2008-07-29, 15:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Sitter man ofta på Flashback så är det oundvikligt att man hittar missvisande rubriker, kassa onliners, trådar som går rent åt helvete OT, ren trollning och så vidare. Jag har själv bara skickat RP en enda gång, och det var när ett snille berättade att han var minderårig. I övrigt har jag mest känt att en kass rubrik kvittar eftersom modsen ändå verkar ha tillräckligt att göra. OT är väl okej så länge det inte dominerar tråden. Oneliners kan ge upphov till lite skratt. Har jag tänkt fel där? Ska man t ex lägga RP på en tråd med "Dator problem :S" som rubrik?
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2008-07-29 kl. 15:14.
Citera
2008-07-29, 15:17
Medlem
ChristianXs avatar
Jag tycker att allt du räknar upp är helt ok att få RP på. Allt du tycker krävs en åtgärd helt enkelt, och finns med i reglerna vilket det mesta gör.

Vi får inte mer att göra av en RP, utan tvärtom mer tid över om vi hittar till regelbrotten direkt.
Citera
2008-07-29, 15:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag tycker att allt du räknar upp är helt ok att få RP på. Allt du tycker krävs en åtgärd helt enkelt, och finns med i reglerna vilket det mesta gör.

Vi får inte mer att göra av en RP, utan tvärtom mer tid över om vi hittar till regelbrotten direkt.
Kan man säga "använd omdömet"?

Egentligen bör man fundera över om följande två kriterier är uppfyllda innan man skickar en RP
  1. Det ska röra sig om regelbrott

2. Det ska vara störande för debatten

Det viktigaste av allt är att det bör röra sig om ett regelbrott. Om jag inte gillar att folk skriver att de gillar att knulla tio-åriga tjejer så behöver jag inte hänga mig på RP-knappen, jag tittar helt enkelt i regelverket först för att se om det är förbjudet att skriva att man gillar att knulla unga flickor.

Det andra som bör gälla är att det ska vara störande i debatten. Ett enstaka OT-inlägg är i sig inte störande, men om tråden riskerar spåra ur så bör detta rapporteras. Likaså om debattmarodörer som har svårt att hålla sig till ämnet dyker upp i tråden bör detta rapporteras, även om de bara skrivit något enstaka OT-inlägg.
Citera
2008-07-29, 15:53
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kan man säga "använd omdömet"?

Egentligen bör man fundera över om följande två kriterier är uppfyllda innan man skickar en RP
  1. Det ska röra sig om regelbrott

2. Det ska vara störande för debatten

Det viktigaste av allt är att det bör röra sig om ett regelbrott. Om jag inte gillar att folk skriver att de gillar att knulla tio-åriga tjejer så behöver jag inte hänga mig på RP-knappen, jag tittar helt enkelt i regelverket först för att se om det är förbjudet att skriva att man gillar att knulla unga flickor.

Det andra som bör gälla är att det ska vara störande i debatten. Ett enstaka OT-inlägg är i sig inte störande, men om tråden riskerar spåra ur så bör detta rapporteras. Likaså om debattmarodörer som har svårt att hålla sig till ämnet dyker upp i tråden bör detta rapporteras, även om de bara skrivit något enstaka OT-inlägg.

Jorå, omdömet kan man visst använda. Jag tar hellre 30 RP för mycket än ett för lite

Men TS sammanfattar det väl ganska bra. Kassa rubriker får ni gärna RP:a på, då rubriken kan vara såpass viktig.
Regelbrott bör det ju framförallt RPas om, men är ni tveksamma så skicka ett RP ändå för allt i världen och använd anledningen Vet ej och fyll i en liten anledning.
Senast redigerad av core_ 2008-07-29 kl. 15:56.
Citera
2008-07-29, 19:19
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Det är (riktigt pinsamt) uppenbart att du gör ditt bästa för att bli moderator så snabbt som möjligt med din nya användare, men du är inte moderator än, och nu var ju TS fråga inte riktad till oss vanliga användare. Låt moderatorerna kommentera.

Det han räknar upp är precis det du skall följa, Mr Butter. (svenska)
Citera
2008-07-29, 19:25
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Det är (riktigt pinsamt) uppenbart att du gör ditt bästa för att bli moderator så snabbt som möjligt med din nya användare, men du är inte moderator än, och nu var ju TS fråga inte riktad till oss vanliga användare. Låt moderatorerna kommentera.

Jag kan bara hålla med i allt han har skrivit. Om folk följer de "reglerna" när de rapporterar så vore det guld värt.
Citera
2008-07-29, 19:41
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Han har givetvis helt rätt av uppenbara skäl. Den enda som inte tillför tråden något är ju du... vilket för övrigt är sådant som passar bra att RP:a.
Citera
2008-07-29, 19:56
Medlem
ojns avatar
Jag uppskattar RP på allt som användarna uppfattar är regelbrott, både mot 0.x- och 1.x-regler.
Citera
2008-07-29, 20:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat.
//mod
Citera
2008-07-30, 12:04
Moderator
vfs avatar
Själv får jag hellre en RP för mycket s.a.s.

Blir lättare att ha koll på allt som skrivs då.
Citera
2008-07-30, 12:21
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Själv får jag hellre en RP för mycket s.a.s.

Blir lättare att ha koll på allt som skrivs då.

Håller med. Jag får alldeles för lite RP:s. Och det beror garanterat inte på att det inte finns saker som bör rapporteras, utan för att det inte är så många som använder den funktionen i "mina" forum. Det är synd för det sparar massor av tid att bli direkt hänvisad till eventuellt regelbrott, istället för att behöva sitta och leta igenom alla trådar. Så, fram för fler RP:s!
Citera
2008-07-30, 17:52
Moderator
Humbugs avatar
Det kan vara svårt att hålla koll på urspårade trådar etc. så ett RP på dem tar jag tacksamt emot. Även åsikter om eventuella trådflyttar mm.. Ja, i princip allt som kan tänkas vara.
Det är svårt att hålla koll överallt i alla trådar (det går inte att läsa exakt samliga trådar, då skulle man inte göra så mycket annat än att läsa).

Kort och gott. Springer ni över nåt ni reagerar på - RP:a!
Jag blir lika tacksam varje gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in