är BARA korkat och går ut över de om är kunder. Jag råkar känna till att en mycket bra nät"förmedlare" fick lägga ner sin verksamhet en lång period pga outningar, det var inget han hade lust med men snuten hade stenkoll på personen ifråga som då inte vågade annat än att ligga lågt ett tag. Detta gick ut över många, kan jag säga.

Om man tar mig som exempel fick jag traggla mig fram i några år, kontakta folk via pm - ibland fick man svar, ibland inte. Googla och diskutera på drugbuyers, till slut få invites till slutna forum (forum som idag inte heller existerar till viss del pga att en del inte kan hålla käften). Till slut fick jag tag i irl-kontakter, så visst går det UTAN att outa folk. Men folk här har så jävla dåligt tålamod (många iaf). De som outar mailadresser förstör bara för sig själva och andra om de nu vill handla grejer. Det är min åsikt.

PM och hushmail är bra uppfinningar - använd dem.

Mvh
/marilyn
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här