2008-08-06, 11:03
Medlem
BigFatCones avatar
okej för att det inte är särskilt aktuellt längre men för typ 5 år sen så var faktiskt elfte våningen en seriös konkurrent till flashback..

sen måste jag säga att jag saknar det numera nerlagda under ytan helt hysteriskt mycket..
Citera
2008-08-06, 11:59
Medlem
pwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillerXIII
Finns ingen annledning att tro att Flashback är unikt, har stött på flera forum, exempelvis tv-spels forum, som har andra sektioner där praktiskt taget allt pratas om. Många har ju även sociala trådar som uppmanar till yttrandefrihet. Dock har jag inte sett några flashback kopior där ute, but fear not: De finns.

Lite OT, intressant dock kan jag tycka är att många forum med mer restriktioner (inget svärande, inget snack om politik eller offensiva ämnen, etc) tycker iaf jag är oftast mycket mer vänliga och trevliga än exempelvis Flashback, just för att denna attityd tvingas halvt om halvt fram. Värt att tänka på kanske.

har du ens räknat igenom alla underavdelningar som finns här? jag har suttit som limmad framför forum i MÅNGA år, och jag har ännu inte funnit något lika stort med så pass många användare (aktiva) som flashback. tvspelsforum? AARU
Citera
2008-08-07, 14:55
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
"Det fria ordet" är inte friare än vad någon annan, som också har rätt till det "fria ordet", tillåter dig eller någon annan att nyttja/ utnyttja.
Fast frågan var väl inte vad vem som helst hade rätt att starta för forum, utan vilka som faktiskt finns och är jämförbara både vad det gäller medlemsantal och vad som är tillåtet. Så vitt jag kan se finns det rätt få regler på FB, och de som finns finns här för att de antingen är påtvingade enligt lag, eller att de finns för att hålla diskussionerna hanterbara. Att håälla sig till topic är inget jag tycker är fel, även om jag själv har en förmåga att gå lite OT i tid och otid. Att inte tillåta ren annonsering ser jag heller inget fel i med tanke på att det hade blivit svårt att dra en gräns mellan harmlös privatannonsering och ren reklam och spam. Vill man göra reklam här på FB så är det inga problem att betala för att få sin banner visad.
Citera
2009-06-24, 19:45
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbögen
http://www.belowsurface.se/forum/

påstår ju sig vara "forumet utan munkavle", fast det är tråkigt och inte alls mycket användare som på FB. Dessutom undrar jag varför man inte kan se trådarna utan att registrera sig där nu för tiden.

för att forumet råkade ut för en spamattack, som sänkte leverantörens server. genom att ha registreringstvång minskar risken för liknande attacker avsevärt.
Citera
2009-08-15, 18:31
Medlem
zaturn87s avatar
Är Flashback Unikt för Sverige?

Jag undrar om möjligtvis FB är unikt för Sverige eller om det finns forum där allt är tillåtet att diskutera i Tyskland, Finland osv osv eller är det bara FB som finns?

Vad säger regelverken i de andra länder inom Europa och Nordamerika när det kommer till fullt fria forum?
Citera
2009-08-15, 18:36
Medlem
Relays avatar
Intressant tråd
Citera
2009-08-15, 18:38
Medlem
Flashback är ju inte fritt heller. Man får inte diskutera VAD som helst här.

: http://www.anontalk.com/ verkar vara en kandidat.
Senast redigerad av omnomnom 2009-08-15 kl. 18:43.
Citera
2009-08-15, 18:38
Medlem
PacmanSwes avatar
4chan är väl ett ganska fritt forum?
Citera
2009-08-15, 18:43
Medlem
SilentVictorys avatar
Å andra sidan kan man ju fråga sig vad som egentligen menas med fritt..

Är det att man får diskutera allting så länge man rör sig på rätt sida av lagen?
Eller ska allting accepteras, lagligt som olagligt?
Citera
2011-09-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omnomnom
Flashback är ju inte fritt heller. Man får inte diskutera VAD som helst här.

: http://www.anontalk.com/ verkar vara en kandidat.
Anontalk drivs väl av någon svensk kille på 20-nånting som är misstänkt peddo?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in