2008-07-31, 11:45
Medlem
Mitt problem r fljande:
Jag har precis byggt ihop en dator med fljande spec: http://www.datorbutiken.com/se/defau...Cart=527-38999.

Nr jag stoppar i min windows vista64 fr installation kommer jag frbi "Windows loading files" men sen kommer fljande felmeddelande upp:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:
1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next".
3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disk, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File : ntoskrnl.exe

Status : 0x0000098

Info : Windows failed to load because a required file is missing, or corrupt.

S jag tnkte att det kanske var en bra id att trycka p "reset"-knappen p moderkortet. Efter att jag har gjort det fungerar inte tagnentbordet nr jag r i BIOS av ngon anledning. Har testat byta ocks.

Nr jag testar att komma till windowsinstallation med skivan nu s kommer jag inte ens till felmeddelandet. Det enda som hnder att det blinkar ett vitt litet streck p skrmen.

Hur gr jag vidare och lser detta?

Tack p frhand!
Citera
2008-07-31, 19:47
Medlem
massamulls avatar
har du testat att kra med ett tangentbord utan USBanslutning??
Citera
2008-07-31, 20:02
Bannlyst
Testa detta

Om du har tillgng till en annan dator s kan du ju felska felet p microsofts hemsida och kanske f svar dr. Hoppas att du kanske hittar nt dr annars kan du ju frga nn expert eller nt.
Lycka till!
Citera
2008-07-31, 21:15
Medlem
DennisOlofs avatar
Har du provat att installera WinXP 32bitars fr att se om det gr att installera eller om du fr samma fel ?
Citera
2008-08-01, 01:45
Medlem
mattias_rs avatar
Testa med att bara kra ETT minne.
Funkar inte det s ta hem memtest86+ www.memtest86.org
Testa ett minne t gngen och r allt bra utan error meddelande se om ASUS har en ny BIOS verison till ditt moderkort.
Funkar inte det s g till OCZ (minnestillverkaren) kolla dr p deras support sida / forum.
Hittar du inget dr testa med ett annat minne.

osv. osv. osv.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in