Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-28, 19:55
  #181
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Jag har läst tillräckligt. Ni är mentalt sjuka!

Inga pengar, inga banker, inga rika, alla har det exakt lika dåligt och ingen sticker ut - det är löksoppa och rotmos och vatten. Det viktigaste av allt har bevarats, anarkistens kuklöshet och totala oförmåga att se nyanserat på saker. Herregud, varför lämnar ni inte mänskligheten och går över till en annan mer lämplig djurgrupp typ orangutangerna.

Bara en sinnessjuk tror att man stängs ute från marknaden. Marknaden är öppen du vet, men ställer krav på kunskap, vilja, kapital, intelligens. Kallas för konkurrens och det är det som sätter press på priser och utvecklar bättre produkter och tjänster.

Jag såg en cp-retarderad anarkist-familj på stan idag. De hade 2 barn och alla hade anarkistsymboler. Mannen var skäggigare än en IS-krigare och kvinnan var totalt cp-skadad och oförmögen till att hantera sina barn. Barnen slogs och sparkades samtidigt som mamman fick ett utbrott och skrek "jävla ungjävlar". Det är resultatet av att vara hjärnskadad. Kanske fattar dom på sin dödsbädd... om ens då. Samma gäller för dig/er. Det enda ni kan skapa är kaos. Hispan är er verkliga plats.

Bästa NonComplainze vi har nått ditt lågvattenmärke, mycket hittepå, rövarhistorier blandat med en infantil vilja till att överrösta sänker diskussionen till apstadiet.

Jag tackar för din tid och önskar dig en god kväll!
Citera
2019-10-28, 20:05
  #182
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Du ställs inför kollektivets våld. Tror du själv att någon kommer att jobba om man inte måste? Och samtidigt gå och plocka ut mat ur den kollektiva soppköket - och hålla på så konsekvenslöst? Sen skrev du ju själv att det kan förekomma uteslutning ur "byn" - där har du makt, våld!

Sen är det ju skitkul med alla drömscenarion; hur fan får du saker billigare när folk ska göra lite som dom vill? Och var kommer pengarna ifrån förresten när det inte finns någon stat? Kriminaliteten kommer att öka eftersom det kollektiva aldrig erbjuder någon att bli rik för då uppstår traditionell sosse-avundsjuka. Så resultatet blir smuggling, ökad försäljning av narkotika, sprit, cigaretter i utbyte mot mer pengar eftersom klassamhället avskaffats.

Jag refererar till mig själv. Det enda tänkaren på forumet.
I min by ska jag äga all mark och ta ut en avgift när byborna andas, dricker vatten och skiter.

Jag bestämmer vad de ska producera och sedan säger jag åt dem 1000 gånger om dagen att de måste köpa det de producerat av mig. Om naturen går sönder så måste de köpa rätt saker av mig.

När råvarorna inte räcker skickar jag ut krigare som befriar grannbyarna och råvarorna.

Massor av folk kommer fly från grannbyarna och jag släpper in några stycken hit
som ni kan kasta skit på istället för mig.

----------------
"Herregud, varför lämnar ni inte mänskligheten och går över till en annan mer lämplig djurgrupp typ orangutangerna"

Ja, orangutangerna behöver bli fler.

Men det funkar med nästan vilka djurgrupper som helst eftersom de minskat så mycket
på grund av den globala industriella kapitalismens förstörelse.
__________________
Senast redigerad av Drowia 2019-10-28 kl. 20:19.
Citera
2019-10-28, 20:13
  #183
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drowia
I min by ska jag äga all mark och ta ut en avgift när byborna andas, dricker vatten och skiter.

Jag bestämmer vad de ska producera och sedan säger jag åt dem 1000 gånger om dagen att de måste köpa det de producerat av mig. Om naturen går sönder så måste de köpa rätt saker av mig.

När råvarorna inte räcker skickar jag ut krigare som befriar grannbyarna och råvarorna.

Massor av folk kommer fly från grannbyarna och jag släpper in några stycken hit
som ni kan kasta skit på istället för mig.

----------------
"Herregud, varför lämnar ni inte mänskligheten och går över till en annan mer lämplig djurgrupp typ orangutangerna"

Ja, orangutangerna behöver bli fler.

Men det funkar med nästan vilken djurgrupper som helst eftersom de minskat så mycket
på grund av den globala industriella kapitalismens förstörelse.


Briljant, fast jag tror inte att han begriper bråkdelen.
Citera
2019-10-29, 18:24
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Briljant, fast jag tror inte att han begriper bråkdelen.


Han började ju imponerande bra med avgiften på vatten, skita och andas. Sen där på vägen började han snubbla över sina egna fötter. Resten var det typiska anarkistiska dumförståndet typ i stil med att George Soros dricker blod från barn.
Citera
2019-10-29, 23:49
  #185
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Han började ju imponerande bra med avgiften på vatten, skita och andas. Sen där på vägen började han snubbla över sina egna fötter. Resten var det typiska anarkistiska dumförståndet typ i stil med att George Soros dricker blod från barn.

Det där med ironi är svårt för dig va?
Citera
2019-11-05, 20:43
  #186
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Hur ska man förhindra att någon roffar åt sig mark och makt?

Bra fråga.

Om samhället ifråga är något så där anarkistiskt organiserat, är också den social skiktningen utrotad, med dessa obehagliga attribut förpassade till historien försvinner den social misären och grogrunden för kriminalitet. Vidare ett lokalt förankrat samhälle utan stat kräver automatiskt att människor hjälps åt, på arbetsplatser, i grannskapet, i föreningar förutom de vanliga familjelivet. Det blir svårt att sakteligen roffa åt sig makt utan att det upptäcks och korrigeras, de med mellanmänskligt socialt tryck; det där var inte ok!

Givetvis finns risken att samhället på något sätt glidit från tidigare värderingar, tillåter hierarkier, privilegier e.t.c. då underlättas förutsättningarna för oegentligheter som på sikt leder till en ny härskarklass.

Ovanstående för inre hot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback