Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Förstår mig inte alls på dig och får känslan av att du inte förstår mig. Du oroar dig både för att knarklangarna säljer knark och att fler knarklangare ska åka dit
Till att börja med, jag tycker det är idiotiskt att folk slänger upp illa censurerade hushmail-adresser på FB (hade du bemödat dig med att läsa mina inlägg noga och vilka inlägg jag har citerat borde du ha fattat det).
För det andra, nej jag vill inte att fjortonåringar ska knarka ihjäl sig på DXM. Antar att langarna heller inte vill det, även om de skulle vara helt skrupelfria så är det ren självbevarelsedrift att inte sälja till unga människor.
Det är möjligt att jag inte greppade dina åsikter riktigt, jag äter benso i ett par dagar nu och blir inte så smart. Men jag tänker så här, att här hänger det otvivelaktligen FULLT med minderåriga.. Och får en 16 åring kontakter med en kille som säljer tjack då så slutar det nog oftast dåligt! Ingen vill att en 16åring ska ta en massa tjack. Och därför vill inte jag att folk ska hjälpa till med det!
Ska man ta droger så ska man vara vuxen nog att kunna få sina kontakter på annat sätt än att läsa om nån grönad hushmailadress på internet!
Och det är verkligen inte alla som bryr sig om vad dom säljer för skit.. En kompis fick DXMtabletter som var sagda vara Ecstasy.
Dessutom dom flesta på hushmail (nästan alla) kollar inte ens hur gamla folk är! En jag känner väldigt väl kollar alltid personuppgifter på ratsit och liknande innan. Det är så det borde funka! Men teori och praktik går inte alltid hand i hand.
Och så ser jag att det är ett problem att folk åker dit med! Visseligen är man så dum att man slänger upp en hushmail på FB, eller har den kvar när man vet att den finns där.. Ja då är det lite "det naturliga urvalet" som bestämmer deras öde iuförsig.. Men det är ju alltid tråkigt när folk åker dit för sådanna saker där brotten endast drabbar de själva.
Och jo.. Jag har "bemödat" mig med att läsa allt.
Möts vi någonstans på vägen?