2008-07-30, 09:53
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Men vad menar du med tentagenomgång?

Som jag tolkar allt så har ni gjort tentan, sedan har ni haft en rättning (genomgång) direkt efteråt där ni själva ska bocka för rätt och fel, och där menar läraren att du har suddat ut ett felaktigt svar och ändrat?

Va är det för nått

man gör väl (sals) tenta, sen inom 3 veckor så rättas den och förs in i ladok, sen får man hämta ut den om man har lust.

Menar ni allrvarligt att ni sitter och rättar era egna tentor
Citera
2008-07-30, 11:14
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Va är det för nått

man gör väl (sals) tenta, sen inom 3 veckor så rättas den och förs in i ladok, sen får man hämta ut den om man har lust.

Menar ni allrvarligt att ni sitter och rättar era egna tentor
Ibland har man genomgång av resultat, detta för att kolla om läraren eventuellt gjort några fel vid rättningen (vilket händer ibland).

Jag utgår från att läraren har tagit en kopia på tentan innan utlämningen, annars känns ju risken för fusk väldigt stor.
Citera
2008-07-30, 11:42
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Ibland har man genomgång av resultat, detta för att kolla om läraren eventuellt gjort några fel vid rättningen (vilket händer ibland).

Jag utgår från att läraren har tagit en kopia på tentan innan utlämningen, annars känns ju risken för fusk väldigt stor.

Det känns dessutom som att läraren har extra koll på de som ligger nära u/g och g/vg...
Citera
2008-07-30, 16:31
Medlem
ja lärare brukar ta kopior men tydligen så tar inte den här läraren kopior o gällande hans tentagenomgångar så måste man gå på dom ifall man vill se om lärarn har missat någon poäng o går man inte på den så kan man inte göra något sen ifall han har missat poäng o om man går då får man inte lämna salen där genomgången är, gör man det så har man ingen chans och påverka resultat
Citera
2008-07-30, 21:17
Medlem
du måste ju helt klart hålla oss uppdaterade på din situation.

Rena såpan juh, kommer sitta som klistrad här, ska definitivt prenumenera på den här!!
Citera
2008-08-02, 13:24
Medlem
Torrisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralLee
ja lärare brukar ta kopior men tydligen så tar inte den här läraren kopior o gällande hans tentagenomgångar så måste man gå på dom ifall man vill se om lärarn har missat någon poäng o går man inte på den så kan man inte göra något sen ifall han har missat poäng o om man går då får man inte lämna salen där genomgången är, gör man det så har man ingen chans och påverka resultat

Vad är det för Kalle Anka-högskola du går på? Har aldrig varit med om att tentor lämnas ut i orginal om den inte anses "färdigrättad" - då lämnar man ut kopior istället (just för att undvika liknande situationer som den här).
Citera
2008-08-02, 15:28
Medlem
Dweezil78s avatar
Då har vi ett lite bättre system på den högskolan jag går på. Om du skall ha med din egna tenta på tentagenomgången så får du själv först hämta ut den från den expedition som din utbildning tillhör och genom att hämta ut den där så har du accepterat den, dvs inga förändringar kan ske efter det.

Det går ju inte att gå runt systemet, för du kan nämligen inte få ut den utan att godkänna den, du kan dock få en kopia, men då är det just det, en kopia. och då går det ju inte att ändra på den, men man kan fortfarande diskutera den med läraren.
Citera
2008-08-02, 15:31
Bannlyst
Vilka påföljder kan väntas efter ett fusk? Är det endast avstäning som gäller, eller förekommer andra påföljder?
Citera
2008-08-02, 15:43
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Nä, jag gjorde mina intervjuer till mina arbeten på univ, så var jag tvungen att alltid fråga den andra personen om det var okej om jag bandade samtalet, så jag tror att man begår ett lagbrott om den andra personen inte är medveten om att jag banda samtalet, men jag kan ha fel.
När du gör arbeteten, forskning och liknande på universitetet har du inte samma regler som vanliga människor. När jag gjorde min undersökning på en skola så var jag tvungen enligt forskningsetiska regler att be om lov av föräldrarna för att göra en undersökning på barn under 16 år, fastän det inte är lag på detta. Forskningsetiska regler säger även att man måste ha tillstånd av intervjupersonen för att spela in intervjun.
Citera
2008-08-05, 00:29
Medlem
tiger_1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Varför misstänker han det?
Har du utländskt påbrå?

Självklart är det enklaste sättet att skrika "rasism"...
och gråta....
Vad har utländsk påbrå med saken att göra? Skitlöjligt att dra in det i diskussionen...

Jag har vänner i disciplinnämnden i Uppsala och de berättar hur det går till. Med tanke på vad trådskaparen skrev om omständigheterna ser jag ingen fara i det kommande förhöret.
Citera
2008-08-05, 00:31
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrisi
Vad är det för Kalle Anka-högskola du går på? Har aldrig varit med om att tentor lämnas ut i orginal om den inte anses "färdigrättad" - då lämnar man ut kopior istället (just för att undvika liknande situationer som den här).
Kan inte göra annat än att instämma, det låter oerhört lustigt, infantilt blåögt och rent ut sagt korkat. Mina fördomar ropar Norrland alternativt Gotland, luktar det bullseye?
Citera
2008-08-20, 21:01
Medlem
Not_mes avatar
Hur gick det nu här? Blev du fälld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in