2008-07-29, 19:26
Medlem
Hej är lite osäker på vart jag skulle skapa denna tråden men det fick bli här. Har sökt men inte hittat något så jag testar här.

Till frågan. Vart hittar jag programet som bestämer villka program som får startas och inte. sitter på en jobb data och vill spela ett spel som jag var tvungen att lada ner. Det värkar som datan stoppar spelet att gå online. Samma om jag skulle ladda hem utorrent så funkar programet men det går inte att ladda hem. Någon som fattar vad jag menar och kanske kan hjälpa mig? den stoppar inte alla program men msn är ett exempel till som den stoppar.

M.V.H neoken
Citera
2008-07-29, 20:11
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neoken
Hej är lite osäker på vart jag skulle skapa denna tråden men det fick bli här. Har sökt men inte hittat något så jag testar här.

Till frågan. Vart hittar jag programet som bestämer villka program som får startas och inte. sitter på en jobb data och vill spela ett spel som jag var tvungen att lada ner. Det värkar som datan stoppar spelet att gå online. Samma om jag skulle ladda hem utorrent så funkar programet men det går inte att ladda hem. Någon som fattar vad jag menar och kanske kan hjälpa mig? den stoppar inte alla program men msn är ett exempel till som den stoppar.

M.V.H neoken

Det är troligtvis inte något "program som bestämmer..." utan det verkar som om du har en brandvägg som endast tillåter specifika portar att koppla upp mot internet. Kolla om Windows brandvägg är aktiverad, eller om du har någon annan brandvägg installerad.
Citera
2008-07-31, 08:36
Medlem
om det är en jobb dator från ett lite större företag med egen IT-avdelning så kan du förmodligen inte göra någonting åt det. I normala fall så ligger brandväggsinställningarna centralt på en server inom företaget där dom hämtas hem till din dator.

Men om det inte är på det sättet så kan du ju kolla lokala brandväggen och om du har en router så kan du kolla inställningarna på den också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in