• 1
  • 2
2008-07-27, 18:52
Medlem
darws avatar
Tja!

Tänkte formatera om datorn då den blivit VÄLDIGT seg. Datorn är en hp laptop som jag fått utav min mamma då hon köpte en stationär isället. Jag har formaterat den redan 2-3gånger och min mamma har sagt att skivorna bara funkar 3 gånger. Är det helt enkelt så att min mamma är helt dum i huvudet eller har hon rätt för en gångs skull?
Citera
2008-07-27, 19:00
Medlem
TripPels avatar
Det låter märkligt.

Varför skulle du bara kunna installera skivorna 3 ggr? Jag har aldrig hört talas om detta förut. Står det något om detta på skivorna?
Citera
2008-07-27, 19:09
Medlem
men kom loss nu mamma kan väl 0 om data? bara formatera så mycket du vill
Citera
2008-07-27, 19:18
Medlem
darws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripPel
Det låter märkligt.

Varför skulle du bara kunna installera skivorna 3 ggr? Jag har aldrig hört talas om detta förut. Står det något om detta på skivorna?

ingen aning vart hon fått det ifrån, kanske läste det i handboken och sedan blandat ihop sakerna. Antar att åldern börjar komma ikapp lilla mammsen nu
Citera
2008-07-27, 19:21
Har du otur så har dom monterat in ett chip i datorn som känner av hur många gånger du installerar från skivorna. Men jag har aldrig någonsin i hela mitt liv stött på något sådant, så bara formatera du om möget några gånger.
Citera
2008-07-27, 19:23
Medlem
darws avatar
Ok vi testar. Annars står det säkert något. Men undrar nu ifall det finns någon bra ftp som jag kan sätta lösen på som jag kan ladda upp alla viktiga dokument/filer.
Citera
2008-07-27, 19:32
Citat:
Ursprungligen postat av darw
Ok vi testar. Annars står det säkert något. Men undrar nu ifall det finns någon bra ftp som jag kan sätta lösen på som jag kan ladda upp alla viktiga dokument/filer.

Jag hade inte laddat upp "viktiga" filer till en ftp-server om den inte står i samma rum som jag sitter i, möjligtvis om den står hos en kompis .
Har du ingen CD eller DVD brännare att koppla till datorn?
Är det inte jätte jätte mycket grejor så kan du ju skicka dom som mail till dig själv
Citera
2008-07-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
Jag hade inte laddat upp "viktiga" filer till en ftp-server om den inte står i samma rum som jag sitter i, möjligtvis om den står hos en kompis .
Har du ingen CD eller DVD brännare att koppla till datorn?
Är det inte jätte jätte mycket grejor så kan du ju skicka dom som mail till dig själv
Jag är helt på din linje, man måste verkligen ha koll på var ens saker hamnar, jag hade nog köpt ett relativt stort usb-minne om det inte varit alltför mycket grejor, eller en extern hårddisk man kan ha som backup.
Citera
2008-07-27, 19:59
Medlem
King Grubs avatar
Man kan inte aktivera Windows hur många gånger som helst - det är kanske det hon menar? När man nått max gånger, får man ringa Microsoft för att få en ny aktiveringskod.
Citera
2008-07-27, 20:02
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Man kan inte aktivera Windows hur många gånger som helst - det är kanske det hon menar? När man nått max gånger, får man ringa Microsoft för att få en ny aktiveringskod.
Från början var maxgränsen tre gånger om jag inte missminner mig, så det är nog det TS mor tänker på. Dock så har nog Microsoft ändrat det vid det här laget.
Citera
2008-07-27, 20:09
Medlem
danyhs avatar
Det kan vara så att det bara går att använda Cd-key:n 3 gånger, men då är det bara att ringa till microsoft för att registrera den, inget svårt allt. så jag säger. Formatera på så mycket du vill. Det borde inte vara någon fara.
Citera
2008-07-28, 03:43
Medlem
klyps56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ykkmeister
Jag är helt på din linje, man måste verkligen ha koll på var ens saker hamnar, jag hade nog köpt ett relativt stort usb-minne om det inte varit alltför mycket grejor, eller en extern hårddisk man kan ha som backup.
Säger bara: www.adrive.com - 50GB gratis !

Grymt enkelt att lägga upp sina filer på. Finns även en backup client att tanka från deras sida . Rekommenderas!

Sen finns ju "svenska" diino, men då får man "bara" 2GB lagringsutrymme. Fungerar väldigt bra dock Länk: www.diino.se
Senast redigerad av klyps56 2008-07-28 kl. 03:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in