2008-08-01, 21:52
Medlem
DolmeN-s avatar
Hej! jag har en jätte simpel fråga om dual layer skivor (till att bränna xbox 360 spel) kan man skriva på dom ? asså eftersom det är på båda sidor ? så kan man väl inte det eller finns det en speciell penna eller något? tack för svar!!
Citera
2008-08-01, 21:59
Medlem
Barbafettos avatar
Dual layer betyder väl 2 lager... brända från samma håll på en sida av skivan, om jag inte är ute och cyklar..

Har din skiva en etikettsida, eller iaf den som är uppåt när du bränner bör du kunna skriva på den...
Citera
2008-08-01, 22:27
Medlem
skabbhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolmeN-
Hej! jag har en jätte simpel fråga om dual layer skivor (till att bränna xbox 360 spel) kan man skriva på dom ? asså eftersom det är på båda sidor ? så kan man väl inte det eller finns det en speciell penna eller något? tack för svar!!

Vilket sågspån du verkar vara i elektroniksammanhang, vet du inte ens hur en cd/dvd läsare fungerar? Det går självfallet utmärkt att skriva på skivan så länge du inte använder målarfärg eller någonting i den klassen.

Dual-Layer= Två lager, om den lästes på både sidorna skulle de kallat den "dual-side"
Citera
2008-08-01, 22:31
Medlem
Rolig kille, som reggar nytt konto, för att driva runt.
Citera
2008-08-03, 01:38
Medlem
West-ens avatar
Det här var jag trodde för 4år sen eller så.
Double Layer (Dual Layer, DVD+R9) betyder givetvis att det finns två DVD-lager på skivan, vilket innebär dubbla lagringskapaciteten, 9GB.
Den är fortfarande enkelsidig.
Citera
2008-08-03, 03:49
Medlem
Megalomanias avatar
Konsol -> Övriga dator- och IT-diskussioner

/ Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto