• 1
  • 2
2008-08-01, 15:26
Medlem
dePauls avatar
Den beskrivna essensen: http://www.krycek.de/blog/wp-content...7/05/maggi.jpg

~Paul~
Citera
2008-08-01, 18:00
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Den beskrivna essensen: http://www.krycek.de/blog/wp-content...7/05/maggi.jpg

~Paul~
OK jag r mlls. Du tar priset nr det gller matlagning!
Men vad skiljer den essensen frn sg om jag gjorde en egen buljong p mrg?
Citera
2008-08-01, 18:17
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
OK jag r mlls. Du tar priset nr det gller matlagning!
Men vad skiljer den essensen frn sg om jag gjorde en egen buljong p mrg?
Haha, tack!

Det r en helt annan procedur. I det hr fallet s r mrgen ngot jst. Den ndrar d frg och blir brun. Smaken r lite t det syrliga. Drefter tillfr man salt och kryddor. Det r en mycket speciell smak.

Det finns garanterat mnniskor som har kt skidor i de sterrikiska alperna och kommer med vlbehag ihg den mycket goda gulaschsoppan som blev serverad. Med nstan 100% skerhet s kan jag sga att den innehll Maggi.

~Paul~
Citera
2008-08-01, 18:34
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Haha, tack!

Det r en helt annan procedur. I det hr fallet s r mrgen ngot jst. Den ndrar d frg och blir brun. Smaken r lite t det syrliga. Drefter tillfr man salt och kryddor. Det r en mycket speciell smak.

Det finns garanterat mnniskor som har kt skidor i de sterrikiska alperna och kommer med vlbehag ihg den mycket goda gulaschsoppan som blev serverad. Med nstan 100% skerhet s kan jag sga att den innehll Maggi.

~Paul~
Jag fr helt enkelt ta och hra med min far d. Nr jag var yngre var han alltid ivg och kte skidor i sterrike/Schweiz s ngon gng borde han ju ha srplat i sig soppa gjord p den dr nedrans essensen.

Jag ska ta mig till en slaktare ngon dag i hst och tigga till mig lite ben. Sen ska jag testa mig fram, fast det r nog svrt nr jag inte har en referens.
Citera
2008-08-01, 18:46
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jag fr helt enkelt ta och hra med min far d. Nr jag var yngre var han alltid ivg och kte skidor i sterrike/Schweiz s ngon gng borde han ju ha srplat i sig soppa gjord p den dr nedrans essensen.

Jag ska ta mig till en slaktare ngon dag i hst och tigga till mig lite ben. Sen ska jag testa mig fram, fast det r nog svrt nr jag inte har en referens.
Haaaha OK. Skamm den som ger sig! Du fr terkomma med en rapport om dessa bravader!!

~Paul~
Citera
2015-07-16, 17:07
Medlem
Tack fr de hr tipsen. Det finns en grnsaksaffr i Lund som har den dr speciella essensen. Ska kpa en flaska och prova. Ledsen fr att jag grver upp en dd trd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in