2008-08-01, 20:47
Medlem
Hej!

Var inte riktigt sker p vart jag skulle lgga denna trden, men antar att Datoranvndning - MS Windows passar ganska bra.

Jag skulle installera drivrutiner fr min k800i till datorn (fr att kunna blddra i mobilens filer), och nr installationen r "klar" fr jag upp ett meddelande som sger:

Citat:
1: Motorn InstallScript i den hr datorn r ldre n den version som krvs fr den hr installationen. Installera den senaste versionen av ISScript.msi, om den finns tillgnglig, eller kontakta din supportperson...

Laddade ner och installerade InstallShield 2008 InstallScript Objects, men d fr jag upp samma meddelande nr jag testar kra drivrutins installationen igen. Fanns ngot lngre ner p sidan som hette InstallShield 2008 MSI Objects, testar installera detta men d sger installations filen att jag mste ha InstallShield 2008 installerat p datorn.

Testar ladda ner och installera InstallShield 2008 Setup Prerequisites (det som lter nrmast en installationsfil). Str fortfarande att jag mste ha InstallShield 2008 installerat p datorn.

Alla nerladdningar jag har gjort har varit frn http://www.acresso.com/downloads/downloads_8721.htm.

Jag fattar inte hur jag ska gra :/ Varje fil jag laddat ner har legat p lite ver 200MB s det hr har tagit ett tag, men jag fr det inte att funka. Blir rtt less p detta. Ngon som har ngon bra id p hur jag ska gra fr att kunna installera drivrutinerna?

Tacksam fr svar
Citera
2008-08-02, 13:42
Medlem
bump
Citera
2008-08-02, 15:11
Medlem
Hittade fljande sida http://consumerdocs.installshield.co...8322&sliceId=1 och blev skitglad fr att jag trodde det skulle lsa mitt problem. Kollade p installationsfilen fr drivrutinerna och det stog att filversionen var 11.50....., s jag laddade ner ISScript11.zip (ISScript 11, vilket behvs fr filversioner som brjar p 11 enligt deras supportsida) och installerade filen som lg dr i. Sista steget stog det "Double-click the IsScript.msi file. This installs the IsScript engine for this version of the installation", vilket lt som om jag absolut hade hittat svaret p mitt problem.

Men nu nr jag frsker installera drivrutinerna igen s fr jag upp samma jvla meddelande!!! Va i helvete r InstallShield fr jvla skit?! Blir fan galen.
Citera
2008-08-03, 12:32
Medlem
bump
Citera
2008-08-03, 14:23
Medlem
Lst runt p lite forum och det verkar som att det r ett knt problem med InstallShield installationer av version 11.50. S jag kollade p Sony Ericssons hemsida efter nyare drivrutiner och det visade sig att jag hade en ganska utdaterad version. S nu r problemet lst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in