Citat:
Ursprungligen postat av nickname75se
Naja, tror inte att du ska oroa dig for att aussies skulle titta snett pa dig for att du "kommer hit och tar deras jobb". Det har i alla fall inte jag kannt av alls. Det du kan marka det pa ar mojligen att du blir kallad till farre intervjuer och att farre arbetsgivare ringer tillbaka. Om/nar du val ror hem ett jobb sa blir du sakert respekterad for dina personliga egenskaper och din kompetens. Det ar inget ovanligt med an handfull olika nationaliteter aven pa mindre arbetsplatser. Det ar helt enkelt inget uppseendevackande att inte vara aussie har. Du ar inte ensam.
Jag kan ju ta min arbetsplats som exempel, trots att den antagligen har en alldeles for vit, akademisk och manlig struktur for att ge en sarskilt genomsnittlig eller representativ bild:
Av vara 12 medarbetare ar
1 svensk (jag!),
1 kiwi,
1 amerikan,
1 fijian
1 engelsman
Och som sagt, det ar valdigt vanligt med en mycket storre blandning an sa.
Till sist: Jag har ingen anledning att tro att grabben i sangen bredvid forsoker lura dig - han har helt enkelt en annan uppfattning/erfarenheter an mig och Leenie. Det ar ju heller inte alldeles sakert att vi vet precis allt om allting, varken i Boston eller Oz
Sedan ar det ju upp till dig att dra dina egna slutsatser.
mvh/nickname
Jag kan ju ta min arbetsplats som exempel, trots att den antagligen har en alldeles for vit, akademisk och manlig struktur for att ge en sarskilt genomsnittlig eller representativ bild:
Av vara 12 medarbetare ar
1 svensk (jag!),
1 kiwi,
1 amerikan,
1 fijian
1 engelsman
Och som sagt, det ar valdigt vanligt med en mycket storre blandning an sa.
Till sist: Jag har ingen anledning att tro att grabben i sangen bredvid forsoker lura dig - han har helt enkelt en annan uppfattning/erfarenheter an mig och Leenie. Det ar ju heller inte alldeles sakert att vi vet precis allt om allting, varken i Boston eller Oz
Sedan ar det ju upp till dig att dra dina egna slutsatser.mvh/nickname
Hej.
Du kanske kan hjälpa mig och tjejen. Vi va och hälsade på bekanta i Aussi i vintras och bara tok trivdes där nere. Vi skulle kunna tänka oss flytta ner för att jobba och leva vardagen 1år eller fler
...Jag är utbildad distrubitionselektriker och planereingsingenjör och jobbar som beredare ( Högspänningsnät/kraftledningar , Eon) och tjejen är utbildad Sjuksköterska och har jobbat som det i ca 2år. Hur tror du förutsättningarna för oss är att hitta jobb i Sydney trakten är??? det är där vi vill bo då vi har bekanta där samt att vi trivdes sjukt bra där.
Behöver tjejen någon speciel utb för att få jobba som en nurse i Australien??? Och vart hittar man jobb inom dessa kategorier??? Jag kan iofs tänka mig jobba med något annat bara det är hyfsat pröjs så man kan leva ett normalt liv där nere och inte behöver äta nudlar i slutet av månaden hahaha..
Mvh Micke