2008-10-28, 07:47
Bannlyst
Roligast i tråden måste vara den tomte som skriver teori efter teori och bortser från fakta i alla sina teorier. För att sen skrika efter fakta när folk uppenbart säger emot. Vem är tomten? Gissa!

Går bra att bortse ifrån teorier om man är denna användare men andra får inte göra det. Fy på dom!
2008-10-28, 07:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag kräver inget från de som tramsar sönder tråden i syfte att sabotera diskussionerna.

Du har väl både startat och namngett denna tråd?

Arbogamorden - teorier om alternativ gärningsman.

Det vi diskuterar är just teorier.
Du glider undan svaret. Du kommer med både osanningar och rena lögner med ursäkten att det är teorier.

Av andra medlemmar kräver du fakta och dessutom att dessa kan verifieras.
2008-10-28, 08:02
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Vill du inte svara så behöver du inte. Jag frågar och diskuterar teorier om alternativa gm. Ibland påstås olika saker och då är det bevisligen några som ljuger. Då undrar man varför?
Att två personer kommer med olika uppgifter behöver inte betyda att de ljuger.
2008-10-28, 11:41
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag vill ha fakta och inte bara svar. Svara kan vem som helst göra.
Det är inte enkelt att förstå vad du egentligen menar med det.

Ett exempel. Nedan finns dina frågor listade kring varför L förhördes. Vid varje tillfälle har någon svarat, men tydligen inte med tillräckligt faktastöd.

Citat:
* Polisen förhörde L mordkvällen. Varför? Fick polisen tips angående L?

* Hördes alla vänner till familjen på mordkvällen? Eller hade det kommit in tips om L som ev. gm.?

* Förhördes alla närstående på mordkvällen eller fanns det någon speciell anledning till att man hörde L? T.ex. tips till polisen om att hon kunde vara gm.?

* Vet du eller någon annan om polisen hade fått in något tips angående L som möjlig gm?

* Det jag undrar är om polisen fått tips angående L som möjlig gm. och isåfall redan på mordkvällen?

* Jag undrar om polisen fick tips om L som möjlig gm. och isåfall redan på mordkvällen?

* Jag undrar bara varför polisen förhörde L redan på mordkvällen?

Ett exempel på svar är som inte godtogs:
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
…//… Skulle jag utsättas för ett brott är jag övertygad om att mina närmsta vänner skulle kontaktas av polisen per omgående…//..
Ditt svar:
-”Ja, det kanske är som du säger? Jag vet inte. Fakta är viktigt.”

Det här svaret är däremot okej:

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Kanske kontaktade polisen L för att hon nyligen skickat SMS till E?
Ditt svar:
-"Ja, det kan vara orsaken."
2008-10-28, 12:17
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Men snälla söta rara nån , kan ingen förklara för pappas pralin att detta är FLASHBACK ?

Och för övrigt så tycker jag att debatten här är VÄLDIGT tam och inte alls brister i respekt mot någon. Ta en titt i hur det ser ut i andra trådar än denna pappas pralin , när det gäller respekt.

Menar du här respekt mot andra debattörer eller menar du respekt för anhöriga eller för dej själv, är du anhörig ? Jag förstår inte riktigt vad du syftar på?

Du behöver inte förstå, det var inte riktat mot dig. Jag har redan förklarat vad jag tycker och har ingen lust att redogöra för det en gång till. Tycker du att det är ok att vara respektlös får det stå för dig. Vi resonerar uppenbarligen olika och jag misstänker att du inte hängt med i alla inlägg.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-10-28 kl. 12:22.
2008-10-28, 13:31
Medlem
LieDetectors avatar
Jag fattar inte att nackepa kan undvika att nappa på skospåren, har han överhuvudtaget sett bilderna? Nu när jag botaniserat i skatevärlden och till på köpet varit i stan och kolla skorna i natura, då har han inte minsta fråga. Märvärdigt!

Nä istället hugger han vilt efter L, hänger henne i hälsenorna och morrar. L som har "säkerhetsavstånd" på 30 mil eller så, som inte finns på minsta övervakningsbild, som är välkänd i stan och som direkt skulle identifieras OM hon befunnit sig i närheten.

En sak har nackepa dock fattat i denna hundrade teori. Det är en kvinnlig gärningsman!
2008-10-28, 14:11
Medlem
SingleStars avatar
En teori som är mycket möjlig är att samtalet Torgny ringer 19:06:33 - 19:10:56 kan vara en möjlig order från Torgny till den möjliga förövaren Sebbe att utföra dådet. För i samma stund samtalet avslutas så är det sista aktivitet Emma visar vid datorn. Sebbe är ju aldrig hörd i det här fallet och han har inte blivit daktad. Han borde ha blivit det för att utröna om hårstråna i hallen eller fingeravtrycket kan ha varit tillhörigt honom. Det skulle vara det enklaste sättet att kunna avfärda honom som gärningsperson eller inte.
2008-10-28, 14:15
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
En teori som är mycket möjlig är att samtalet Torgny ringer 19:06:33 - 19:10:56 kan vara en möjlig order från Torgny till den möjliga förövaren Sebbe att utföra dådet. För i samma stund samtalet avslutas så är det sista aktivitet Emma visar vid datorn. Sebbe är ju aldrig hörd i det här fallet och han har inte blivit daktad. Han borde ha blivit det för att utröna om hårstråna i hallen eller fingeravtrycket kan ha varit tillhörigt honom. Det skulle vara det enklaste sättet att kunna avfärda honom som gärningsperson eller inte.

Så du anser att en tonåring har den mentala konstruktionen att knacka ner två barn och en vuxen med en hammare?

2008-10-28, 15:17
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Och du skriver att det är Gummesson som gör bort sig...
2008-10-28, 18:55
Medlem
Frubeates avatar
Citat:

Teori (Wikipedia):

Tankemässigt förklaringsförsök utan förankring i verkligheten, kunskap som är hämtad ur böcker, motsatsen till praktik. Ex. "Det där fungerar bara i teorin, inte i praktiken

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teori
2008-10-28, 18:56
Medlem
shaquetts avatar
Citat:

Ytterligare en teori, var det T som ringde ifrån sin telefon? Apropå fasta telefoner så går det väl att göra medflytt till ??
2008-10-28, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Så du anser att en tonåring har den mentala konstruktionen att knacka ner två barn och en vuxen med en hammare?

Muhammed Ammouris mördare misstänks vara yngre än 20.
Orreforsmördaren som dödade en 10-åring med kniv var 16.
Höganäsflickan Josefine Boo (13) knivmördades av montessoriklasskamraten X, (15).
Tyvärr finns det många exempel på tonåringar som begår bestialiska dåd.
I det här fallet är jag dock övertygad om att gm är en bestialisk tyska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in