Hej Alla!
Har på senare tid upptäckt tjusningen med hd-upplösta filmer, och har med detta lyckats påbörja min andra för ändamålet dedikerade 500gb-disk..
Problemet är att jag har en spansk flickvän som - även om hon är bättre än spanska genomsnittet - behöver stöd av subs (engelska) för att hänga med 100% (vilket en annan också kan behöva då och då), och undertexter är inte alltid helt lätt att hitta.
Nu har jag - rätt nyligen - upptäckt att många av de mkv's man tankar ner faktiskt innehåller undertexter. Problemet är bara att min Media Player (home theatre edition?) inte ser dessa "embedded" subs.
(letade som f-n efter undertexter till en verison av Training day jag dragit ner bara för att upptacka att det fanns gott om dem "embedded" i filmen

)
Vad gör jag för fel? Vad behöver jag för filter installerat?
-Visst.. jag kan använda mkvextract och på så vis på tillgång till dessa undertexter, men om jag skulle slippa det extra steget..
Tack på förhand!
Edit: Det funkar tydligen med VLC, men eftersom VLC inte vill använda CoreAVC filter (x264) så måste jag köra mediaplayer classic (Läste nånstans att VLC föredrar sitt eget inbyggda.. men min dator är alldeles för långsam för det filtret som också är mycket sämre)