Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2015-12-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Midvinternattens köld är hård,
radiolänkarna gnistra och glimma.
Alla sova i ensligt berg,
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin långa ban,
snön lyser vit på klint och berg,
snön lyser vit på inslagen.
Endast korpen är vaken.

Bravo!

God Jul
Citera
2015-12-28, 20:18
Medlem
Citat:
Endast korpen är vaken.

Lite fjolligt!
Citera
2016-01-01, 15:34
Medlem
ApolloGrekens avatar
Inspirerad av den vackra dikten om korpen skrev jag själv några rader i naturromantisk stil:

Och korpen han flyger, och jagar en mås
som flyger snabbt mot en sjö med en ås

Men måsen sig gömmer i all den rök
som stiger mot skyn i vargarnas krök

Korpen då vänder, i dimma och dis
och slutar sin jakt i sitt paradis
Citera
2016-01-02, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Inspirerad av den vackra dikten om korpen skrev jag själv några rader i naturromantisk stil:

Och korpen han flyger, och jagar en mås
som flyger snabbt mot en sjö med en ås

Men måsen sig gömmer i all den rök
som stiger mot skyn i vargarnas krök

Korpen då vänder, i dimma och dis
och slutar sin jakt i sitt paradis

Finstämt! Intet öga torrt. 😉
Citera
2016-01-02, 09:19
Medlem
Citat:
Endast korpen är vaken.

Även detta poem rör en på gränsen till tårar! 😉
Citera
2016-01-02, 20:24
Medlem
ApolloGrekens avatar
Nu vid årets slut och efter dessa versifierade pekoral kan vi återigen ägna en tanke åt Sniffdog som avled i början av året. Han skapade denna tråd, som i mina ögon blivit en av FBs mest framgångsrika med beaktande av dess smala ämne.

Sniff var en hygglig prick. Han hälsa var inte den bästa och han lämnade oss för tidigt.
Citera
2016-01-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Nu vid årets slut och efter dessa versifierade pekoral kan vi återigen ägna en tanke åt Sniffdog som avled i början av året. Han skapade denna tråd, som i mina ögon blivit en av FBs mest framgångsrika med beaktande av dess smala ämne.

Sniff var en hygglig prick. Han hälsa var inte den bästa och han lämnade oss för tidigt.

Ja verkligen, Sniff var en trevlig herre. Han och jag hade en lång och intressant mejlväxling om en större anläggning utanför Katrineholm. Vi var nog inte riktigt överens om anläggningens funktion, men vår långa mejlväxling är ett i mina ögon mycket gott exempel på att man både kan ha trevligt och lära sig något nytt trots att man inte är helt överens. Men tyvärr fick jag aldrig möta honom IRL.

Sedan värnplikten som kustartillerist har jag alltid varit intresserad av fortifikation och spenderade en hel del tid under 90-talets första år med att olovligen besöka KA-befästningar efter norrlandskusten.

Men utan denna tråd hade jag troligen fortfarande gått i tron att Zonen var något från fiktionens och konspirationsteoriernas värld. Första genomläsning av tråden gjorde jag någon gång i årsskiftet 2009/2010 och undrade så smått vad "riksbunkrar" var för något.

Efter ett drygt år med läsning, anteckningar och kartstudier så kände jag mig redo för att själv besöka det mytomspunna området. Sommaren 2011 blev det några nätter med hustrun på det undersköna Loka brunn. Hustrun placerades på spat medan jag utflyktade till de objekt jag kände mig mest säker på. Det blev V, G och K. Vilken upplevelse!

Så många varma tankar går givetvis till Sniff. Utan honom och denna tråd hade jag varit många upplevelser och goda bekantskaper fattigare.
Citera
2016-01-06, 23:09
Medlem
ChefPauls avatar
Du har gjort helt rätt gällande din vistelse på loka Brunn...finns väl inget bättre sätt att lokalisera sin semester?
jag har dock turen att ha en flickvän som gillar resorna till "zonens" delar, så länge hon får kaffe och en bulle så är hon nöjd...

dock har problemet uppstått att från bytandet av en Volvo XC70 till BMW 520 så kan besöken inte genomföras på samma sätt...nu ser vi fram emot en volvo V90 cross contry eller en XC60..
Citera
2016-01-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChefPaul
Du har gjort helt rätt gällande din vistelse på loka Brunn...finns väl inget bättre sätt att lokalisera sin semester?
jag har dock turen att ha en flickvän som gillar resorna till "zonens" delar, så länge hon får kaffe och en bulle så är hon nöjd...

dock har problemet uppstått att från bytandet av en Volvo XC70 till BMW 520 så kan besöken inte genomföras på samma sätt...nu ser vi fram emot en volvo V90 cross contry eller en XC60..

Haha. Det gäller att planera bilköp efter Zonens skogsvägar.

Varje respektabelt bilmärke borde erbjuda ett Zon-paket till sina modeller. Hög markfri gång, förkonfigurerad GPS, vändbara nummerskyltar och inbyggd störsändare för vaktbolagens kommunikationsradio
Citera
2016-01-07, 21:33
Medlem
Citat:

Varje respektabelt bilmärke borde erbjuda ett Zon-paket till sina modeller. Hög markfri gång, förkonfigurerad GPS, vändbara nummerskyltar och inbyggd störsändare för vaktbolagens kommunikationsradio

Men är bil överhuvudtaget ett bra alternativ? Vägarna är väl bommade?

Gissar på att cykel alt enduro hoj skulle funka bäst.

Ok en TB40 skulle kanske vara värdefull att ha med 😜
Citera
2016-01-08, 20:25
Medlem
ChefPauls avatar
Citat:

Exakt, trodde inte på XC70 i början, men måste ge den credd för att den tar sig fram banne mig överallt, den är verkligen en arbetshäst!

Med tanke på de tidigare vägarna jag åkt fram till diverse anläggnignar, eller säg fram till bommen så , så har Volvon skött sig utmärkt!

Medans det tyska landsvägsloket knappt klarade att ta sig fram till bommen på en anläggning utanför trakterna kring Filipstad, dock var vägen extremt dålig med tanke på det ihållande regnandet.

Nepp, det blir ett svenskt kvalitetsfordon nästa gång...

Speciellt med tanke på att mitt distrikt är direkt kopplat till spännande distrikt i Mellansverige
Citera
2016-01-08, 20:27
Medlem
ChefPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
Men är bil överhuvudtaget ett bra alternativ? Vägarna är väl bommade?

Gissar på att cykel alt enduro hoj skulle funka bäst.

Ok en TB40 skulle kanske vara värdefull att ha med 😜

Du ska ta dig fram till bommen också, sedan handlar det lite om väder och vind när du ger dig dit, har det regnat i veckor är det knappast nåt att rekomendera men om det är fint väder och svamp i skogen är det ganska trevligt att traska en sväng med hundarna!

Men undvik tyska låga autobahnlok för att ta dig fram till bommen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in