Flashback bygger pepparkakshus!
2008-08-01, 21:06
Medlem
JustPaintIts avatar
Startade upp datorn, den laddar som vanligt men efter "Väkommen" dyker inget mer än skrivbordsbilden upp, har ingen aning om varför, är det någon här som har några tips på hur jag kan göra för att få tillbaks detta?

Tack på förhand // JPI
Citera
2008-08-01, 21:28
Medlem
Hmmm....lite frågar att utgå ifrån:

Är du den enda som har tillgång till datorn?
-Kan vara någon som skojjar med dig kanske.

Har du installerat någonting på senaste tiden?
-Du skulle kunna ha fått virus.

Händer något om du trycker på Windows tangenten eller högerklickar på skrivbordet?

Vad händer om du trycker ctrl+alt+del?
-Testa att avsluta explorer.exe och sedan starta den igen via Task Managern. (Knappen "End process" för att avlsuta och sedan väljer du File --> new task run för att starta den igen)

/Lycka till
Senast redigerad av E903 2008-08-01 kl. 21:30.
Citera
2008-08-01, 21:38
Medlem
JustPaintIts avatar
Använder farsans dator i väntan på ny, utöver det är de ingen som använder den.
Ja, han har pratat något om virus han inte kan få bort, har tänkt be en polare som är lite mer hemma på datorer att formatera om den då jag inte har en xp skiva tillgänglig och inte vill försöka mig på det själv.

Edit: Löste det nu, körde exploret i aktivitetshanteraren. Problem med virus kvarstår men det får jag ta itu med. Tack
Senast redigerad av JustPaintIt 2008-08-01 kl. 21:44.
Citera
2010-10-19, 00:39
Medlem
Eskiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustPaintIt
Startade upp datorn, den laddar som vanligt men efter "Väkommen" dyker inget mer än skrivbordsbilden upp, har ingen aning om varför, är det någon här som har några tips på hur jag kan göra för att få tillbaks detta?

Tack på förhand // JPI

Attans, hade samma problem med min gamla pc. Hade kunnat hjälpa om du bara hade frågat ;D

Det är ett virus, men gjorde likadant för att starta.
ctrl+alt+del sen avsluta aktivitet, och starta igen. På det viset lyckades jag köra backup på det viktigaste typ filmer, musik, bilder etc .. sen formaterade jag om datorn med återställningsskivor.

Med närmare eftertanke #1 Jag borde gjort återställningsskivor till denhär datorn. o_o
#2 Jag har börjar hänga för mycket på Flashback.
#3 Jag borde sova, Ha de gött blomman

Im out / Eskiel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in