2008-07-29, 00:32
Bannlyst
Hej!

Ett problem i forumet "Datoranvändning - MS Windows" är att det är totalt översvämmat med frågetrådar. Jag vet att det heter datoranvändning och därmed är till för just frågor, men det hade varit kul ifall man bara hade nånstans att diskutera datorprogram, iställt för massa frågor.

Så därför föreslår jag följande:
Vi behåller ett forum som heter samma som idag; dvs "Datoranvändning - MS Windows".
Till detta skapas ett underforum som heter typ "Problem & Frågor". Jag har dålig fantasi..

Hade inte det varit en bra idé?

För att förtydliga: i det nya underforumet tas alla problem och frågor, i huvudforumet diskuteras övrigt, alltså allt annat rörande datorer. Här kan man då diskutera datormjukvara, det Flashback är till för.

Om inte annat bör detta göras för att just windowsdatorer är ett så stort ämne, trådar flyter undan så snabbt.
Citera
2008-07-29, 00:43
Medlem
schabo-labos avatar
Utveckla dina tankar lite mer.
Citera
2008-07-29, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Utveckla dina tankar lite mer.
Hmm, vad mer kan jag skriva?
Tyckte jag fick med allt jag kom på i första inlägget.

Men förstår ni hur jag menar då?
Citera
2008-07-29, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Hmm, vad mer kan jag skriva?
Tyckte jag fick med allt jag kom på i första inlägget.

Men förstår ni hur jag menar då?

Jag fattar vad du menar.
Men tror det är skitsamma, trådar kommer hamna fel i varje fall.
Citera
2008-07-29, 12:56
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Redan nu är det uppenbarligen mer förvirrande än vad många klarar i och med att 'Övriga dator- och IT-diskussioner' i princip fyller samma funktion som Windows-delen. Men visst håller jag med, att skapa ett renodlat 'Windows-support' samt ett 'Övriga Windowsdiskussioner' hade inte varit fel. Problemet med just Windowsdelen är att samma frågor ställs om och om och om igen. Där finns en enorm tråd om Vista, vilket kanske hade en poäng för två år sedan när det var ett nytt OS, men nu är det bara löjligt. En enda tråd som fyller samma funktion och har fler inlägg än vad Mac- och Övriga OS-delarna har sammanlagt. Hur många gånger har inte frågan dykt upp om hur man får tillbaks papperskorgen i Vista? Eller hur man stoppar nedräkningen för aktivering? Eller vad det är för skit som hela tiden frågar om tillåtelse? Vista 32 eller 64? Jag har sagt det förr och jag upprepar det; Ta bort den tråden. Ta bort dess sticky. Lås den. Dess roll är löjligt överspelad vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in