Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag tycker det räcker att påpeka (en gång) att det inte är bevisat att T skulle ha varit där "samtidigt" som brottet skedde.
Jag tolkar det första exemplet som "Den enda som vi med säkerhet vet varit på brottsplatsen i närheten av den tidpunkt då brottet skedde är T", dvs att användaren uttryckte sig slarvigt. Alternativet är väl att h*n drar för långtgående slutsatser utifrån vad vi vet. Vad tror du?
Personen borde förstås har korrigerat sig, om h*n menade som jag tror, men för trådens skull tycker jag inte man behöver upprepa en fråga sida upp och sida ner. Om man tycker någon blir felaktigt utpekad som brottsling kan man ju RP:a och så är det upp til modsen att agera om det är över gränsen.
Har skickat RP naturligtvis.
Hur du tolkar hans inlägg är inte intressant eftersom han skriver att T
bevisligen var
på platsen
vid brottstillfället. Han skriver det dessutom i två inlägg. Ska man behöva tolka inläggen så är det lika bra att användaren slutar skriva anser jag. Bättre att skriva vad man menar och, i de fall det behövs, erkänna att man hade fel. Vad tycker du?
Angående din fråga "Vad tror du" ovan så är mitt svar att jag tror att han ljuger.
Jag tycker att det är viktigare för tråden att dom uppgifter som skrivs är riktiga än att det ses som ett problem att jag tjatar om svar. Vad tycker du?
Ska vi fylla tråden med lögner/felaktiga uppgifter, få det påpekat en gång, skita i att svara på frågor om det och därefter fortsätta som om inget har hänt?
Diskutera gärna T som alternativ gm, men gör det under riktiga förutsättningar och inte utifrån lögner.