2008-09-01, 15:39
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ja, jag undrar varför tråden finns kvar.

Håller du inte med om att CS har befunnits skyldig av en enig tingsrätt? Det är det läget som fallet befinner sig i just nu.

Den här gången kan jag inte alls hålla med. Oavsett vad rätten kommer fram till så finns det spekulationer. Och oavsett vad någon domstol säger så är CS skyldig eller inte skyldig.

[edit: senare ser jag att svaret ingick i en kedja av inlägg, och i sitt sammanhang är det klart vad du menar. ]
Senast redigerad av BaalZeBub 2008-09-01 kl. 15:43.
2008-09-01, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om man nu försöker vara anonym under sina hot så är det tur att de är så korkade att de går in i nästa och erkänner.

På B svarar jag. Håll dig topic!

Vem säger att den som skrev är den som den utger sig för att vara? Vem som helst som tittat i Arboga trådarna har sett MPs namn. Man behöver inte ens vara medlem för att se det.

Och att diskutera detta inlägg i Always on my minds blogg tycker du tillhör topic? För att? Tycker vi för övrigt ska sätta upp Always on my mind på listan över misstänkta.

Varför försöker du slingra dig ur en konkret fråga? En som du max måste knappa in tre tangenter för att ge ett svar på?
2008-09-01, 15:41
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Den här gången kan jag inte alls hålla med. Oavsett vad rätten kommer fram till så finns det spekulationer. Och oavsett vad någon domstol säger så är CS skyldig eller inte skyldig.
Det finns ett konspirationsfora där en sån här tråd kan hålla till.
2008-09-01, 15:42
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Det finns ett konspirationsfora där en sån här tråd kan hålla till.

Vari ligger konspirationen?
2008-09-01, 15:44
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Jag anser att rätt gm är befunnen skyldig=den här tråden är onödig. Enligt mig.

Det enda jag hitils sett adkvat är väl om hon hade sällskap. Det skulle kanske lägga några pusselbitar på plats även om gärningsmannen vore den samma.
2008-09-01, 15:47
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Suck...

Mariooo tog upp frågan om varför denna tråd ff fanns och jag sa att jag undrade detsamma. Sen förklarade jag varför jag tyckte som jag tyckte. Jag tycker att det hör till god ton när något är oklart.

Nöjd med svaret?

Jepp!

Då återgår vi till att diskutera alternativa gm.

Jag tycker att det där med E:s skor är lite intressant. Att den ena låg på köksgolvet och den andra i hallen. Teorin att alternativ gm kan ha befunnit sig i huset. Kanske någon som var på besök? E kanske försökte fly från köket? Någon vars DNA kanske redan har kontrollerats för att kunna styrka spår i huset? Hur många har man kontrollerat när det gäller fingeravtryck och DNA egentligen?
2008-09-01, 15:48
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Det enda jag hitils sett adkvat är väl om hon hade sällskap. Det skulle kanske lägga några pusselbitar på plats även om gärningsmannen vore den samma.
Sant, men det kan väl avhandlas i tråden om CS isf?

Veckans Klubba (jävligt bra band förövrigt):

Konspirationen ligger i att få CS dömd isf.
2008-09-01, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jepp!

Då återgår vi till att diskutera alternativa gm.

Jag tycker att det där med E:s skor är lite intressant. Att den ena låg på köksgolvet och den andra i hallen. Teorin att alternativ gm kan ha befunnit sig i huset. Kanske någon som var på besök? E kanske försökte fly från köket? Någon vars DNA kanske redan har kontrollerats för att kunna styrka spår i huset? Hur många har man kontrollerat när det gäller fingeravtryck och DNA egentligen?

Hade kanske varit intressant om det var så att det var skor som Emma använde, men jag kan igen slå hål på den myten som Talibanpernilla startade. Det är återigen inte några skor hon använt utan skor ungarna hade och lekte med. Tror det är tredje gången jag informerar om det.
2008-09-01, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det finns också ett förhör med T (du vet nog vilket jag menar) där man får uppfattningen att det ligger en sladdlös telefon brevid Emma i hallen. Är det också en feltolkning/felskrivning av T:s uppgifter.

det låg en trådlös telefon i hallen ja, det har jag också läst, har inte forskat vidare i det. Vadan intresset?

(De hade förövrigt flera trådlösa telefoner, framgår även det i FUP)
2008-09-01, 15:55
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Sant, men det kan väl avhandlas i tråden om CS isf?

Veckans Klubba (jävligt bra band förövrigt):

Konspirationen ligger i att få CS dömd isf.

Menar du från målsägares håll? Eller från åklagarsidans? En nämndeman har ju bevisligen varit jävig, och två var nära att polisanmälas, så där kan man ju ha fog för en sk konspiration. Det är fler än CS som verkar ljuga i den här rättsliga soppan.
2008-09-01, 15:55
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Hade kanske varit intressant om det var så att det var skor som Emma använde, men jag kan igen slå hål på den myten som Talibanpernilla startade. Det är återigen inte några skor hon använt utan skor ungarna hade och lekte med. Tror det är tredje gången jag informerar om det.

Då kanske du även har en aning om hur många närstående(familj, vänner) man har kontrollerar fingeravtryck och DNA i syfte att identifiera spår i huset?
2008-09-01, 15:56
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
det låg en trådlös telefon i hallen ja, det har jag också läst, har inte forskat vidare i det. Vadan intresset?

(De hade förövrigt flera trådlösa telefoner, framgår även det i FUP)

Den låg ju snyggt och prydligt på skrivbordet senare. Det tycker jag är lite märkligt. Vem har flyttat på den?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in