2008-08-02, 18:15
Medlem
QP Cheeses avatar
som topic lyder: jag köpte en skärm idag, en 22" widescreen, det går inte ända ut i kanterna utan ligger kvar som "inte widescreen" så att säga, hur fixar jag det?
Citera
2008-08-02, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
som topic lyder: jag köpte en skärm idag, en 22" widescreen, det går inte ända ut i kanterna utan ligger kvar som "inte widescreen" så att säga, hur fixar jag det?
ändra upplösningen på datorn är nog lösningen på problemet tror jag.
Citera
2008-08-02, 18:25
Awaiting Email Confirmation
Du måste ha rätt förhållande på skärmen och på det du ska visa.

Om du har en film som är kvadratisk men en skärm som är rektangulär, kommer filmen att antingen dras ut, eller få svarta kanter. Därför måste du ändra till en upplösning som har samma förhållanden som din skärm.

Helt enkelt borde du gå in i egenskaper för din bildskärm, och ändra till en passande upplösning.
Citera
2008-08-02, 19:42
Medlem
unikums avatar
Har du vista ska du kunna välja centrerat eller utdraget. Minns inte exakt vad det stod och kan inte hitta inställningen hos mig själv. Men vet att det ska finnas nånstans.
Citera
2008-08-02, 20:29
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Har du vista ska du kunna välja centrerat eller utdraget. Minns inte exakt vad det stod och kan inte hitta inställningen hos mig själv. Men vet att det ska finnas nånstans.

Detta har inget med Vista att göra. Vista ger bildskärmen en bild som bildskärmen ska visa. Vissa bildskärmar sträcker ut bilden och vissa lämnar den i mitten med svarta kanter runt om. Men detta händer bara om förhållandena inte är samma.

Som sagt.
Citera
2008-08-02, 21:31
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al6
Detta har inget med Vista att göra. Vista ger bildskärmen en bild som bildskärmen ska visa. Vissa bildskärmar sträcker ut bilden och vissa lämnar den i mitten med svarta kanter runt om. Men detta händer bara om förhållandena inte är samma.

Som sagt.

Ja jag har inte påstått nåt annat heller. Det jag säger är att man kan ändra det fram och tillbaka i vista om man vill. Om jag fattar TS rätt har han 4:3 bild på sin 16:10 skärm och vill ändra.
Citera
2008-08-02, 23:36
Medlem
supreme100s avatar
du väljer rätt upplösning i egenskaper för bildskärm, förslagsvis en 16:10 dito.
Citera
2008-08-03, 01:15
Medlem
Och försök köra på den rekommenderade upplösningen för din skärm. Har du en 24" så lär det vara 1920x1200.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in