2008-08-02, 23:16
Medlem
Om man skickar ett pm får det omedelbart "stängt brev"-ikonen, som mystiskt nog betyder "läst meddelande". Aldrig någonsin har mina skickade pm "öppnat brev"-ikonen som ska betyda "oläst meddelande", inte ens efter att jag vet att de blivit lästa. Det finns alltså inget sätt för mig att veta om ett skickat pm blivit läst.
Citera
2008-08-02, 23:47
Medlem
Ett Hunds avatar
Kryssa i alternativet "Begär ett läskvitto för det här meddelandet" under textrutan. Är inte säker på att det syns per automatik att mottagaren har läst det, men alternativet finns för dem att skicka ett läskvitto, så ser du att så är fallet.
Citera
2008-08-03, 00:17
Medlem
Okej, lite konstigt. Då ägnar jag den här tråden åt att påpeka att "stängt brev"-ikonen kanske inte borde betyda "läst brev" och vice versa.
Citera
2008-08-03, 00:20
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteriks
Om man skickar ett pm får det omedelbart "stängt brev"-ikonen, som mystiskt nog betyder "läst meddelande". Aldrig någonsin har mina skickade pm "öppnat brev"-ikonen som ska betyda "oläst meddelande", inte ens efter att jag vet att de blivit lästa. Det finns alltså inget sätt för mig att veta om ett skickat pm blivit läst.
Nej, det finns ingen funktion för att se om ett om har blivit läst. Precis lika lite som om du vet ifall ett fysiskt brev du skickat (eller ett mail, för den delen) har blivit läst.

Ett Hund: Om man väljer att begära läskvitto, så frågas mottagaren när h*n öppnar PM:et ifall man vill skicka tillbaka ett läskvitto. Det är alltså alltid upp till mottagaren att bestämma huruvida man ska visa att man läst eller icke.
Citera
2008-08-03, 03:40
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ett Hund: Om man väljer att begära läskvitto, så frågas mottagaren när h*n öppnar PM:et ifall man vill skicka tillbaka ett läskvitto. Det är alltså alltid upp till mottagaren att bestämma huruvida man ska visa att man läst eller icke.

Ja, det är ungefär vad jag skrev också. Var inte helt säker på ifall det fungerade likadant här som på vissa andra forum bara.
Citera
2008-08-03, 04:04
Medlem
Men för nåt år sedan, eller två, så såg man om ens meddelanden hade blivit lästa. Så detta är en ganska ny ändring.
Citera
2008-08-03, 10:54
Bannlyst
Tur att man som mottagare kan välja att lämna ett "läskvitto" för det är ju rena stasi-metoderna annars, påminner lite om funktionen leveransrapport till mobiltelefonerna

Vem fan måste veta om ens skickade mejl/sms har blivit läst/mottaget? antagligen någon som är väldigt osäker eller bara skickar skräp som inte är värt att besvara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in