2008-08-04, 08:22
Medlem
Mhaels avatar
Hehe,m ganksa larvig fråga men men^^
Hyrsomhels lyckaes jag slå i eller snarare klämma en liten bit av undersidan på min stortå, resultatet inom ett par minuter var en mörk blåsa, smärtar när den nuddar något, och känns som den har ett ganska högt tryck eller vad man ska säga. den är i vägen (så klart) och jag funderar på vad som är bäst för att påskynda läkningen då jag rör på mig mycket å den är ett problemsåledes, ska jag sticka hål och "dränera" eller bara avakta? eller något annat???

Väntar tacksamt på svar^^

Citera
2008-08-04, 08:34
Medlem
jerkuss avatar
Ta ett långt varmt fotbad, badda sedan med alsolsprit, om den sen inte gått upp av sig själv får du bita i det sura äpplet och sticka upp den själv med t.ex. en steriliserad nål. Se sedan till att för att undvika infektioner hålla tån ren och luftig ett tag, och badda med jämna mellanrum med alsolsprit.
Citera
2008-08-04, 08:36
Medlem
Mhaels avatar
låter väl ganksa enkelt, köpes alsolsprit på apoteket? låter rimligast men bäst å fråga.
Citera
2008-08-04, 08:37
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
låter väl ganksa enkelt, köpes alsolsprit på apoteket? låter rimligast men bäst å fråga.

Jepp. Rätt billigt och jävligt bra att ha. Köp också bomull att badda med om du inte redan har.
Citera
2008-08-04, 08:44
Medlem
Mhaels avatar
får väl knalla ner å testa, det kommer alltså (kanske) göra hål på blåsan??
Citera
2008-08-05, 22:23
Medlem
Millicents avatar
För bästa läkning och minst risk för strul ska man som bekant inte fiffla för mkt med blåsor.

Dock, under fötter är det jobbigt, rekommenderar därför att du, med en steriliserad nål, punkterar blåsan från sidan (nära kanten eller hur säga), pressa försiktigt ut blodet och badda med lite alsolsprit. Huden är antagligen tjock under din tå och blåsan lär således inte gå sönder och utsätta området under för påfrestningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in