2022-08-09, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Ja, och det känns väldigt långsökt att MrP och GN skulle ha planerat detta tillsammans och att det därför skulle ha förekommit någon telefontrafik dem emellan.

Nä då gällde det nog mer att sopa undan spåren.
Mr P var väl rädd att själv åka dit på mordet.
Citera
2022-08-10, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Ja, och det känns väldigt långsökt att MrP och GN skulle ha planerat detta tillsammans och att det därför skulle ha förekommit någon telefontrafik dem emellan.

Eller så ringde GN till Mr P under mordnatten och berättade den hemska nyheten.
Mr P blir jävligt orolig, åker ut med sin bil och letar efter Eva, han kanske inte trodde på det.

Detta är varför Mr P beter sig så konstigt och ringer sina samtal, han letade febrilt efter Eva.
När han inte hittar Eva ger han upp.
Det vore också rätt smart om mördaren ringer Mr P och berättar vad som hänt, då detta även binder honom till brottsplatsen och att han vet saker han inte borde ha vetat. Detta skulle ha gjort Mr P till misstänkt redan dag 1, misstänkt men inte skyldig.

Dagen efter så står hundvittnet/UA där och pekar ut vart Eva ligger för Mr P, påhejad av GN.

Varken Mr P, GN eller Hundvittnet blev officiellt förhörda vad jag kan förstå, men dom var alla 3 vid mordplatsen under natten.

Det kanske var hundvittnet som fick 10.000kr för att vara tyst men han bröt överenskommelsen efter 6 dagar och gick då till tidningen Nya N som det anonyma vittnet.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-10 kl. 11:11.
Citera
2022-08-11, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tror att Handfatstrallaren VET precis vad han pratar om här. Nu kan vi andra sluta spekulera, här har vi svaret på varför Eva mördades:

Det var ett spontant infall då tillfället gavs.

Mordet var impulsivt och ogenomtänkt.

Jag tror personligen att anledningen till att Eva mördas är detta: https://sv.wikipedia.org/wiki/Paranoid_schizofreni

En person med paranoid schizofreni brukar ofta ha bisarra fixa idéer, till exempel vanföreställningar om sitt öde, anse sig vara särskilt utvald eller född till att utföra något historiskt

Inristningen av jag behöver fler offer kan också vara från mördaren men det sållades bort som ett pojkstreck av polisen.

Kan mördaren ha lurat polisen och sagt att han såg några pojkar som ristade in jag behöver fler offer.
Citera
2022-08-11, 14:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Dubbelpost - ta bort.
Citera
2022-08-11, 14:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tror personligen att anledningen till att Eva mördas är detta: https://sv.wikipedia.org/wiki/Paranoid_schizofreni

En person med paranoid schizofreni brukar ofta ha bisarra fixa idéer, till exempel vanföreställningar om sitt öde, anse sig vara särskilt utvald eller född till att utföra något historiskt

Inristningen av jag behöver fler offer kan också vara från mördaren men det sållades bort som ett pojkstreck av polisen.

Kan mördaren ha lurat polisen och sagt att han såg några pojkar som ristade in jag behöver fler offer.

Att Eva släpptes av utanför GN's hus (av alla ställen) blev hennes död. Kanske hade dom bara "oturen" att stanna till med bilen utanför "fel hus" denna sena fredagskväll?

Inne i huset gick GN runt påtänd, paranoid och psykotisk. Han hörde en bil utanför och tittade ut genom fönstret, bilen stannade till, han blev sjukligt misstänksam, fick sen ett galet infall och gav sig ut efter Eva.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-11 kl. 15:09.
Citera
2022-08-11, 15:06
Avslutad
Citat:
Kanske hade dom bara "oturen" att stanna till med bilen utanför "fel hus" denna sena fredagskväll?
Inne i huset gick GN runt påtänd, paranoid och psykotisk. Han hörde bilen utanför, tittade ut genom fönstret, såg att den stannade till, blev sjukligt misstänksam, fick ett galet infall och gav sig ut efter Eva.

Mördaren kan ha stört sig på oljudet från BÅs bil och gick bärsärkagång. Man ska inte parkera på fel plats som han själv skriver det kan leda till vedergällning och starta krig :-)
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-11 kl. 15:20.
Citera
2022-08-11, 20:34
Avslutad
Citat:
Att Eva släpptes av utanför GN's hus (av alla ställen) blev hennes död. Kanske hade dom bara "oturen" att stanna till med bilen utanför "fel hus" denna sena fredagskväll?

Inne i huset gick GN runt påtänd, paranoid och psykotisk. Han hörde en bil utanför och tittade ut genom fönstret, bilen stannade till, han blev sjukligt misstänksam, fick sen ett galet infall och gav sig ut efter Eva.

Om den stulna cykeln var familjens Ns cykel så känns det klappat och klart.
Dom fick senare tillbaka den stulna cykeln som jag förstår.
Det absolut enklaste vore ju att byta ut mordcykeln natten efter mordet och sedan dumpa mordcykeln i älven. Vips så var det inte länge en matchning utan cykeln hade en gul barnstol och var modern, en 80 tals cykel helt enkelt :-)

Det lär väl inte finnas något kvar i registret om den stulna cykeln Uteslöts ur utredningen.
Dock kanske Börje Ö vet.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-11 kl. 20:38.
Citera
2022-08-11, 20:48
Medlem
Det har spekulerats i över ett år nu att GN ev. kan vara skyldig till mordet. Förhoppningsvis har den som tror på hans skuld kontaktat Kalla fall-gruppen och delgett sina idéer. Hellre ett tips för mycket än inget alls. Jag tror inte att någon från Kalla fall-gruppen läser vad som skrivs i tråden.

Frågor som måste få ett svar: Hur väl är GN utredd och finns det något alibi? Hur starkt är det i så fall? Fanns GN överhuvudtaget hemmavid vid tiden då Eva klev av vid Limstakorset?

Har polisen inte några svar på dessa frågor är det dags att gå till botten och söka dessa svar.

Finns inga svar, samtidigt som GN skulle vara den ”namngivne lejde mördaren"(?) blir det komplicerat. Då måste givetvis även den ”namngivne anstiftaren” granskas i minsta detalj.
Senast redigerad av kramiklon 2022-08-11 kl. 21:25.
Citera
2022-08-12, 08:28
Avslutad
Kanske var det på grund av detta som Eva mördas

https://sv.wikipedia.org/wiki/Talionprincipen

Evas ögon var förstörda ?

Handfatstrallaren

Handfatstrallarens avatar

Talionprincip (vedergällningsrätt)
Förgör Du Mig, Förgör Jag Dig
Bibeln: 5 Mos. 19:21, visa ingen förskoning; ”liv för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand och fot för fot”
Hammurabis lagar: 199–214 §§, lika för lika-lagen; ”Om någon förstör en annans öga, då skall man förstöra hans öga; om någon sönderslår en annans lem, då skall man på honom sönderslå hans lem; om någon utslår en annans tänder, då skall man på honom utslå hans tänder”
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-12 kl. 08:44.
Citera
2022-08-12, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2022-08-05, 03:31 länk
Pudelfrillan

Din inbillade föreställning frångår mitt sätt att tänka!

GN hade en emotionell anknytning till Eva, någon form av oenighet eller provokation.

Mordet var impulsivt och ogenomtänkt, ett spontant infall då tillfället gavs.

GN tog definitivt inte miste på systrarna Söderström.

Nä det tror inte jag heller längre.
Ett spontant infall under pågående psykos är den troliga förklaringen till varför Eva mördas så brutalt.
Det var inte Sture eller Mr P.

Det behövs inget motiv till varför Eva mördas om mördaren led av schizofreni/paranoia.

Det ger också en logisk förklaring till varför Eva mördas brutalt om mördaren var psykiskt sjuk vid tillfället. Jag tror faktiskt ingen skulle hysa agg mot mördaren om denne erkänner.

Det skulle bara ge en förklaring och lättnad för många och livet kan gå vidare.

Sanninggerfrihet för den som är psykiskt sjuk.

SÅ det är dags att erkänna

Jag tror vi har knäckt pusslet
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-12 kl. 10:54.
Citera
2022-08-12, 12:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kanske var det på grund av detta som Eva mördas

https://sv.wikipedia.org/wiki/Talionprincipen

Evas ögon var förstörda ?

Handfatstrallaren

Handfatstrallarens avatar

Talionprincip (vedergällningsrätt)
Förgör Du Mig, Förgör Jag Dig
Bibeln: 5 Mos. 19:21, visa ingen förskoning; ”liv för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand och fot för fot”
Hammurabis lagar: 199–214 §§, lika för lika-lagen; ”Om någon förstör en annans öga, då skall man förstöra hans öga; om någon sönderslår en annans lem, då skall man på honom sönderslå hans lem; om någon utslår en annans tänder, då skall man på honom utslå hans tänder”

"Öga för öga"... Ja det första Mr P sa till AS efter att ha sett Eva mördad i skogsdungen och därefter avvisats från platsen av polis var just: "Såg du ögonen?.... såg du ögonen?"

Min gissning är att dom var skadade men att polisen valde att inte gå ut med den uppgiften offentligt i media. Kramforsborna var redan tillräckligt rädda och chockade efter det bestialiska mordet där Eva mördades med 11 djupa hugg från ett 25 cm långt "stickvapen" (även hunden dödas vilket är extremt ovanligt).

Det sista som behövdes i det här läget var att lämna ut ännu mer snaskiga gore-detaljer om mordet till allmänheten, som t.ex. att mördaren även hade gått lös på ögonen. Det blev istället locket på i 35 år.
Kan f.ö. tillägga att GM som skadar ögonen på sina offer brukar ha diagnosen paranoid schizofreni.

På tal om "öga för öga" så är det häpnandsväckande att Handfatstrallaren har texten om Talionprincipen (vedergällningsrätt) på sin avatar.
"Förgör du mig, förgör jag dig"
Varför skylta med den?
Är det något han vill förmedla från hispan?
Vem har ett intresse av att göra det i Eva-tråden när mördaren själv förefaller leva enligt den principen?
Det kanske rent av kan finnas en bakomliggande anledning?

Hata slumpen som GW så klokt brukar säga.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-12 kl. 12:55.
Citera
2022-08-12, 12:48
Avslutad
Citat:
"Öga för öga"... Ja det första Mr P sa till AS efter att ha sett Eva mördad i skogsdungen och därefter avvisats från platsen av polis var just: "Såg du ögonen?.... såg du ögonen?"

Min gissning är att dom var skadade men att polisen valde att inte gå ut med den uppgiften offentligt i media. Kramforsborna var redan tillräckligt rädda och chockade efter det bestialiska mordet där Eva mördades med 11 djupa hugg från ett 25 cm långt "stickvapen" (även hunden dödas vilket är extremt ovanligt).

Det sista som behövdes i det här läget var att lämna ut ännu mer snaskiga gore-detaljer om mordet till allmänheten, som t.ex. att mördaren även hade gått lös på ögonen. Det blev istället locket på i 35 år.
Kan f.ö. tillägga att GM som skadar ögonen på sina offer brukar ha diagnosen paranoid schizofreni.

På tal om "öga för öga" så är det häpnandsväckande att Handfatstrallaren har texten om Talionprincipen (vedergällningsrätt) på sin avatar.
"Förgör du mig, förgör jag dig"
Varför skylta med den?
Är det något han vill ha sagt?
Vilken normalt funtad individ har ett intresse av att göra det i Eva-tråden där mördaren förefaller leva enligt den principen?
Varför just den texten på sin avatar? Det kanske rent av kan finnas en anledning?

Hata slumpen som GW så klokt brukar säga.

Förgör du mig förgör jag dig är ju GNs tatuering med samma citat.

Handfatstrallaren vill visa oss var den kommer ifrån ?

Från Talionsprincipen!
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-12 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in