• 1
  • 2
2008-08-05, 13:02
Medlem
Roller Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shma
* Detta förbannade 'du måste vara admin för att utföra följande simpla grej' Några spel jag har får inte spara ens... Sen alla satans 'du kommer nu köra blabla.exe' infofrågningar...

Öppna msconfig.exe -> Verktygs fliken -> scrolla ner och märkera "Inaktivera UAC" -> Starta -> Verkställ -> starta om datorn. Så slipper du meddelanden och spel som inte har tillgång till att spara
Citera
2008-08-05, 15:13
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Om du ändå inte vet vad du pratar om så kan du lika gärna strunta i att svara över huvud taget. Vista är INTE bara ögongodis. Det är stabilare än XP, och om man har tillräckligt med minne så är det även snabbare. Om inte så kan du alltid inaktivera Aero-gränssnittet och se om det plötsligt är XP du sitter vid.

Jo det är ju sant. Men jag har hört från många håll att vista suger på massa olika sätt hit och dit...
Min morsa använder vista på sin laptop. Fungerar hur fint som helst med 2GB RAM.

Jag kommer nog köra XP ett par år till iaf. Men det är bara jag.
Citera
2008-08-05, 15:19
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
Jo det är ju sant. Men jag har hört från många håll att vista suger på massa olika sätt hit och dit...
Min morsa använder vista på sin laptop. Fungerar hur fint som helst med 2GB RAM.
Så först säger du att det suger och är buggigt, och i nästa andetag säger du att det funkar fint? Det verkar som om du ska sluta lyssna på folk som bara yrar och mer gå efter dina egna erfarenheter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in