2008-08-01, 09:54
Medlem
Hallå hallå.

Igår böt jag från 2 till 24Mb/s med comhem, och i morse så testade jag lite vad det gick för. Och det visade sig att det inte gick för mycket alls. Har varit uppe i 1 Mb/s ner via utorrent men det var ett engångsfall. Annars ligger jag runt 400Kb.

Bredbandkollen.se ger mig olika värden, allt mellan 8 och 22 Mb/s ner och 0.1 och 1.0 upp (jag ska ha 1 upp). Vad som verkligen stör mig är att de säger att min svarstid är runt 1000ms (ska ligga på 20). Har gjort deras "operativsystemstrimning" och efter det så gav de mig siffrorna:
22Mb/s ner
1 Mb/s upp
3 ms

YES! Skönt va? Njae, det höll sig i 2 minuter tills jag tyckte att det började gå segt igen, nu visar den så där ruttna siffror igen!

Vad kan jag göra? och vad kan min höga responstid bero på? Och vad ÄR responstid (svarstid) egentligen?

tack på förhand / Harkelin
Citera
2008-08-01, 12:35
Medlem
Har du skaffat TV via bredband med det? För det brukar förstöra ADSL linor rätt bra.
Citera
2008-08-01, 13:25
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MufflaN
Har du skaffat TV via bredband med det? För det brukar förstöra ADSL linor rätt bra.

Sen när kör Comhem med ADSL?

Jag skulle rekommendera att du ringer Comhem och ber dom kolla om det är något helvete på deras sida, jag menar du hade ju inte problemet innan du uppgraderade. Kan vara packet loss låter det som.
Citera
2008-08-01, 14:28
Medlem
ministatens avatar
TS: Kontrollerade du din hastighet med bredbandkollen innan bu bytte? Kanske hade du samma dåliga responstid då.

Felet kan ju lika gärna ligga hos dig som hos comhem. Har du kontrollerat att inte några andra program utnyttjar ditt bredband, såsom spam-virus osv? Kopplar du upp dig trådlöst till en router? Detta kan ju verkligen ge packetloss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in