2009-02-07, 16:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Visst har det väl betydelse. Hur kan annars SKL ignorera blodstänken på Ts jeans till att det kommer från en livräddare och inte g.m
Ts byxor har ju likvärdiga blodstänk som tapeterna.

Här är SKL egna utlåtande om blodstänk. Fup tillägg s. 594

De kan komma fram till den slutsatsen eftersom de är utbildade på att bedöma blodspår vilket inte du är.
2009-02-07, 16:59
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Inte ensamt, nej. Men tillsammans med t.ex. en indiciekedja så skulle det knappast försvaga utgångsläget för en åklagare om man hittar spår från den misstänkte från något på brottsplatsen som inte borde finnas där annars.

Så du menar att NU duger det med "mjuka" indiciekedjor? Snacka om kappvändartendenser!
Du måste ha en hel samling halmdockor vid det här laget va?
2009-02-07, 17:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Nackepa: Du kan inte sitta och skriva som om dina åsikter vore någon sanning. Du hävdar att saker och ting är trots att du inte har några fasta belägg för det.

Detta är väl ett debattforum där folk med olika åsikter diskuterar olika ämnen?

I denna tråd är ämnet: Arbogamordet - teorier om alternativ gärningsman.
2009-02-07, 17:11
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Detta är väl ett debattforum där folk med olika åsikter diskuterar olika ämnen?

I denna tråd är ämnet: Arbogamordet - teorier om alternativ gärningsman.

Kan du vara så vänlig att ge ett sidnummer till de bilder du hänvisade till förut?
2009-02-07, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
SKL har nog större koll på hur blodspår (som i det här fallet) tolkas än vad någon av oss i tråden har. Att du kallar det för att ignorera tycker jag är lite väl magstarkt. Menar du att SKL har struntat i att göra sitt jobb i någon sorts rädsla för att inte spåren skulle peka på något speciellt?

Bävern: Jag frågade ju dig om du isf trodde att bilen skulle ha använts av någon annan än T isf, eftersom T själv inte kan ha begått dådet. Hör inte den frågan hemma i alternativ-tråden?

Nackepa: Du kan inte sitta och skriva som om dina åsikter vore någon sanning. Du hävdar att saker och ting är trots att du inte har några fasta belägg för det.

I denna tråden är ingen avförd utan hård granskning
Intressant tror inte vi haft uppe det om nån annan kört runt bilen och T varit någon annanstans. Jag ver mest intresserad om det funnits spår av olika kvinnor i bilen, för det gör att det finns fler alt gm:ar. Men visst iomed att Polisen inte var inne i bilen kan det ha funnits en svart huvtröja och en hammarliknande sak i den.
Men åter till håren, T har en tuffare stil mot kompisar om CS än vad han skriver till henne. Hon är där på tider han arbetar, denna flextid kan han vara vart som och då kanske i sällskap med CS. För att kanske prata barn, för visst har han visat intresse för det. till den grad att även försvarsadvokaten börja undra om det var ett faderskapsmål.

Om Polisen inte avfört T efter en kvart (typ)
Haft koll på han och hans kläder, gjort en teknisk genomgång av bilen.
Så hade han varit så himla mer friad från misstanke och vi hade inte behövt babbla om det, nu är det inte så och man undra över konstigheter.

Vad hände med den svarta trolleritröjan, allvarligt.
Hur kan blodet stänka uppåt på byxorna? För det var inte E blod om jag inte missminner mig.
2009-02-07, 17:37
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kan du vara så vänlig att ge ett sidnummer till de bilder du hänvisade till förut?

Den som söker, han finner.

Det har hänvisats tidigare i tråden till dessa sidnummer. Jag har ej FUP, nya FUP eller slasken i denna dator.
2009-02-07, 17:40
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men bara ibland.
Har du då kanske en förklaring till min tidigare fråga hur det kommer sig att det finns blodspår uppåt på Tbyxorna, han vidrörde ju bara E enl förhör.

Synd det med bilen för den tvättades skyndsamt och var ute på försäljning sen.

Men nu börjar väl ändå aktionen "fria CS" ta sig mot ytterligheternas gräns!?!

T lyfte upp E i sittande, som du mycket väl vet, och det är betydligt mer än "vidrörde".

Du vet mycket väl att bilen stod innanför avspärrningen i mer än en vecka och att T fick lämna ifrån sig nycklarna på plats. Alltså, bilen är genomsökt, du vet mycket väl hur det går till och att det inte handlar om "att lysa genom rutan med en ficklampa". Försäljningen av bilen kom ju LÅNGT senare, i alla fall att döma av dem som glatt rapporterade om att den fanns utlagd på Blocket.

Ditt gaggande om huvtröjan börjar likna hål i huvudet, på dig alltså. OM du velat veta om tröjan så hade du följt miapetters uppmaning och ringt kontaktpersonen hos polisen och tagit reda på fakta. Det är rätt naturligt att man tar reda på fakta och inte, med en idiots envishet, skriver tusen gånger om en "försvunnen" huvtröja. Såvida man inte har ANDRA motiv än att få veta var den fanns, tröjan alltså, och det har du uppenbarligen då du fortsätter mala om samma sak trots att du inte har en aning om var tröjan finns. Du har dock fått besked om såväl var tröjan finns och hur du ska få bekräftat att uppgiften är riktig.
2009-02-07, 17:45
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Den som söker, han finner.

Det har hänvisats tidigare i tråden till dessa sidnummer. Jag har ej FUP, nya FUP eller slasken i denna dator.

Det är ju märkligt att ingen av er som hänvisar till bilder inte har dem i datorn.
Jag har bilderna och jag kan icke finna några uppåtgående stänk, men eftersom man kan missa så vill jag ha sidhänvisning.
2009-02-07, 17:46
Bannlyst
Citat:
Finns en del intressanta aspekter i din teori. Mycket intressanta. Men är det många som minns en haltande främmande tjej? Är det inte tvärtom väldigt få iakttagelser överhuvudtaget?

Jag har tittat på lite olika och CS rör sig som en långbent kvinna skall göra. Sen har jag tittat på en filmsnutt från Expressen där man mitt i ser Den långa L och hennes stabbiga gångstil. L som blev så deppig över att inte få bo kvar hos "sina" barn.

Här belyser jag lite vad Polisen inte kollat upp men borde så man slapp spekulera i det.
Senast redigerad av beaver_se 2009-02-07 kl. 17:48. Anledning: stavis så inte nån stör sig.
2009-02-07, 18:04
Avslutad
Citat:
Prinzezzan gav dig en källa i ett svar till dig igår.

Men du kan väl inte mena allvar med att du räknar Ts vänner - som CS träffade någon enstaka gång under tiden då hon var tillsammans med T - som vänner till CS??????? Är du dum i huvet? På riktigt???

Om det är dessa vänner till T som du bygger en "trovärdig alternativ teori på" då har du fullständigt förlorat ALL trovärdighet.

I så fall ska alltså dessa vänner har gått över och blivit vänner till CS, utan att berätta för T att de är bästis o bundis med CS. Dock utan att lämna några spår i CS liv. Och sen ska nån av dem ha stjälpt i sig en drink på rohypnol och vad det nu var och åkt och slagit in skallen på två barn och deras mamma. Och det kallar du en intressant och trovärdig teori.

Driver du med mig??
2009-02-07, 18:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag har tittat på lite olika och CS rör sig som en långbent kvinna skall göra. Sen har jag tittat på en filmsnutt från Expressen där man mitt i ser Den långa L och hennes stabbiga gångstil. L som blev så deppig över att inte få bo kvar hos "sina" barn.

Här belyser jag lite vad Polisen inte kollat upp men borde så man slapp spekulera i det.

Det är främst detta som skiljer Arbogatrådarna från andra mordtrådar på fb. Att polisen i andra fall har kollat upp och noga undersökt andra alternativ så att alla spekulationer angående alt. gm. har undanröjts. Enkel och tydlig logik.
2009-02-07, 18:09
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men du kan väl inte mena allvar med att du räknar Ts vänner - som CS träffade någon enstaka gång under tiden då hon var tillsammans med T - som vänner till CS??????? Är du dum i huvet? På riktigt???

Om det är dessa vänner till T som du bygger en "trovärdig alternativ teori på" då har du fullständigt förlorat ALL trovärdighet.

I så fall ska alltså dessa vänner har gått över och blivit vänner till CS, utan att berätta för T att de är bästis o bundis med CS. Dock utan att lämna några spår i CS liv. Och sen ska nån av dem ha stjälpt i sig en drink på rohypnol och vad det nu var och åkt och slagit in skallen på två barn och deras mamma. Och det kallar du en intressant och trovärdig teori.

Driver du med mig??

Vad blir du upprörd för? Känner du till alla olika personer som CS har träffat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in