2008-08-01, 20:27
Medlem
Min 3 år gamla dator har de senaste veckorna börjat uppföra sig konstigt. Den har startat om sig själv med jämna mellanrum när jag har haft mycket igång på datorn, väldigt störande. Min första tanke är "överhettning", för den kan bli väldigt varm vet jag.

Men idag, när jag spelade på den, stängde den av sig helt och hållet! Är också omöjligt att starta datorn, den är stendöd känns det som. Det brukar lysa med blå färg runt start-knappen men inte ens den lyser. Vad bör jag göra i detta läget? Vad är felet på datorn?

För ett år sen var det fel på mode-kortet och innan jag fixade problemet då var det extremt svårt att genomföra en uppstart av datorn. Men den "levde" åtminstonde lite då.

Hoppas detta är rätt forum..

Är tacksam för alla svar och synpunkter och kommer hålla mig aktiv i denna tråd för att på snabbast och enklaste sätt lösa problemet.

MVH
Dogge
Citera
2008-08-01, 20:36
Medlem
notNs avatar
Om absolut inget händer + lyser på den så låter det som att Nätagget har lagt av?
Citera
2008-08-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notN
Om absolut inget händer + lyser på den så låter det som att Nätagget har lagt av?

Ok, tack för snabbt svar, jag är inte så high-tech på datorer.. Vart sitter nätaggrigatet och hur ser jag om det är paj? Lätt att fixa?

En annan källa säger att det finns en risk att Karbonatdosan är paj, hur fixar jag den?

//dogge
Citera
2008-08-01, 21:01
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogge89
Ok, tack för snabbt svar, jag är inte så high-tech på datorer.. Vart sitter nätaggrigatet och hur ser jag om det är paj? Lätt att fixa?

En annan källa säger att det finns en risk att Karbonatdosan är paj, hur fixar jag den?

//dogge

Nätagget är den delen där strömsladden till datorn går in i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in