2008-08-01, 13:18
Medlem
Congomans avatar
Jag laddade hem en komplett blueray-rip häromdan, dvs med alla menyfiler och sån skit.
Finns det nåt program som kan spela upp dessa med alla menyer och sånt, direkt från hårddisken?
Citera
2008-08-01, 13:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vill jag kika på Bluray direkt via datorn så använder jag detta program.

http://www.arcsoft.com/products/totalmediaextreme/

Mountar filen och leta upp denna mediaspelaren och du får en kanonbild.
Det vill säga om du kan titta på HD/Bluray med ditt grafikkort.
Citera
2008-08-01, 20:36
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congoman
Jag laddade hem en komplett blueray-rip häromdan, dvs med alla menyfiler och sån skit.
Finns det nåt program som kan spela upp dessa med alla menyer och sånt, direkt från hårddisken?

Ja, det finns det. "PowerDVD" och "WinDVD" har båda stöd för blu-ray uppspelning
Citera
2008-09-21, 15:18
Medlem
Hmmm....men om man just laddat ner en full rip av en Bluray (det jag fått ner är alltså hela mappstrukturen...där de två huvudmapparna heter BDMV och CERTIFICATE). Hur spelar jag upp denna från HD så att jag kan välja språk, sub osv?

Om det är Power DVD eller liknande....vilken är filen jag startar spelningen med?

Tack på förhand!
Citera
2009-09-19, 02:15
Medlem
slarvers avatar
Jag bumbar i den här tråden, någon som vet?
Citera
2009-09-19, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slarver
Jag bumbar i den här tråden, någon som vet?

Det står på taggen (releasenamnet) vad det är för något, tex Bluray 1080P, sedan ser du på filändelsen hur det är paketerat tex *.mkv osv.

Du kan spela upp "valfritt" dvs vilka format som helst med valfri spelare, förutsatt att du har codecs för detta. Vissa spelare har inbyggda codecs andra inte, allt hänger på vilken spelare du väljer att nyttja hur du gör och om din hårdvara orkar med.

www.free-codecs.com finns massor med codecs, välj och vraka.
Citera
2009-11-12, 18:24
Medlem
Ja!s avatar
Undrar också, det är alltså en 1:1 rip av hela skivans mappstruktur vi talar om (En BDMV-mapp och en CERTIFICATE-mapp).
VLC kan spela upp .m2ts-filerna en och en men inte köra alltihop som en enhet. Möjligt med något program?
Citera
2011-09-24, 21:39
Medlem
bumpar denna tråden då jag letar efter svaret.
laddat enr en par bluray rippar 1:1 där man har hela mappstrukturen.
Vad ska jag göra för att lira upp detta alt min popcorn hour A210 ska kunna lira detta ?
Citera
2011-09-24, 23:48
Medlem
Wazupfbs avatar
Verkar vara många som undrar detta ...
Det finns program som kan spela upp som spel lista,
men jag skulle rekommendera er att ni gör en iso fil av mapparna för att sedan mounta eller bränna filmen.
Iso filer kan ni göra med tex imgburn som är ett gratis program och den kan göra duallayer iso filer osv.
Mounta sedan med Daemon tools eller bränn skiva för att se filmen.
Citera
2017-11-22, 11:25
Medlem
Gammal tråd, men den verkar stämma ganska väl med mitt problem.

Jag har laddat ner filmer länge, men de nya filmerna med 4k HDR remux eller vad det kan vara, har gett mig ett litet problem.

Vanligtvis mountar jag ISO-filen, öppnar Media Player Classic och klickar på Quick Open File och väljer index-filen inuti BDMV-mappen. Men som sagt, på senare tid så händer bokstavligen inget alls när jag gör så, vilket alltid har fungerat tidigare. Jag har kunnat kolla efter filen som tar störst plats i STREAM-mappen och kunnat spela upp den, vilket ger nästan samma resultat, dock hänger ju inte subtitles eller så med.

Någon som vet varför de inte spelas upp som förut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in