2008-07-27, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Euthanatic
Är du rik har du råd med en ny

Det är skillnad på att vara rik och att ha gott om pengar. Det är ju inte ingvar kamprad nivå vi snackar här nu.

Och vem fan blir rik på att loosa pengar så där? Status symbolerna behåller man ju ett tag i alla fall.
Citera
2008-07-27, 15:15
Medlem
Genom ett värdigt och smakfullt beteende.
Citera
2008-07-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta

Det bäst sagda hithills i denna tråd.
Annars är väl bil en bra ateralj att visa upp om man nu är "rik".
Citera
2008-07-27, 15:51
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahood

Vill ha lite samma känsla från golddiggersen i sthlm, inte nå jävla förortsluder med fejkade canada goose

Du kanske ska loosa pizzabagarattityden först.
Citera
2008-07-27, 16:02
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Hm, helt plötsligt får jag för mig att det är just såna som dig man föraktar, speciellt på krogen
Citera
2008-07-27, 16:03
Medlem
Melongrasss avatar
Gå runt och snyt dig i tusenlappar mitt på stan.
Citera
2008-07-27, 16:25
Medlem
csts avatar
Det här kan ju inte vara på riktigt. Var så diskret som möjligt, gör inget väsen alls av dig. Nu har jag ingen aning om hur gått om pengar du har, men om du ska gå på någon av Stockholms mer fancy ställen så kommer det garanterat att finnas en hel hög med snubbar som har mer stålar än dig och dessutom lite klass. Därför tror jag att du kommer få det ganska svårt att nappa någon golddigger. Jag tror på får sikta in dig på förortsbruden med fakead gåsjacka, för jag tror att det överensstämmer bättre med din attityd och stil.
Citera
2008-07-27, 16:31
Medlem
doublejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Bil. Det är svårt att fejka en bil. Handla en ny för över en miljon, så är du en bra bit på vägen.

Exakt. Klockor och kläder kan fejkas och ingen kommer att märka det, men aldrig en bil. En avslappnad attityd till pengar är också ett bra sätt. Visa att du spenderar pengar men skryt inte med det. Bjud folk på krogen men tro inte att du är en gud för det. Generositet och ödmjukhet, allt annat kommer bara att slå fel.
Citera
2008-07-27, 16:50
Medlem
Åk runt i världen och träffa nya människor istället för att köpa "status symboler". Folk kommer nog bli mer avundsjuk på dig ifall du säger att du åkt jorden runt, festat och gjort saker som alla vill göra än ifall du säger att du har en riktig dyr piké.

"Ingen vill veta vart du köpt din tröja"
Citera
2008-07-27, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodysnatchers
Åk runt i världen och träffa nya människor istället för att köpa "status symboler". Folk kommer nog bli mer avundsjuk på dig ifall du säger att du åkt jorden runt, festat och gjort saker som alla vill göra än ifall du säger att du har en riktig dyr piké.

"Ingen vill veta vart du köpt din tröja"

Har redan varit jorden runt och befinner mig just nu på andra sidan globen as we speak.
Citera
2008-07-27, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta

Behöver ju nödvändigtvis inte betyda att man är rik, i allt för många fall tvärtom.
Citera
2008-07-27, 18:41
Medlem
Berätta varför du vill "blinga" till dig. Ser du alla tjejer som golddiggers?
Eller kom en rik stockholms snubbe och snodde ditt ex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in