2008-07-28, 17:33
Medlem
När jag startar datorn så dyker det genast upp en liten ruta som säger att installationen av WinDVD har börjat, och sen samlar programmet in lite information, för att sedan presentera en ruta där det står att installationen inte kan fortsätta, eftersom windvd.msi inte finns på en tillgänglig nätverksenhet, och jag får en länk till nån jäkla temp-fil.

Grejen är att det inte går att avbryta installationen, eller rättare sagt, när jag avbryter det så startar den om igen - gång på gång på gång på gång...

Någon som har en lösning på det här irriterande problemet?
Citera
2008-07-28, 17:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hämta hem Revo Uninstaller och ta bort alla filer.

Provar först i normalt läge, fungerar inte detta så tar bort filerna under felsäkert läge.
Citera
2008-07-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hämta hem Revo Uninstaller och ta bort alla filer.

Provar först i normalt läge, fungerar inte detta så tar bort filerna under felsäkert läge.
Men vilka filer då? Jag har ju ingen aning om var den ligger eller heter, och i processhanteraren dyker det bara upp en msiexec.exe. Jag har haft WinDVD installerat, men tog bort för säkert en vecka sedan, så jag förstår inte varför det dyker upp igen.
Citera
2008-07-28, 18:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Men om du lägger in programmet som jag pekar ut så får du kanske ditt svar.

Om inget annat så lägg in WinDVD igen och därefter avinstallerar du bort den med hjälp av Revo.

Ta del av vad Revo kan åstadkomma
Citera
2008-08-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Men om du lägger in programmet som jag pekar ut så får du kanske ditt svar.

Om inget annat så lägg in WinDVD igen och därefter avinstallerar du bort den med hjälp av Revo.

Ta del av vad Revo kan åstadkomma
Jag vill passa på att tacka för hjälpen. Grymt bra program. Det krävdes att jag startade om datorn i felsäkert läge och avinstallerade med Revo, men nu är skiten borta.

Det var skapligt irriterande, eftersom en msiexec-process som ligger i bakgrunden gör att man ofta inte kan installera något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in