2008-07-31, 04:40
Moderator
TheLuckys avatar
Jag vet inte om detta har tagits upp tidigare, men i forumämnet Historia handlar uteslutande alla trådar om krigshistorik. Då krigshistoria är en egen del numer som t.ex. konsthistoria och litteraturhistoria så tycker jag att det vore bra med ett forumämne som specifikt handlar om krigshistoria. Det vanliga ämnet Historia ska beakta historien ur sociala, politiska och ekonomiska perspektiv. Detta förekommer i stort sett inte på Historiedelen varvid det istället vore bra om den delen då hette krigshistoria eftersom det ju är det trådarna handlar om.
Citera
2008-07-31, 17:01
Medlem
Kan vara en bra idé. Jag har märkt att många trådar på vapenavdelningen också behandlar rent militärhistoriska ämnen
Citera
2008-08-01, 10:37
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag vet inte om detta har tagits upp tidigare, men i forumämnet Historia handlar uteslutande alla trådar om krigshistorik. Då krigshistoria är en egen del numer som t.ex. konsthistoria och litteraturhistoria så tycker jag att det vore bra med ett forumämne som specifikt handlar om krigshistoria. Det vanliga ämnet Historia ska beakta historien ur sociala, politiska och ekonomiska perspektiv. Detta förekommer i stort sett inte på Historiedelen varvid det istället vore bra om den delen då hette krigshistoria eftersom det ju är det trådarna handlar om.

Under 'Vapen & militär' så står det att det forumet innehåller:

"Diskussioner om vapen, strategi, krigsföring och militärhistoria."

Tror inte att ämnet är moget för ett eget forum utan passar bra in som det är. Problemet är väl snarare att en del trådar hamnar någonstans "mittimellan" 'Vapen & militär' och 'Historia'...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in