Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
En prövning innebär att du tentar av kursen genom komvux, det kostar 500kr.
Hur mycket du behöver göra beror faktiskt på hur mycket du kan, syftar vi t.ex. på Svenska så kan du bevisa att du inte behöver läsa grundläggande, etc. etc.
Dvs. om du kan språket väl.
Fan tack gode gud, hörde jag rätt, är det nåt stort prov? Trodde jag skulle få tre frågor som när jag satt i webcamen som en idiot.
Är det en fet häfte med frågor lär jag ju få högre betyg.. men är det verkligen det man gör om man gör prövningen hos Hermods?
Ja, det är ju synd att man inte får en andra chans.. för mig iaf är det en mycket större chans att få högre betyg om jag inte pluggar distans. Man får typ över godkänt på läxförhören men det betyget är nog ingenting om man suger på "förhöret." Jag testade iaf detta och det är inget för mig. Jag lär mig bättre i skolan och jag klarar mig bättre pga att allt gäller. Gör man bra efter sig på lektionerna/läxorna så brukar inte proven vara så värst farliga, iaf där jag gått. Och plus att proven är mycket skönare att göra än att förhöras på webcamen iaf för mig.
Jag kan inte säga så mycket, jag har hört mycket positivt om Hermods och hur man får MVG skitenkelt, men tyvärr är det inget för just mig. Känns ju ganska hårt att få höga betyg på läxförhören och sen få IG om man skiter ner sig framför webcamen.. man har flera chanser, vågar nästan säga att om man får IG när man går på vuxenutbildning är man förmodligen en idiot, iaf om det gäller A kurserna. För man får ju hundra chanser på sig, även på proven.