2008-07-30, 21:49
Medlem
utan.att.stannas avatar
Det vore jävligt intressant att få veta hur mycket plugg det är igentligen, om det är svårt, mycket engelska osv.

Funderar på söka in dit då det verkar vara en hyffsad chans med folkhögskolebetyg att komma in, men är rädd att det ska vara för mycket studier, speciellt om det är tokmycket engelska? Någon?
Citera
2008-07-30, 22:52
Medlem
Min erfarenhet är att hur mycket som krävs varierar med vilken kurs du för tillfället läser och hur mycket praktik som för tillfället ligger utöver teorin. Samtidigt varierar det beroende på om du vill klara dig igenom utbildningen, lära dig allt som lärs ut eller bli verkligt kunnig inom det du vill arbeta med.

Mycket engelska, ja. Kanske 85-90 % av kurslitteraturen.
Citera
2008-08-02, 10:19
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerklaren
Min erfarenhet är att hur mycket som krävs varierar med vilken kurs du för tillfället läser och hur mycket praktik som för tillfället ligger utöver teorin. Samtidigt varierar det beroende på om du vill klara dig igenom utbildningen, lära dig allt som lärs ut eller bli verkligt kunnig inom det du vill arbeta med.

Mycket engelska, ja. Kanske 85-90 % av kurslitteraturen.
Du har gått alltså? Vilken skola?
Citera
2008-08-04, 21:55
Medlem
Ganska svårt att ta sig in på den utbildningen va?
Citera
2008-08-04, 22:08
Medlem
Astromans avatar
Arbetsbelastningen må iofs vara stegrande under programmets gång, men jag kan iaf svara för att de första åren inte är särskilt jobbiga. Beror givetvis på hur lätt man har för sig med studier... men det brukar sägas lite skämtsamt att det är svårt att komma in på psykologprogrammet men lätt att komma ut (färdigstuderad alltså). Givetvis kan det i perioder (som inför en tenta) vara mycket att läsa men inte i jämförelse med många andra universitetsutbildningar. Och i de kurser med hemtentor eller semiarier är det inte så farligt om man skulle strunta i att läsa (stora) delar av litteraturen och artiklarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in