2008-07-30, 02:58
Medlem
Tjo är inte så erfaren inom bilar och motorer, far min är det dock har han inte sysslat med trimmning förut. Så jag undrar om man kan trimma en Audi 80 2.0E från 93' och om detta nu går, hur skall man gå till väga?

Vad behöver man köpa?
Vad gör man med det?
Vad kostar det?

osv osv. priset är inget problem är ny i forumet så jag hoppas jag postade detta där det hör hemma
Citera
2008-07-30, 04:44
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Noob2Rule
Tjo är inte så erfaren inom bilar och motorer, far min är det dock har han inte sysslat med trimmning förut. Så jag undrar om man kan trimma en Audi 80 2.0E från 93' och om detta nu går, hur skall man gå till väga?

Vad behöver man köpa?
Vad gör man med det?
Vad kostar det?

osv osv. priset är inget problem är ny i forumet så jag hoppas jag postade detta där det hör hemma

är priset inga problem, då tycker jag du ska köpa en audi turbomotor och slänga i, finns säkert nåt företag som kan montera motorn åt dig och mappa.

Vill du köra sugtrim så är det väl det vanliga, plana och porta toppen, vassare kam (om det finns till de motorerna) eller så kan du lämna in kammen på slipning, öppet luftfilter, gör kanske 0.5hk Då de funkar bäst på turbomotorer. Sen kan du ta och chippa den, ger inte så mycket det heller, men iallafall något.
Citera
2008-07-30, 10:04
Medlem
Draedons avatar
Trimma en sugmotor kommer kosta dig en förmögenhet.... Skaffa en turbo istället.
Citera
2008-07-30, 10:24
Medlem
rednandslimys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Noob2Rule

Vad behöver man köpa?
Vad gör man med det?
Vad kostar det?

Ungefär 1000 spänn per HK kostar en sugis att trimma enligt många. köp en annan bil, har själv haft en Audi 80 och det är inte världens roligaste bil.
Citera
2008-07-30, 10:33
Medlem
Det enda trimmet till en sugis som är försvarbat i pris och effekt är lustgas. Du får effekten i 10-15 sekunder åt gången och 50- 100 pollar extra är ingen utopi. Du får väl räkna med minst 20K för nåt kit. Annars försöker du få tag på en gammal S2 motor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in