2012-06-06, 19:32
Medlem
Incipios avatar
Fixa en riktigt snygg och dyr outfit, kolla vimmelbilder för fan. Gå till dom riktiga stureplans klubbarna där alla golddiggers och drinkluder hänger, beställ rejält med dyr sprit och se till att synas enormt. Då får du garanterat ligga. Hyr en limmo under en dag, boka rum på ett dyrt hotell och sen är det fixat. Styr gärna lite efterfest.
Citera
2012-06-06, 19:55
Medlem
FonziEEs avatar
http://feber.se/bil/art/244325/det_hr_r_den_dyraste_bilen_i_v/ man kör en liknande kanske inte Sterling moss gamla men en standard Ferrari 250 GTO
Citera
2012-06-06, 19:57
Bannlyst
Att visa rikhet handlar inte om materiella ting utan hur du för dig med dessa medel

du kan handla en ferrari och ändå ha vita tubsockor till en kostym,
Citera
2012-06-06, 20:03
Medlem
jonte-malmos avatar
En klocka för typ 200 tusen och en stor guld kedja.
Citera
2012-06-07, 01:05
Medlem
Oljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Att visa rikhet handlar inte om materiella ting utan hur du för dig med dessa medel

du kan handla en ferrari och ändå ha vita tubsockor till en kostym,
Det du pratar om är att ha högre klass, vilket inte har något med rikedom att göra. Antingen är man rik eller så är man inte rik.
Citera
2012-06-07, 17:16
Medlem
gottmospahedens avatar
Fixa dig ett pandeon. Då är du rik.
Citera
2012-06-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Ja det går ju ihop
En herrgård ska ligga långt från staden, ute i skogen vid någon fin sjö. inte förfan där man höra motorvägen och känna doften av avgaser!
Det är just de som är grejen, man slår ner några rader lägenheten och smäller upp en fet herrgård.
Citera
2012-06-17, 18:00
Medlem
AriGold-s avatar
Det sitter i hur man för sig och inte i vilka prylar eller kläder du har. Kan man inte föra sig kommer du bli genomskådad direkt
Citera
2012-06-22, 21:00
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejosen
Klocka,kontanter,halsband,dyra kläder breeeeeeee

Halsband? I rinkeby kanske
Citera
2012-06-30, 22:31
Medlem
Navyblazers avatar
Det ligger en speciell aura över människor som är förmögna.

Det är svårt att sätta ett konkret finger på det men om man har rört sig eller rör sig i kretsar med förmögna människor så ligger det något outtalat men som alla i kretsen ändå är medvetna om. Det är inget man pratar om eller manifesterar, i alla fall inte när det kommer till gamla pengar som är förankrade i familjetraditioner och dess heliga kodex att vara exklusiv med sina tillgångar.

Det i hänsyn till familjenamnet och att röra sig så diskret som möjligt. Det finns sällan något som behövs bevisa inför den stora omgivningen/allmänheten i form av vräkiga bilar, exponering på krogar och annat som väcker onödig publicitet.

Det gäller i första hand att göra skillnad mellan nya och gamla pengar. Allt handlar egentligen om i vilken skola du är fostrad i.

Nyrika människor har ofta ett dåligt handhavande med pengar men det är klart att deras pengar är lika mycket värda som den gamla skolans men den mentala relationen till värdet av pengar och investeringar ser jag personligen som småaktiga och dekadenta. Det är lite som devisen att det inte går att bli överklass utan något du föds och fostras i genom familjens anor och traditioner. Blått blod som en enkel liknelse. Blåblodiga möter blåblodiga för att förhindra förekomsten av avvikelser i släktträden.

En bil, klocka eller något annat ytligt går att köpa för förhållandevis små summor medan ägande av till exempel mark eller fastigheter betecknas som helt annorlunda och kräver ekonomiska muskler av andra proportioner.

Men som ett råd till den som vill försöka: Spela inte ut några onödiga kort i form av vräkighet. Var artig, gentlemannamässig och behandla din omgivning med respekt.

Grattis, du har nu nått första steget mot att bli tagen som en väluppfostrad man med smak och medkänsla för omgivningen. Du är därmed helt plötsligt rikare än en majoritet av Sveriges befolkning.
Citera
2012-07-02, 17:08
Medlem
Parkours avatar
Halsband? Nej...
Om någon går runt med en en stor guldkedja runt halsen. Så är det snarare ett tecken på svarta pengar eller inga pengar (någon som vill få folk att tro att dom är förmögna)

Det viktigaste är din personlighet, om du inte bär upp din stil så genomskådar folk dig.
Men ett fint armbandsur och välsittande skjorta till ett par chinos & ett par snygga skor kommer ta dig långt.
Citera
2012-07-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navyblazer
Det ligger en speciell aura över människor som är förmögna.

Det är svårt att sätta ett konkret finger på det men om man har rört sig eller rör sig i kretsar med förmögna människor så ligger det något outtalat men som alla i kretsen ändå är medvetna om. Det är inget man pratar om eller manifesterar, i alla fall inte när det kommer till gamla pengar som är förankrade i familjetraditioner och dess heliga kodex att vara exklusiv med sina tillgångar.

Det i hänsyn till familjenamnet och att röra sig så diskret som möjligt. Det finns sällan något som behövs bevisa inför den stora omgivningen/allmänheten i form av vräkiga bilar, exponering på krogar och annat som väcker onödig publicitet.

Det gäller i första hand att göra skillnad mellan nya och gamla pengar. Allt handlar egentligen om i vilken skola du är fostrad i.

Nyrika människor har ofta ett dåligt handhavande med pengar men det är klart att deras pengar är lika mycket värda som den gamla skolans men den mentala relationen till värdet av pengar och investeringar ser jag personligen som småaktiga och dekadenta. Det är lite som devisen att det inte går att bli överklass utan något du föds och fostras i genom familjens anor och traditioner. Blått blod som en enkel liknelse. Blåblodiga möter blåblodiga för att förhindra förekomsten av avvikelser i släktträden.

En bil, klocka eller något annat ytligt går att köpa för förhållandevis små summor medan ägande av till exempel mark eller fastigheter betecknas som helt annorlunda och kräver ekonomiska muskler av andra proportioner.

Men som ett råd till den som vill försöka: Spela inte ut några onödiga kort i form av vräkighet. Var artig, gentlemannamässig och behandla din omgivning med respekt.

Grattis, du har nu nått första steget mot att bli tagen som en väluppfostrad man med smak och medkänsla för omgivningen. Du är därmed helt plötsligt rikare än en majoritet av Sveriges befolkning.

Helt riktigt.

De som har vuxit upp i en ekonomiskt oberoende situation har helt andra statussymboler an vad som galler pa stureplan. "Dyra klockor, existerar det? Sa lange klockan ar snygg och visar ratt tid ar jag nojd!", "Vad nya bilen kostade? - ingen aning, men snabb ar den!". Samtidigt visar man stor respekt for pengar. Man slosar inte. Bjuder man gor man det diskret och med stil.

Det galler det att kunna fora ratt typ av konversationer, samt att kunna fora sig pa ratt satt. Man namner/fragar aldrig vad nagot kostar. Man pratar aldrig om pengar, man pratar om upplevelser och intressen: segling, hastar, klassisk motorsport, flyg, jakt. Konversationen ar alltid positiv, aldrig negativ. Man svar aldrig i negativ bemarkelse, bara i positiva samanhang. Man ar lugn, artig, sjalvsaker, givmild, och bekvam i sig sjalv. Man visar stor respekt for allt och alla runt omkring. Man visar aldrig avundsjuka, utan gladjer sig sig istallet at andras framgang och lycka.

Ett annat mycket saker kort (kanske inte lika mycket i Sverige?!) ar valgorenhet och generositet. Innom formogna kretsar ar en utav de absolut vassaste statussymbolerna valgorenhet och donationer. Till exempel: "Jag har pa senare tid angagerat mig i [insert valfritt samhallsproblem]. Det ar nagot jag verkligen brinner for! Jag har skapat en stiftelse igenom vilken jag donerar fastigheter och mark .... Jag ser det som mitt ansvar att dela med mig av min framgang..." osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in