Som trådrubriken - finns det något speciellt som du tycker är oerhört härligt att kunna 'få ut' på FB som är censurerat eller förbjudet att prata om i det vanliga samhället?
Det är ju delvis därför FB är så stor och jag vet att det borde finnas många självklara svar, som till exempel de som intresseras av droger och datahackning. Men kanske någon som vill berätta om andra saker som samhället/skolor/media/svensk familjeidyll inte ger utrymme för?
Själv tycker jag politiskt inkorrekhet i de politiska forumen här på FB är otroligt uppfriskande. Jag tycker det är så skönt att se folk skriva som är LIKA smarta som de på TV, men som inte har tvingats ordbajsa massa PK-skit bara för att PK-vänstermedia styr allt. Man får allt i direkt språk. Kalla fakta och objektiva bedömningar från såväl politiskt korrekta som politisk inkorrekta håll.
Otroligt synd att politiskt intresserad medborgare måste ta sig till en "underground forum" på nätet, känd för sin anonymitet, bara för att ha en rak-på-sak diskussion om samhällspolitik.
Det här är nog mer av en LB tråd.
Men mitt svar blir i princip allt, det är väldigt sällan man har tid eller kommer in på större diskussioner med vänner/familj/partners, åtminstone är det så för min del. Ska jag välja några områden blir det väl sex/alt.sex och laddade politiska frågor, det är sällan man träffar rätt människor att diskutera det med IRL.