• 1
  • 2
2009-03-21, 15:49
Medlem
PhatPhils avatar
Har en liten rulle från ett höglandstjur liggandes i frysen, vad ska jag hitta på med den?
tjälknöl lät fint, andra tips?
Citera
2009-03-21, 18:33
Medlem
MisterNices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Videoten
När ni gör tjälknöl i lagen ni låter köttet dra brukar ni endast sätta socker och salt eller brukar ni peppra och sätta olika kryddor?
Sist så mosade jag i lite färska örter samt vit och svartpeppar vart i mitt tycke väldigt gott från att annars alltid haft bara salt och socker

Det klassiska är tjalaknul i salt och socker, men det går garanterat att personifiera med annat man tycket om, tex örter, vin etc.
Citera
2009-03-22, 20:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterNice
Det klassiska är tjalaknul i salt och socker, men det går garanterat att personifiera med annat man tycket om, tex örter, vin etc.
Visst, kör en porterstek.

~Paul~
Citera
2010-11-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterNice
Själaknull?
Citera
2012-07-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Videoten
Har en nötrulle liggandes i kylen och tänkte försöka göra någonting vettigt med den, gärna någonting som man kan ha ett glas rött till.
Tips önskas.

Sätt ugnen på 55-60 grader. Marinera köttet om man vill annars gnid bara in salt och peppar. Bryn löttet runt om sedan stoppas in i ugnen och låt stå mellan 55-60 grader i folie i ett dygn ungefär så har du dig en riktig god och njutningsbar nötrulle. Funkar även med högrev.
Citera
2012-07-01, 18:57
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhatPhil
Har en liten rulle från ett höglandstjur liggandes i frysen, vad ska jag hitta på med den?
tjälknöl lät fint, andra tips?
Saltrulle, men det kanske inte är så kul att göra pålägg... Den går att käka som den är åxå, men jag gillar den som pålägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in