2013-08-10, 21:00
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men du ska väl fortfarande "pressa" dem i pannan? Det var intrycket jag fick i alla fall när jag gjorde hamburgare efter deras metod.

Köpte en stor och otymplig press som kanske funkar på ett stekbord men lite trixig att ha att göra med i en reguljär stekpanna.
Det räcker väl med en tyngd? En platt tyngd givetvis.
Citera
2013-08-10, 21:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men du ska väl fortfarande "pressa" dem i pannan? Det var intrycket jag fick i alla fall när jag gjorde hamburgare efter deras metod.

Köpte en stor och otymplig press som kanske funkar på ett stekbord men lite trixig att ha att göra med i en reguljär stekpanna.
Jag skivar dem något tjockare än jag vill ha dem, med något mindre diameter än vad jag vill ha dem. Lägger dem sedan i en riktigt het gjutjärnspanna utan något fett och pressar snabbt med en helt vanlig stekspade till lagom tjocklek. Funkar utmärkt, de behåller formen och spricker inte i kanterna, så en press är helt onödig med denna metoden.
Citera
2013-08-13, 14:27
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Efter att ha inhandlat boken Flippin Burgers blev jag klokare. Rådet finns redan i tråden, men just att vira in färsen i folie (funkar även på köpt färs har jag upptäckt) är det absolut bästa. Bättre än vilken press som helst. Burgarna blir möra, saftiga, snygga och det är så enkelt. Kommer nog aldrig mer använda mina pressar .

Detta skall hädanefter blifva min musik.

Såg nyss även att Heston använder denna metod. Tror dock inte att han pressade efteråt i stekpannan.

Edit: Har du fler matnyttiga tips från boken?
Senast redigerad av JoeDevola 2013-08-13 kl. 14:30.
Citera
2013-08-13, 21:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Detta skall hädanefter blifva min musik.

Såg nyss även att Heston använder denna metod. Tror dock inte att han pressade efteråt i stekpannan.

Edit: Har du fler matnyttiga tips från boken?
Det matnyttigaste tipset är att köpa boken, den är värd varje krona . Har även bakat hamburgerbröd från boken som blir något helt annat än det man hittar i butiken. Sedan är cricketburgaren riktigt god, med philadelphiaost, hackad färsk jalapeño och stekt lök. Det finns även recept på en dip som ska passa bra till pommes, gjord på majonnäs, maltvinäger och dragon. Har ännu inte hunnit testa, men jag beställde hem maltvinäger. Tror det kan bli riktigt gott.
Citera
2013-08-13, 21:57
Medlem
JoeDevolas avatar
OK, jag tar dig på ditt ord irrbloss. Tyckte också att den där majjo-guckan lät smarrig.
Citera
2013-08-13, 22:22
Medlem
hazzos avatar
Tupperware har en som är helt ok.
Citera
2013-09-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Efter att ha inhandlat boken Flippin Burgers blev jag klokare. Rådet finns redan i tråden, men just att vira in färsen i folie (funkar även på köpt färs har jag upptäckt) är det absolut bästa. Bättre än vilken press som helst. Burgarna blir möra, saftiga, snygga och det är så enkelt. Kommer nog aldrig mer använda mina pressar .

Jag gillar inte restaurangen Flippin Burgers, så det finns inte en chans att jag tänker betala för att köpa deras bok Du skulle inte kunna posta receptet på hamburgarbröd, blir lite nyfiken ändå på hur det skiljer sig från andra jag hittat på nätet?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in