2008-08-23, 17:31
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Tycker du att inlägg som dessa ska få stå obesvarade? (Mina fetmarkeringar)
"Den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet skedde är T."
"jaja det funkar inte att rulla in sig i gladpack, fortfarande tjatar du om skor men lik förbannat får du inte in henne i huset. Men T har varit inne, samtidigt som det hände. Hm"
"Om man skall gå efter vad T sagt så finner man i hans blogg att han anser att det sjuka barnet bör dö."

Tycker du att en användare som skriver så ska få komma undan med det utan att förklara sig?

Jag tycker det räcker att påpeka (en gång) att det inte är bevisat att T skulle ha varit där "samtidigt" som brottet skedde.

Jag tolkar det första exemplet som "Den enda som vi med säkerhet vet varit på brottsplatsen i närheten av den tidpunkt då brottet skedde är T", dvs att användaren uttryckte sig slarvigt. Alternativet är väl att h*n drar för långtgående slutsatser utifrån vad vi vet. Vad tror du?

Personen borde förstås har korrigerat sig, om h*n menade som jag tror, men för trådens skull tycker jag inte man behöver upprepa en fråga sida upp och sida ner. Om man tycker någon blir felaktigt utpekad som brottsling kan man ju RP:a och så är det upp til modsen att agera om det är över gränsen.
2008-08-23, 17:36
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
1 timme svarade T i sitt SMS.
Vem har sagt att maten ska stå på bordet i 2 timmar?
En sak är jag helt säker på, och det är att du inte har läst FUP ordentlig för så mycket trams som kommer från dig finns knappt.

De hade ju redan ätit så maten hade redan stått på bordet ett tag.
2008-08-23, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
De hade ju redan ätit så maten hade redan stått på bordet ett tag.

Vid vilken tidpunkt har T mördat barnen, anser du?
2008-08-23, 17:37
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Det är ju du och några till som säger att de inte gjort det.
Bevisa det istället.

Kan du bevisa att Torgny inte har utfört morden?
2008-08-23, 17:39
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
De utdragen...Om det är T verkar det lite smått svartsjukt, kollade han vem hon prata med eller? Var det därför E hade 2 simskort så hon kunde prata med NJ utan att nån snoka i det?

Torgny kanske är en svartsjuk individ. Vad vet vi om det? Det mesta jag har kunnat utläsa om Torgny är att han är helt egocentrerad och empatilös.
2008-08-23, 17:39
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Det vill jag ha en källa på.
Menar du med den uttjatade papegoj-frasen att du tror att alla uppslag, samtal, hypoteser och funderingar de utredande haft under tiden är med i FUP och/eller slasken?
2008-08-23, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Torgny kanske är en svartsjuk individ. Vad vet vi om det? Det mesta jag har kunnat utläsa om Torgny är att han är helt egocentrerad och empatilös.

Men herregud människa! Vid VILKEN tidpunkt ANSER du att T har utfört dådet?
2008-08-23, 17:41
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Är du dum i huvudet eller.
Det står ju klart och tydligt att du anger att det är 10 km hem kl 19.06 vilket är fel. Ta och rensa hjärnan för fan.

Samtidigt är det bra att du anser att C.S ljuger.

Läs nu denna mening och säg vad den betyder:

Citat:
Om nu Torgny var där 19:06 får vi följande beräkningar på nedan beräknade snitthastigheter.

Det känns skönt att du med egna ord bekräftar att du ljuger.
2008-08-23, 17:43
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ta och läs på.
Hedströmmen ligger ca 40 sek från mätningens startpunkt.
Om vi inte ska lita på polisens uppgifter, utan istället antar att samtalet startade 1 sekund innan Hedströmmen så bytte den mast 19.06.34.
Det är alltså ca 40 sekunder tidigare än vad Polisen har kommit fram till.
Skulle Polisen mätning startar i närheten av Köping så skulle spannet vara större men eftersom de inte gjort det så kan bara spannet vara ca 40 sek.

Kan du besvara frågan utan att svamla? Du vet inte uppgiften utan du försöker dig på rena gissningar.
2008-08-23, 17:43
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag tycker det räcker att påpeka (en gång) att det inte är bevisat att T skulle ha varit där "samtidigt" som brottet skedde.

Jag tolkar det första exemplet som "Den enda som vi med säkerhet vet varit på brottsplatsen i närheten av den tidpunkt då brottet skedde är T", dvs att användaren uttryckte sig slarvigt. Alternativet är väl att h*n drar för långtgående slutsatser utifrån vad vi vet. Vad tror du?

Personen borde förstås har korrigerat sig, om h*n menade som jag tror, men för trådens skull tycker jag inte man behöver upprepa en fråga sida upp och sida ner. Om man tycker någon blir felaktigt utpekad som brottsling kan man ju RP:a och så är det upp til modsen att agera om det är över gränsen.
Har skickat RP naturligtvis.

Hur du tolkar hans inlägg är inte intressant eftersom han skriver att T bevisligen var platsen vid brottstillfället. Han skriver det dessutom i två inlägg. Ska man behöva tolka inläggen så är det lika bra att användaren slutar skriva anser jag. Bättre att skriva vad man menar och, i de fall det behövs, erkänna att man hade fel. Vad tycker du?

Angående din fråga "Vad tror du" ovan så är mitt svar att jag tror att han ljuger.

Jag tycker att det är viktigare för tråden att dom uppgifter som skrivs är riktiga än att det ses som ett problem att jag tjatar om svar. Vad tycker du?

Ska vi fylla tråden med lögner/felaktiga uppgifter, få det påpekat en gång, skita i att svara på frågor om det och därefter fortsätta som om inget har hänt?

Diskutera gärna T som alternativ gm, men gör det under riktiga förutsättningar och inte utifrån lögner.
2008-08-23, 17:46
Bannlyst
Tydligen går det inte få svar från Singlestar.
2008-08-23, 17:46
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, däremot var han av naturliga skäl MISSTÄNKT!

Det är inget "besvärande bevis" för T att han befann sig i villan, han BODDE där om du missat det!

Jamen, det är ju beviset för att han har utfört det. Det är ju alltid någon inom familjen med största möjliga sannolikhet som utfört ett dåd av denna sort och kaliber.

Jag vet att du avskyr en sådan bevisning men det är en bevisning som framförs av så många som svara på de frågor jag ställer. Då kan jag lika gärna besvara med samma sorts bevisnings-sannings-fakta"-mentalitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in