Är det mycket jobb(inlämningar m.m) med spanska 1 och 2? Tänkte läsa dessa nästa sommaruppehåll från universitetet för att få CSN. Kan ganska mycket spanska redan. Tillsammans med en spansktalande och har bott ett par år i Spanien. Kan däremot inte förklara grammatiska regler och sånt även om jag kan använda dem på intuition.
Någon som läst franska 2 och vet vad den muntliga slutexaminationen kommer handla om i stora drag? Kan alla grammatiska moment i kursen men känner mig nojig över mitt ordförråd.
Är det mycket jobb(inlämningar m.m) med spanska 1 och 2? Tänkte läsa dessa nästa sommaruppehåll från universitetet för att få CSN. Kan ganska mycket spanska redan. Tillsammans med en spansktalande och har bott ett par år i Spanien. Kan däremot inte förklara grammatiska regler och sånt även om jag kan använda dem på intuition.
Om de är upplagda som franska så tar inlämningarna och proven inte mer än totalt 90 minuter att göra varje vecka.
Sedan bestämmer du givetvis själv hur mycket du vill ägna åt självstudier för att klara kursen.
Är det någon som har slutfört Svenska 2 och kan tänka dig att dela med sig av ''svaret'' till Uppdrag 1? Kommer tyvärr inte vidare i mitt skrivande och behöver inspiration ;((((
Är det någon som har slutfört Svenska 2 och kan tänka dig att dela med sig av ''svaret'' till Uppdrag 1? Kommer tyvärr inte vidare i mitt skrivande och behöver inspiration ;((((
Vad är frågan, så kan jag se om jag hade samma som uppdrag? Det är länge sen jag läste svenska 2
Jag läste svenska 2 i slutet av förra året.
Skriv frågan du behöver ha hjälp med så kan jag också kanske hjälpa dig.
Vad är frågan, så kan jag se om jag hade samma som uppdrag? Det är länge sen jag läste svenska 2
Uppgiften finner ni nedan. Behöver bara ett exempel på hur det kan se ut, givetvis tänkte jag inte kopiera av texten utan behöver endast det som inspiration.
Verkligen oerhört tacksam för hjälpen!!
Du ska referera delar av vad Människans texter - Litteraturen tar upp om antikens Grekland eller romarriket på sidorna 26-33 eller 34-38.
Använd dig av de råd och tips du har fått om referat. Tänk på att inkludera referatannons och minst en referatmarkering. Försök även att inkludera ett citat, det är bra övning inför kommande uppgifter.
Ditt referat ska vara 300 ord långt. Du kan räkna antalet ord längst ner till höger i svarsrutan.
Sammanfattning
Ett referat om Grekland eller romarriket
Källa: Människans texter - Litteraturen, givna sidor
Referatannons
Referatmarkering
300 ord långt
Jag läste svenska 2 i slutet av förra året.
Skriv frågan du behöver ha hjälp med så kan jag också kanske hjälpa dig.
Uppgiften finner ni nedan. Behöver bara ett exempel på hur det kan se ut, givetvis tänkte jag inte kopiera av texten utan behöver endast det som inspiration.
Du ska referera delar av vad Människans texter - Litteraturen tar upp om antikens Grekland eller romarriket på sidorna 26-33 eller 34-38.
Använd dig av de råd och tips du har fått om referat. Tänk på att inkludera referatannons och minst en referatmarkering. Försök även att inkludera ett citat, det är bra övning inför kommande uppgifter.
Ditt referat ska vara 300 ord långt. Du kan räkna antalet ord längst ner till höger i svarsrutan.
Sammanfattning
Referatannons
Referatmarkering
300 ord långt
Sammanfattning
Referatannons
Referatmarkering
300 ord långt
Jag bifogar inledningen utav mitt referat som gjordes om romarriket.
”Om romarrikets historia skriver Anders Lindqvist och Karl Lindqvist i Människans texter Litteraturen.”
Inledande beskriver Lindqvists om hur Rom grundades utav de båda bröderna Romulus och Remus ca 750 f.Kr. Till en början styrdes staden utav en kung som sedan avsattes och hela makten övergick till ett råd.
Det delen inom ” tecken kallas för referensannons son alltså måste vara med. Vidare så fick jag backning på att man måste referera till båda författarna, man ska alltså inte skriva ”Lindqvists” som jag gjort utan ” Inledande beskriver författarna ” osv.
Nu vet jag inte vad du kört fast vid men 300 ord är inte mycket så välj det mest viktiga delarna och sålla bort sånt som inte är väsentligt för läsaren att veta.
Är det någon som har gjort prövningen i naturkunskap 1b och som kan säga ungefär vad som kommer på provet? Är det t.ex. mer diskussionsfrågor än "faktafrågor"?