2008-08-01, 20:09
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotenks
Vilka egoistiska skithögar ni verkar vara, antagligen var ni själva dom värsta skrikhalsar man kan tänka sig när ni var små ^^
Det är inte självförvållat. Men det är det om man själv skaffar brandlarm...öh...barn *uuh*
Citera
2008-08-01, 20:14
Medlem
brisingamens avatar
Citat:
Det är inte självförvållat. Men det är det om man själv skaffar brandlarm...öh...barn *uuh*

Så om ni fick bestämma skulle ni vara den sista generationen. Att vara så intolerant kan aldrig vara bra för hälsan, men man kan ju alltid hoppas att ni också växer upp.
Citera
2008-08-01, 20:33
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingamen
Så om ni fick bestämma skulle ni vara den sista generationen. Att vara så intolerant kan aldrig vara bra för hälsan, men man kan ju alltid hoppas att ni också växer upp.

Jag säger som Mr Garrison i south park:

"You tolerate a crying child sitting next to you on the airplane, or you tolerate a bad cold. It can still piss you off, jesus tapdancing christ!"

Barn hör inte hemma i vissa sammanhang, helt klart.
Citera
2008-08-01, 20:33
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Man skaffar väl helvete inte "barn" i detta diktatur/kommunist/blatteälskarlandet?
Citera
2008-08-01, 20:39
Medlem
brisingamens avatar
Citat:
Man skaffar väl helvete inte "barn" i detta diktatur/kommunist/blatteälskarlandet?

Folk får barn under brinnande krig, instinkten att fortplanta sig är stark hos funktionsdugliga individer. Annars sutte vi inte här. Kan du tänka dig under vilka villkor och svåra umbäranden dina och mina förfäder satt barn till världen, att dagens sverige skulle vara så dåligt som du vill få det till tycker jag inte. Man får kämpa på precis som de gjorde en gång- du kan inte se framtiden.
Citera
2008-08-01, 20:54
Medlem
Agent|Os avatar
Jag håller med TS trots att jag själv har barn. Jag umgås knappt alls med kompisar som blivit föräldrar.
Citera
2008-08-01, 21:17
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Jag håller med TS trots att jag själv har barn. Jag umgås knappt alls med kompisar som blivit föräldrar.

Varför det? Vi vill verkligen höra varför!

Sen ni som inte håller med oss, ogillar vad vi skriver, kommentera det inte och kom inte hit mer. Tråden är riktad till de som hatar barnfamiljer samt barn i det sociala, vi kommer inte ändra oss pga er.
Citera
2008-08-01, 21:22
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Varför det? Vi vill verkligen höra varför!

I sociala sammanhang med mina vänner kan jag inte tänka mig något tråkigare än att snacka om barnen eller att utföra traditionella aktiviteter barnfamiljer emellan. Med det inte sagt att jag inte älskar att vara med mina egna barn och hitta på grymma grejer - tvärt om!
Citera
2008-08-01, 21:31
Medlem
Tjohildas avatar
Alltså, på nån informell spagettimiddag kan det väl vara ok med barn närvarande (om inte de vuxna super sig redlösa och skrämmer barnen). Men tänk er att ha planerat ett av livets stora ögonblick, sitt bröllop, i ett års tid, lagt ner massa pengar och arrangerat, köpt klänning, ordnat middag osv osv...och sen få hela kalaset havererat av någons ouppfostrade "älskling" som skriker "mamma jag är kissnödig" just när bruden säger Ja...tänk lite på andra också, själviska idioter...era barn är säkert underbara men inte överallt och alltid.
Citera
2008-08-01, 23:19
Medlem
Barn i nästan alla sociala sammanhang fungerar väldigt sällan ihop. Oavsett vad föräldrarna tycker om sina små "änglar".
Citera
2008-08-02, 00:51
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Folk får barn under brinnande krig, instinkten att fortplanta sig är stark hos funktionsdugliga individer. Annars sutte vi inte här. Kan du tänka dig under vilka villkor och svåra umbäranden dina och mina förfäder satt barn till världen, att dagens sverige skulle vara så dåligt som du vill få det till tycker jag inte. Man får kämpa på precis som de gjorde en gång- du kan inte se framtiden.

Nja, det är nog inte så många som planerar barnskaffandet under brinnande krig direkt - det är snarare sånt som bara händer eftersom folk älskar att knulla.

För många av dina och mina förfäder fanns det inte preventinmedel.
Citera
2008-08-02, 01:11
Medlem
hundhuvuds avatar
Jag har två små barn, som naturligtvis är de mest välartade i världen och aldrig skriker eller är tröttsamma.

Men - det är naturligtvis okej att bjuda till fest utan barn om den som bjuder vill ha det så. Händer att jag själv bjuder in till sådana, och dumpar dvärgarna hos farmor. Det skulle även vara okej med restauranger med barnförbud (även om jag inte skulle gå). Däremot är det helt omöjligt att begära att jag inte skall prata om mina barn, för de är faktiskt det som mitt liv kretsar kring.

/Hundhuvudet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in