2008-07-27, 15:36
Medlem
Allt som oftast så upplever jag flashbacks användare som väldigt unga,
gissningvis ett snitt på under 20 år (är själv i 30-årsåldern).

Finns det någon kontroll på att folk verkligen är över 18 år när man reggar sig?

Synd att inte äldre människor är representerade här, tänk vilket superintressant
forum det hade blivit med människor ur alla samhällsklasser och alla åldrar
varit representerade här
2008-07-27, 15:38
Medlem
Big_Bites avatar
Ämnet har varit uppe för disskussion tidiagre:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=492142
2008-07-27, 15:39
Medlem
Ruskigbusss avatar
Det brukar vara värre under sommaren då barnen inte går i skolan och har tid och sitta och larva sej vid datorn.

Tyvärr finns det inget sätt att kolla folks ålder, utom i de fall där de är så korkade att de själva skriver det. Att ha nån sorts ID-koll rimmar ju väldigt illa med vår anonymitetsgaranti.
2008-07-27, 15:46
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det brukar vara värre under sommaren då barnen inte går i skolan och har tid och sitta och larva sej vid datorn.

Tyvärr finns det inget sätt att kolla folks ålder, utom i de fall där de är så korkade att de själva skriver det. Att ha nån sorts ID-koll rimmar ju väldigt illa med vår anonymitetsgaranti.

Lyckligtvis brukar ju de värsta bråkstakarna tabba sig för eller senare
Sen kan man ju anta att det ändå finns många minderåriga som sköter sig men de är ju inget problem sas.
2008-07-27, 15:51
Medlem
Förkastlig Tants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullodum
Synd att inte äldre människor är representerade här, tänk vilket superintressant
forum det hade blivit med människor ur alla samhällsklasser och alla åldrar
varit representerade här

Ja fy fan, Flashback är ju supertråkigt som det är nu.
2008-07-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite

Tack för länken och övriga synpunkter.

Har funderat lite på hur man skulle kunna göra flashback attraktivt för
individer med ålder på 30 och uppåt men har tyvärr inte kommit på något.

"Äldre" människor har ofta inget intresse av att hänga på ett forum som flashback,
vilket är tråkigt för ett forum med fler äldre representanter tror jag hade blivit
oerhört intressant.
2008-07-27, 17:33
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:

"Äldre" människor har ofta inget intresse av att hänga på ett forum som flashback,
vilket är tråkigt för ett forum med fler äldre representanter tror jag hade blivit
oerhört intressant.
Jag är rätt så övertygad om att FB's mest aktiva och vettiga användare ligger kring 30 och uppåt. Det beror förmodligen till väldigt stor del var på FB du väljer att läsa och posta. Själv är jag 31 och känner att man ganska snabbt kan se vilka som är vuxna och vilka som egentligen borde hänga på andra forum.
Och med vettiga menar jag folk som faktiskt har tänkt igenom sina åsikter, jag lägger ingen vidare värdering i själva åsikterna.
2008-07-27, 17:43
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:

oerhört intressant.

Vad jag vet så är vi ett ganska stort antal som både är över 30 och skriver mycket. Sedan kanske vi inte hålla till i samma forumdelar som du. Jag hänger ofta i medicin, juridik, brott, flashbackforumet, laidback, skvaller, övrigt och i en och annan musiktråd samt kollar in erotik och relationsforumen.
2008-07-27, 17:52
Medlem
Sunners avatar
Citat:

oerhört intressant.

Varierar mycket beroende på vilket subforum du besöker.
Vissa av IT-forumen är ju t.ex överösta med kids(dessvärre), medans t.ex Juridik, Fysik&Co-forat, och ett flertal andra överlag håller en mycket hög klass.

Finns väl just inte så mycket att göra åt saken, men jag tycker inte att det är ett sååå stort problem, tröttsamt ibland, men inte värre än så.
2008-07-27, 19:14
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:

oerhört intressant.

Jag skulle tro att det varierar kraftigt vilka trådar man rör sig i.
Drogforat har nog yngre medlemmmar, fildelning likaså. På rätt ställen så tror jag att medelåldern är högre iom att det kanske är ämnen som kräver lite mer livserfarenhet. Till exempel relationer och barn/familj där man ser att det ofta är unga som har lite frågor av Veckorevyn-karaktär som äldre får bena ut.

Men visst skulle det vara kul om det vore högre medelålder överlag.
2008-07-27, 23:54
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite

Finns även en omröstning i LB(?) om jag inte minns fel.

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in