Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-03, 23:45
Medlem
Jag förstår till viss mån varför trådar där svaren endast består av ett ord utan motivering blir låsta men varför trådar där användarna ändå skriver längre inlägg och anekdoter? Det verkar som om de blir "listtrådar" bara för att inläggen inte besvarar varandra.

Dags för ett listtrådsforum kanske? Jag har många gånger läst intressanta trådar som abrupt avslutas med ett "Listtråd. Låses.".
Citera
2008-08-03, 23:55
Medlem
CommonKnowledges avatar
Laidback någon, evighetsdiskussioner anyone?
Citera
2008-08-04, 00:05
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Jag förstår till viss mån varför trådar där svaren endast består av ett ord utan motivering blir låsta men varför trådar där användarna ändå skriver längre inlägg och anekdoter? Det verkar som om de blir "listtrådar" bara för att inläggen inte besvarar varandra.

Dags för ett listtrådsforum kanske? Jag har många gånger läst intressanta trådar som abrupt avslutas med ett "Listtråd. Låses.".
har för mig att detta har tagits upp tidigare och fått svaret att listtrådar helt enkelt inte tillför ett diskussionsforum någonting.
Citera
2008-08-04, 11:41
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bt23

Kan du ge några exempel. Jag tycker listlikande trådar där man motiverar, beskriver anekdoter och kommenterar varandra kan vara ok det beror på hur de ser ut från början och hur de utvecklas.
Citera
2008-08-04, 12:43
Medlem
Carpe Diems avatar
Problemet med listtrådar är att dessa ofta bara innehåller en on-line.
Eftersom FB är ett diskussionsforum så blir sådana listor ofta tämligen ointressanta.
Citera
2008-08-04, 23:06
Bannlyst
Hur skulle en tråd ang bästa film någonsin utformas vid efterfrågan så att den inte blev reglementsvidrig?
samt hur skulle svaren se ut, så att inte den hamnade i papperskorgen?
Citera
2008-08-05, 00:03
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Hur skulle en tråd ang bästa film någonsin utformas vid efterfrågan så att den inte blev reglementsvidrig?
samt hur skulle svaren se ut, så att inte den hamnade i papperskorgen?
Man bör motivera sitt svar och ge en utförlig förklaring till varför man anser att filmen är bäst.
Man kan t.ex. skriva något sådant här:
"Jag tycker att x är den bästa filmen p.g.a. y och z.
Den är även väldigt bra filmad, och soundtracket innehåller en massa vacker musik."

Jämför det med "Ja såg nyaste scari movie igår och den är asbra assså!!!" så förstår du skillnaden.

Jag har ingenting emot listtrådar så länge folk skriver ordentliga svar, men tyvärr brukar det ofta bli så att folk endast skriver ett betyg och ett fåtal ord.
Citera
2008-08-05, 02:26
Medlem
Läskigs avatar
Startar man trådarna i Laidback och dessutom motiverar sina listor så brukar det ju inte vara några som helst problem med listtrådar...
Citera
2008-08-05, 13:41
Medlem
Cryxs avatar
Vadå? Finns ju skitmånga listtrådar här på forumet. Du kan ju t.ex. kolla i musikforumet.
Citera
2009-11-03, 13:56
Medlem
Oscizs avatar
Inte ens i "sista utväg" avdelningen får man skapa listtrådar tydligen. Finns ingenstans på hela flashback man får ha en listtråd eller?
Citera
2009-11-03, 13:59
Moderator
^Eazs avatar
Det är ett diskussionsforum. Nuff Said.
Citera
2009-11-03, 14:01
Medlem
putteputte88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Inte ens i "sista utväg" avdelningen får man skapa listtrådar tydligen. Finns ingenstans på hela flashback man får ha en listtråd eller?

Se svaret här:

Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Startar man trådarna i Laidback och dessutom motiverar sina listor så brukar det ju inte vara några som helst problem med listtrådar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in