2008-07-31, 11:45
Medlem
Mitt problem är följande:
Jag har precis byggt ihop en dator med följande spec: http://www.datorbutiken.com/se/defau...Cart=527-38999.

När jag stoppar i min windows vista64 för installation kommer jag förbi "Windows loading files" men sen kommer följande felmeddelande upp:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:
1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next".
3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disk, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File : ntoskrnl.exe

Status : 0x0000098

Info : Windows failed to load because a required file is missing, or corrupt.

Så jag tänkte att det kanske var en bra idé att trycka på "reset"-knappen på moderkortet. Efter att jag har gjort det fungerar inte tagnentbordet när jag är i BIOS av någon anledning. Har testat byta också.

När jag testar att komma till windowsinstallation med skivan nu så kommer jag inte ens till felmeddelandet. Det enda som händer att det blinkar ett vitt litet streck på skärmen.

Hur går jag vidare och löser detta?

Tack på förhand!
Citera
2008-07-31, 19:47
Medlem
massamulls avatar
har du testat att köra med ett tangentbord utan USBanslutning??
Citera
2008-07-31, 20:02
Bannlyst
Testa detta

Om du har tillgång till en annan dator så kan du ju felsöka felet på microsofts hemsida och kanske få svar där. Hoppas att du kanske hittar nåt där annars kan du ju fråga nån expert eller nåt.
Lycka till!
Citera
2008-07-31, 21:15
Medlem
DennisOlofs avatar
Har du provat att installera WinXP 32bitars för att se om det går att installera eller om du får samma fel ?
Citera
2008-08-01, 01:45
Medlem
mattias_rs avatar
Testa med att bara köra ETT minne.
Funkar inte det så ta hem memtest86+ www.memtest86.org
Testa ett minne åt gången och är allt bra utan error meddelande se om ASUS har en ny BIOS verison till ditt moderkort.
Funkar inte det så gå till OCZ (minnestillverkaren) kolla där på deras support sida / forum.
Hittar du inget där testa med ett annat minne.

osv. osv. osv.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in