Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2013-01-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Apples kritiserade karttjänst för iOS på iPad och iPhone erbjuder delvis andra satellitbilder än de som t ex Google har. För många platser som nämnts i den här evighetslånga tråden och andra så öppnas helt nya dimensioner den vägen.

En del rykten kanske kan besannas eller avfärdas, i en del fall kan man få grepp om att anläggningar är enorma, baserat på inslagens placeringar, inslag som nu syns via Apples kartor. Kan också finnas substans i diskussioner om anläggningar belägna under sjöar istället för i berg, baserat på inslags placering.

Uppenbarligen har de svenska censorerna missat Apples karttjänst iaf. Vi kanske trodde att en del anläggningar var ocensurerade, men via Apples kartor hittar man fler byggnader, inslag och vägar än som funnits via Google. Det ser snarare ut som man hos Google, Hitta, Eniro etc släppt igenom delar av anläggningar, men skickligt censurerat andra delar av samma anläggningar. Detaljnivån kan på en del platser vara sådan att man kan se detaljer kring grindar och inpasseringskontroller som inte syns alls hos Google.

Vet du om man kan komma åt de kartorna utan att uppgradera luren till iOS6?
Jag vet var jag ska titta, men vill helst inte uppgradera då jag använder den Google-baserade karttjänsten rätt mkt, och inte är särskilt imponerad av det jag sett från iOS-kartorna.
Citera
2013-01-02, 17:08
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Vet du om man kan komma åt de kartorna utan att uppgradera luren till iOS6?
Jag vet var jag ska titta, men vill helst inte uppgradera då jag använder den Google-baserade karttjänsten rätt mkt, och inte är särskilt imponerad av det jag sett från iOS-kartorna.

Jag såg största skillnaden vid byggnader och vägar vid rb 60, samt ett antal föråd vid gruskrossen vid Norakorset.

IOS5 hade Google som kartleverantör, nu är det Apples egna karttjänst som bygger på nya ortofoton.
Citera
2013-01-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
IOS5 hade Google som kartleverantör, nu är det Apples egna karttjänst som bygger på nya ortofoton.

Japp, har koll på skillnaden i kartorna. Mest att jag hade hoppats att kartorna skulle finnas online någonstans. Finns ingen jailbreak som duger till iOS 6 än, och använder en del såna appar, så undrade bara om själva kartorna fanns någonstans online eller screenshotade.

Får försöka få tag i en iOS6 enhet och prova på i värsta fall.
Tack ändå!
Citera
2013-01-04, 19:17
Medlem
vilket program ska man tanka hem till sin ipad för att kunna titta på "rätt" foton ?

jag får bara upp samma google bilder på min....
Citera
2013-01-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lars335
vilket program ska man tanka hem till sin ipad för att kunna titta på "rätt" foton ?

jag får bara upp samma google bilder på min....

uppgradera till iOS 6 och använd kartprogrammet som följer med.
Citera
2013-01-05, 15:20
Medlem
vad heter programmet där ?

hur uppgraderar man opsystem i en Ipad ?

den är sen nov 12
Citera
2013-01-05, 15:46
Medlem
Kan ni inte ta PM på detta istället???
Citera
2013-01-06, 13:25
Medlem
iOS 6-kartorna finns alltså inte att få tag på någonstans på internet, för oss som valt en robust och tålig kommunikationsradio till förmån för en iPhone?
Citera
2013-01-08, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag såg största skillnaden vid byggnader och vägar vid rb 60, samt ett antal föråd vid gruskrossen vid Norakorset.

Förråden vid gruskrossen finns på Google Maps också numera. Däremot dyker det upp andra byggnader närmare Norakorset hos iOS kartor och på en rad andra ställen.
Citera
2013-01-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornucopia
Apples kritiserade karttjänst för iOS på iPad och iPhone erbjuder delvis andra satellitbilder än de som t ex Google har. För många platser som nämnts i den här evighetslånga tråden och andra så öppnas helt nya dimensioner den vägen.

En del rykten kanske kan besannas eller avfärdas, i en del fall kan man få grepp om att anläggningar är enorma, baserat på inslagens placeringar, inslag som nu syns via Apples kartor. Kan också finnas substans i diskussioner om anläggningar belägna under sjöar istället för i berg, baserat på inslags placering.

Uppenbarligen har de svenska censorerna missat Apples karttjänst iaf. Vi kanske trodde att en del anläggningar var ocensurerade, men via Apples kartor hittar man fler byggnader, inslag och vägar än som funnits via Google. Det ser snarare ut som man hos Google, Hitta, Eniro etc släppt igenom delar av anläggningar, men skickligt censurerat andra delar av samma anläggningar. Detaljnivån kan på en del platser vara sådan att man kan se detaljer kring grindar och inpasseringskontroller som inte syns alls hos Google.

Då tar vi det igen och förhoppningsvis sista gången! Ortofoton retuschas och satellitbilder inte. Lagen omfattar bara Ortofoton.

För er som jag som aldrig förstått storheten med "Äpplet" så kan ni gå in på Bing maps söka er till nämnda platser och titta på diverse förråd eller rb-60. Jag antar att det är WorldView-2 som har tittat lite på Sverige
Citera
2013-01-08, 16:43
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogarnasbiskop
Då tar vi det igen och förhoppningsvis sista gången! Ortofoton retuschas och satellitbilder inte. Lagen omfattar bara Ortofoton.

För er som jag som aldrig förstått storheten med "Äpplet" så kan ni gå in på Bing maps söka er till nämnda platser och titta på diverse förråd eller rb-60. Jag antar att det är WorldView-2 som har tittat lite på Sverige

Berätta var man ska titta.
Citera
2013-01-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Berätta var man ska titta.

Läs igenom tråden istället så hittar du själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in