• 1
  • 2
2008-08-03, 15:31
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Prova installera över windows, dvs köra en ominstallation utan att formatera.
man reparerar nog först...
Citera
2008-08-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
Har du testat det jag sa?

Tryck F8 innan XP startar och välj "Felsäkertläge med kommandotolk" och skriv in %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe följ instruktionerna.

ja, problemet kvarstod.
Citera
2008-08-06, 22:29
Medlem
ingen ?
Citera
2008-08-06, 22:34
Medlem
927s avatar
installera om windows där det gamla finns nu, du ska inte välja radera/formatera nåt i de val du får. det är bara läsa alt noga som man får upp
Citera
2008-09-15, 09:51
Medlem
Drainbamages avatar
Jag sitter på samma problem faktiskt. Först hade min kollega med sin laptop till jobbet där han hade detta problem. Jag hittade ingen lösning så jag orkade inte anstränga mig mer. Nu har han även fått det problemet på sin stationära dator på jobbet... så då måste jag ju fixa det på något sätt. zzz.

Windows laddas, bakgrundsbilden, muspekaren etc. Sedan händer inget. Jag körde en ctrl-alt-del och ser som väntat att explorer.exe inte är igång. Jag försöker köra den genom aktivitetshanteraren men den säger att filen inte kan hittas. Jag trycker bläddra och letar mig fram till den utan några som helst problem, återigen så hittas den inte. Jag startar kommandotolken och kör en dir på c:\Windows och explorer.exe ligger där.

Jag kan köra det mesta genom aktivitetshanterarn, t.ex. FF, Malwarebytes, Hijackthis. Så jag har på så sätt scannat explorer.exe med AVG och Malwarebytes, den är inte skadad. Föröker köra den på nytt, men den kan fortfarande inte hittas.

Har googlat runt och hittat säkert 20 olika lösningar, som inte fungerar. Folk som har detta problem verkar generellt kunna köra explorer.exe genom aktivitetshanteraren...

Postar en Hijackthis-logg om det kanske är någon som kan luska ur något av den.

Citera
2008-09-15, 10:44
Medlem
927s avatar
märker du av detta problem i felsäkert läge?
kolla tjänster som ev styr dessa program, ta bort från autostarten och testa igen. det ska ju funka även med dessa processer men dom behöver inte starta med windows så det är värt ett försök tycker jag
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [AdobeUpdater] C:\Program\Delade filer\Adobe\Updater5\AdobeUpdater.exe
O4 - Startup: Skärmurklipp och start för OneNote 2007.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
Citera
2008-09-15, 10:52
Medlem
Drainbamages avatar
Tömde hela Autostart-listan i msconfig. Provade start i felsäkert läge utan resultat.

Valde start med bootlogg, kunde dock inte leta fram bootloggen... någon som vet var den hamnar? Jag antog att den skulle landa på skrivbordet men uppenbarligen inte.
Citera
2008-09-15, 13:20
Medlem
927s avatar
frågan är ju om filen laddas med windows, blir det samma resultat om du går via start >kör? det är alltså bara den här filen som inte går att köra?
Citera
2008-09-15, 19:19
Medlem
Jag hade samma problem fast fick inte upp nån ruta om att explorer.exe inte startade.

Men hade samma symtom som dig. Det jag gjorde var att winrar'a ner min explorer.exe fil på min andra dator sen kopiera över den på den andra datorn rarade upp den och sen tog "kör" genom aktivitetshanteran som man kunnat få upp hela tiden.

Då fick jag igång datorn igen.

Ska se om den klarar en omstart. (testade innan detta olika återställningspunkter utan resultat)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in