2011-02-07, 19:10
Medlem
Fast ni måste ändå ge grabben lite respekt,då han fullständigt skiter i vad eliten på Flashback tycker...............
Citera
2011-02-07, 19:24
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX
Det är fan i mig jämt skägg mellan Dogge och Dregen i tävlan om Sveriges största sell out. Jag har inget emot att folk tjänar pengar men det ska ju helst vara pengar från det som en gång gjort dem kända.

Ok?

Varför ska det helst vara så att man ska tjäna pengar på det man en gång vart känd för ?

Det är bland det dummaste jag läst på lång tid. Varför skulle han inte ta en chans att tjäna pengar på cykel på köpet reklam?

Jag vågar påstå att över 90% här inne i tråden skulle ta den chansen (om dom fick den)
Men nu är det ju så att majoriteten av personer som skriver här gör det för dom är avundsjuka på vissa personer som tjänar mer pengar mot vad dom själv gör. Mycket tragiskt att se.

Självklart så är alla här mångmiljonärer, och skulle tacka nej till att tjäna enkla cash!!
Citera
2011-02-07, 23:40
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Ok?

Varför ska det helst vara så att man ska tjäna pengar på det man en gång vart känd för ?

Det är bland det dummaste jag läst på lång tid. Varför skulle han inte ta en chans att tjäna pengar på cykel på köpet reklam?

Jag vågar påstå att över 90% här inne i tråden skulle ta den chansen (om dom fick den)
Men nu är det ju så att majoriteten av personer som skriver här gör det för dom är avundsjuka på vissa personer som tjänar mer pengar mot vad dom själv gör. Mycket tragiskt att se.

Självklart så är alla här mångmiljonärer, och skulle tacka nej till att tjäna enkla cash!!

Eftersom Dogge är känd som frontman i TLK så borde han också framträda som frontman i TLK. Allt annat är irrelevant. Han är inte känd och omtyckt för sina reklamfilmer för Elgiganten eller vad han nu gör. Behöver han tänka på sin försörjning utanför TLK så tycker jag att han borde utbilda sig eller försöka med ett annat jobb. Ja, det tycker jag om alla som mjölkar sitt kändisskap, också när Hugh Hefner gör reklam för Stoli. Det är bättre att Peter Forsberg spelar en sista säsong i NHL och får dåligt betalt än att han gör bort sig i en Risifruttireklam. Man ska göra det man är bra på och som man kan känna sig stolt över. Det är möjligt att 90% här inne skulle göra vad som helst för att få 50 000 spänn eller vad nu Dogges nettogage ligger på, jag är dock inte en av dem (om inte det var en fråga på liv och död). Men det är ju bra att du vet vad din integritet är värd.
Citera
2011-02-08, 01:03
Medlem
Snaidistens avatar
Attackera Dogge pga "Cred"?
Vuxna människor gör vad de måste för att ta hand om sin familj.
Svårt för tonåringar att förstå.

Dogge är änkling med tre barn, jag tror han släppte "streetcredden"
efter att ha sett sin fru dö i cancer.

Varje gång jag ser denna positiva, glada människa i TV...skitsamma om det är
reseprogram eller reklam, blir jag på bra humör.
Citera
2011-02-08, 01:44
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
eller de som gör bort sig genom att låtsas, så dogge inte kunde fortsätta med han gjorde
Skriv gärna om det där med korrekt svenska så jag kan svara. Förstår tyvärr inte vad du skriver.
Citera
2011-02-08, 10:54
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Det är fan i mig jämt skägg mellan Dogge och Dregen i tävlan om Sveriges största sell out. Jag har inget emot att folk tjänar pengar men det ska ju helst vara pengar från det som en gång gjort dem kända.

Dregen är fan snäppet värre. En kille med lite invandrarötter som gillar metal, sedan bestämmer han sig för att under den tiden det råder Marlyn Manson hysteri att kopiera lite den stilen och köra en "lätt & lagom" variant av den senare med lite smink, tatoos och piercingar och helt plötsligt har Sverige en egen mellanmjölksvariant av Marlyn Manson!

Nöjesredkationerna får en kollektiv "hard on" och alla vill göra reportage om den mediavänlige östgöta snubben från gnällbältet. Han ställer upp och kan nu håva in cash på att vara ett ansikte alla känner igen. Jag tror det är väldigt få som ärligt talat hört någon av hans låtar....

Dogge höll ändå på ett bra tag och la grunden för gangsterap scenen i sthlm...
Citera
2011-02-08, 11:13
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Vad han skulle fortsatt med? Ja gissa, med musiken och latin kings, som sagt kolla på ena halvan av TLK sala o chepe som producerat musik i namnet salazar brother går ju superbra för dom, dom har ingen behov att sälja sitt arsle på tv för en cykel. Och dom tjänar mycket mer än dogge.

Om han har problem med pengar kan han ju börja bli kriminell han rapar ju hur tungt det är på gatan osv,, kraftigt fake artist engligt mig i så fall. I den där Novell sidan man kunde läsa om dogge, kunde man ju läsa att han träffade några araber för att göra bizniz, bizniz som han inte ville berätta vad det handlade om. Va fan är det för jävla troll det där?
Hur vet du egentligen hur mycket de tjänar? Okej att du tycker att det är mer respekt att tjäna pengar på att producera hiphop än på att göra framträdanden i filmer, tv-serier och reklam.
Sen att säga att det "bara" hade varit att hänga på hans gamla bandkompisar är som att säga att du skulle kunna hängt på alla dina kompisar och blivit precis samma vad det blev av dem, har du hört talas om uttrycket "så nära men ändå så långt borta"?

Sen har han ju inte precis bara varit med i en elgiganten-reklam de senaste 5 åren.
Citera
2011-02-08, 14:49
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Eftersom Dogge är känd som frontman i TLK så borde han också framträda som frontman i TLK. Allt annat är irrelevant. Han är inte känd och omtyckt för sina reklamfilmer för Elgiganten eller vad han nu gör. Behöver han tänka på sin försörjning utanför TLK så tycker jag att han borde utbilda sig eller försöka med ett annat jobb. Ja, det tycker jag om alla som mjölkar sitt kändisskap, också när Hugh Hefner gör reklam för Stoli. Det är bättre att Peter Forsberg spelar en sista säsong i NHL och får dåligt betalt än att han gör bort sig i en Risifruttireklam. Man ska göra det man är bra på och som man kan känna sig stolt över. Det är möjligt att 90% här inne skulle göra vad som helst för att få 50 000 spänn eller vad nu Dogges nettogage ligger på, jag är dock inte en av dem (om inte det var en fråga på liv och död). Men det är ju bra att du vet vad din integritet är värd.

Herregud hur gammal är du människa ?

Man tjänar pengar på dom chanser man får här i livet. Hur kan man tycka att man gör bort sig om man gör en cykel på köpet reklam. Kan du ge mig ett utvecklat svar på den frågan ?

intigritet? vad fan har det ordet att göra med dogge och hur han drar in pengar?
Han har barn att ta hand, ett liv utan sin fru som dog för några år sen.

50 000 kr? Vart får du den siffran ifrån? Det är mycket mer pengar det handlar om för hans del med den reklamen. Vad tjänar du själv i (månaden) på ditt jobb från 7 till 4? DET om något är att inte tänka på sin egen intigritet, sälja ut sig själv för småpengar hela sitt liv.

Som jag skrev tidigare, både du och många andra hade tagit den chansen (OM) ni hade fått chansen, men eftersom du är en simpel människa som inte har den chansen, så går du till attack mot en människa som kämpar och tar dom flesta jobb han får som kändis.

Helt uppenbart att många här är avundsjuka på hans liv. Du disskuterar ju som en 12åring!
Citera
2011-02-08, 15:21
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Herregud hur gammal är du människa ?

Man tjänar pengar på dom chanser man får här i livet. Hur kan man tycka att man gör bort sig om man gör en cykel på köpet reklam. Kan du ge mig ett utvecklat svar på den frågan ?

intigritet? vad fan har det ordet att göra med dogge och hur han drar in pengar?
Han har barn att ta hand, ett liv utan sin fru som dog för några år sen.

50 000 kr? Vart får du den siffran ifrån? Det är mycket mer pengar det handlar om för hans del med den reklamen. Vad tjänar du själv i (månaden) på ditt jobb från 7 till 4? DET om något är att inte tänka på sin egen intigritet, sälja ut sig själv för småpengar hela sitt liv.

Som jag skrev tidigare, både du och många andra hade tagit den chansen (OM) ni hade fått chansen, men eftersom du är en simpel människa som inte har den chansen, så går du till attack mot en människa som kämpar och tar dom flesta jobb han får som kändis.

Helt uppenbart att många här är avundsjuka på hans liv. Du disskuterar ju som en 12åring!

Haha, du menar alltså att alla människor gör vad som helst för pengar? Jag tycker Dogge har varit absolut bäst när han var med i TLK (ja jag är 12 år gammal simpel människa, men jag har sett TLK på youtuuuube), självklart ska han se till sina barns försörjning men kan han inte syssla med det han är bra på istället och ändå tjäna pengar? Kanske är jag naiv eller för stolt men jag tycker man ska göra det man är intresserad av, det brukar bli bra. Vad du försöker få fram i din integritetdiskussion förstår jag inte riktigt, för mig är att vara stolt och stå för det man gör kopplat till integritet och självrespekt.

Vad gäller frågan kring hur Dogge och alla andra kändisar i mina ögon förlorar på att ställa upp i orealterad reklamfilm mer än vad de tjänar i gage så hänvisar jag till det här klippet (ok Dogge är inte där ännu men det visar ett extremt exempel): http://www.youtube.com/watch?v=o5LkDNu8bVU

Jag har själv aldrig ställt upp i någon reklamfilm och krängt av cyklar, men säg att han fick 150 000 kr då kanske, vad vet jag?

Heeeej dåååå!
Citera
2011-02-08, 15:37
Bannlyst
Kan ni ta och läsa artikeln som är länkad någon sida bak istället - därefter vill jag ha en kommentar om vad ni tycker om hans diverse jobb efter Latin Kings.

Förövrigt bor han i ett helt okey radhus med en nice bil, så tydligen funkar det.

Tack och hej för mig.

PS. Latin Kings är det bästa som hänt i svensk rap någonsin, japp.

Kan bjuda på ett exempel från artikeln;

I en SVT–dokumentär från 2004 ser man The Latin Kings uppträda på fotbollsstadion Ullevi i Göteborg. Scenerna från Ullevi får en helt annan laddning när man vet att Leonida dog några dagar före spelningen. På sjukhuset hade de tagit farväl, han och Bianca.

Leonida=Första fru. Hans andra barn har också avlidit, dock i hans andra frus mage. Killen har inte haft det lätt om man säger så.
Senast redigerad av jewftw 2011-02-08 kl. 15:44.
Citera
2011-02-08, 20:10
Medlem
magpies avatar
När satt fjanten inne för misshandel? Det brukar tyvärr aldrig framgå i alla myspysprogram han figurerar i.

Söka? Nä...orkar...inte...
Citera
2011-02-08, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
När satt fjanten inne för misshandel? Det brukar tyvärr aldrig framgå i alla myspysprogram han figurerar i.

Söka? Nä...orkar...inte...

2000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in