2008-08-03, 23:33
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hur är det med Exets forum? antal medlemmar tex?

Har fortfarande inte sett nåt internationellt forum i samma storlek som FB el större som är lika fritt. Skulle va somethingawful som är i närheten då.

4chan och 2chan består ju mest av trams.

Exet har redan varit uppe en gång tidigare här. Exet har nog många medlemmar, men många blev bannlysta därifrån, eftersom de startade ett eget forum, samt skrev massa inlägg om chili när dom gjorde detta, vilket jag tror ledde till att de blev bannade från exet.

Sedan har även exekt många nollpostare och skall man räkna dessa som medlemmer eller inte. Jag skulle väl tippa på att det är mellan 10-30 personer som är aktiva medlemmar på de forumet. Nu vet jag dock inget om detta.
Citera
2008-08-04, 00:42
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Vad betyder detta då?
http://www.flashback.se/forum/

Det betyder att Flashback ar forbjudet i Sverige. Men flashback foljer val fortfarande svenska lagar och svenska lagar galler over hela Sverige. Att daremot vissa instutioner inte tillater den lagliga yttrandefriheten ar val helt upp till dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så på Passagen eller andra stora forum är det alltså okej att skriva att man helst ser att alla araber förpassas härifrån eftersom det är en underutvecklad ras som tillhör en pedofildyrkande medeltida skitreligion?Så på Passagen eller andra stora forum är det alltså okej att skriva att man helst ser att alla araber förpassas härifrån eftersom det är en underutvecklad ras som tillhör en pedofildyrkande medeltida skitreligion?
Ar det inte ett lagbrott ar val det upp till forumen sjalva att bestamma. Ungefar som det ar upp till restuaranger att tillata hundar eller ej.
Men nagot sager mig att du inte alls far skriva det dar pa flashback eller nagon annanstans da jag skulle tro att det klassas som hets mot folkgrupp.
Citera
2008-08-04, 01:51
Medlem
Apollinaires avatar
Flashback är unikt med tanke på det heltäckande utbudet. Gietvis finns det forum i andra länder som är vädigt stora, men de är ofta väldigt nischade inom sina respektive områden.

På flashback kan man diskutera allt från "den mysigaste katten", till hur man på bästa möjliga sätt sabbar regeringens hemsida.
Citera
2008-08-04, 15:19
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så på Passagen eller andra stora forum är det alltså okej att skriva att man helst ser att alla araber förpassas härifrån eftersom det är en underutvecklad ras som tillhör en pedofildyrkande medeltida skitreligion?

Visst kan man göra det men då blir du avstängd ett dygn eller två.
Citera
2008-08-04, 15:25
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
Visst kan man göra det men då blir du avstängd ett dygn eller två.

eller avstängd...vilket du inte blir på flashback om du skriver samma sak
Citera
2008-08-04, 15:28
Medlem
Megans avatar
Jag anser att Flashback är unikt även om jag inte trivs i alla avdelningar så tycker jag detta är ett underbart ställe där alla kan få komma till tals. Bara att följa de regler som gäller.
I love Flashback!
Citera
2008-08-04, 15:35
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
eller avstängd...vilket du inte blir på flashback om du skriver samma sak

Ja, men inte bannad.
Citera
2008-08-04, 15:59
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ja, men inte bannad.

du kan ju skriva vad du vill på vilket forum som helst, du kan ju skriva att du gillar att knulla döda bebisar på familjeliv om du vill det, men med största sannolikhet så kommer det inlägget att tas bort och du blir nog även avstängd en viss tid eller får en varning vilket du inte blir på Flashback för samma sak.
Citera
2008-08-04, 16:04
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
du kan ju skriva vad du vill på vilket forum som helst, du kan ju skriva att du gillar att knulla döda bebisar på familjeliv om du vill det, men med största sannolikhet så kommer det inlägget att tas bort och du blir nog även avstängd en viss tid eller får en varning vilket du inte blir på Flashback för samma sak.

Jepp, det var ungefär så jag menade. Men poängen är du KAN bli bannad från FB men inte från passagen.
Citera
2008-08-04, 18:45
Bannlyst
Citat:
Jepp, det var ungefär så jag menade. Men poängen är du KAN bli bannad från FB men inte från passagen.
Kan man inte bli bannad från Passagen? Där har du nog fel
Citera
2008-08-06, 00:07
Medlem
Nej, nej och åter nej

Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Eller finns det liknande forum som förespråkar yttrandefrihet i andra länder?

"Det fria ordet" är inte friare än vad någon annan, som också har rätt till det "fria ordet", tillåter dig eller någon annan att nyttja/ utnyttja.
Citera
2008-08-06, 10:45
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemslista
Kan man inte bli bannad från Passagen? Där har du nog fel

Möjligtvis om man är medlem då. Men skriver man som gäst kan man skriva rätt mycket anti-PK inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in