2008-08-01, 22:20
Bannlyst
Hej!

(Windows version)

När jag startar VLC så ändras min upplösning på datorn. Jag brukar ha upplösningen 1600X1200 men när jag startar VLC blir upplösningen 640X400. När jag stänger av VLC ändras upplösningen tillbaka till 1600X1200. Jag har försökt att ändra tillbaka upplösningen när jag startat VLC men bilden fungerar inte då.
Någon som har en lösning?
Citera
2008-08-01, 22:39
Medlem
Zaciis avatar
Vet inte hur du lyckats med det. Har det fungerat bra tidigare, eller ändrades upplösningen redan första gången du körde VLC?

Om det har fungerat bra tidigare så är det antagligen bara en inställnings grej du råkat ändra på. Jag vet inte exakt var VLC sparar sina inställningar, om det ligger i en fil någonstans eller i registret. Men försök att hitta dom och ta bort dom så kanske det löser sig.
Senast redigerad av Zacii 2008-08-01 kl. 22:41.
Citera
2008-08-01, 23:11
Bannlyst
Det är inte min dator, men jag tror det funkat tidigare. Har försökt ominstallera det men det vill inte fungera ändå.
Citera
2008-08-02, 00:48
Medlem
Zaciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddefisk
Det är inte min dator, men jag tror det funkat tidigare. Har försökt ominstallera det men det vill inte fungera ändå.

Att bara installera om programmet hjälper nog inte om inställningsfilen ligger kvar. Enligt VLC's hemsida så sparas inställningarna i
C:\Documents and Settings\username\Application Data\vlc\vlcrc.
Släng bort den och prova igen.

Tror att Application Data är en dold mapp så du får nog trolla fram den först
Senast redigerad av Zacii 2008-08-02 kl. 00:50.
Citera
2008-08-03, 15:47
Bannlyst
Hur gör jag det då?
Citera
2008-08-03, 16:08
Medlem
Du får starta explorer och gå till mappen där den ligger och ta bort den. Det borde du klara.
Citera
2008-08-03, 16:21
Medlem
Zaciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Du får starta explorer och gå till mappen där den ligger och ta bort den. Det borde du klara.

Jag tror han menar hur han får fram dolda mappar

I menyn verktyg finns något som heter mappalternativ eller nått liknande. Tror den ligger längst ner, men jag kan vara helt ute och cykla här. Var ett tag sen jag grejjade med windows.

Hittade en engelsk bild:
http://www.edbott.com/weblog/images/...iles_small.jpg
Du förstår säkert.

Välj att den ska visa dolda mappar och filer. Sen ska du kunna hitta det jag beskrev tidigare.
Citera
2008-09-01, 00:20
Medlem
Jag har ett snarlikt problem, förut så blev 30% av skärmen nedifrån helt svart lite & då när jag körde vlc. Ändrade jag upplösningen blev det som vanligt.

Nu när jag uppgraderade vlc från 0.8.6c till 0.8.6i så ändras upplösningen lite då & då till 800x600 utan att det visas i egenskaper>inställningar, ändrar man upplösningen så löses problemet. Jag har provat ominstallera versionen men problemet kvarstår. Vill helst inte backa i version :<

Btw, man kan välja att radera "settings and cache" när man avinstallerar vlc och då behöver man inte ta bort den dolda mappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in